Antreprenori locali. Dan Pavel, Benvenuti: Creşterea galopantă a preţurilor şi implicit scăderea puterii de cumpărare sunt principalele temeri pentru 2023
Dan Pavel, fondatorul retailerului de încălţăminte Benvenuti, unul dintre cei mai importanţi jucători din piaţa de profil, spune că lucrează cu mai multe scenarii pentru 2023.
♦ Retailerul de încălţăminte operează peste 50 de magazine, cele mai multe sub brandul Benvenuti, dar şi unele ce poartă marca Enzo Bertini.
Dan Pavel, fondatorul retailerului de încălţăminte Benvenuti, unul dintre cei mai importanţi jucători din piaţa de profil, spune că lucrează cu mai multe scenarii pentru 2023. Vor fi sau nu vor fi noi lockdownuri? Va fi preţul energiei unul mare sau va scădea? Acestea sunt două dintre întrebările pe care antreprenorul le vede ca fiind esenţiale în ceea ce priveşte conturarea planurilor de business din acest an.
„Temerile noastre pentru 2023 sunt legate de creşterea galopantă a preţurilor şi, implicit, de scăderea puterii de cumpărare, de lipsa forţei de muncă, de continuarea sau chiar extinderea războiului şi de măsurile abuzive de gen lockdown ale autorităţilor“, adaugă el.
Omul de afaceri se aşteaptă ca noul an să aducă noi creşteri de preţuri la majoritatea produselor, fapt ce se va traduce în scăderea puterii de cumpărare. Mai mult, războiul ruso-ucrainean de la graniţa României Dan Pavel îl vede ca durând mai mulţi ani. Nu în ultimul rând, în pofida unei eventuale crize economice, el se aşteaptă ca problemele de pe piaţa muncii să se accentueze, adică lipsa de oameni să devină şi mai acută.
Totuşi, antreprenorul spune că are şi motive de optimism pentru noul an. Evoluţia din ultimele şase luni a businessului Benvenuti e cel mai bun motiv, mai ales dacă cifrele sunt comparate cu cele din 2020 şi 2021.
„Anul trecut a fost unul care a început greu, sub auspiciul restricţiilor impuse de pandemia de COVID-19 şi sub impactul războiului din vecinătatea României. Totuşi, el a devenit un an reuşit atât din perspectiva emoţională a revenirii la normalitate - odată cu ridicarea restricţiilor şi cu reducerea numărului de cazuri de îmbolnăviri -, cât şi din cea a rezultatelor bune ale companiilor din servicii, retail, turism sau alte sectoare.“
În anii de pandemie, mai multe industrii, inclusiv retailul de încălţăminte, au fost afectate de restricţii. Astfel, în 2020 magazinele non-esenţiale au fost închise temporar, iar apoi, chiar şi în 2021, au funcţionat cu restricţii.
În primul an de criză sanitară, businessul Benvenuti a scăzut cu peste 25% faţă de nivelul din 2019. Apoi, în 2021, el şi-a revenit, dar nu a ajuns la acelaşi nivel de dinainte de pandemie. Totuşi, în 2022 vânzările au depăşit cu circa 10% nivelul din 2019, când cifra de afaceri a companiei Benvenuti a fost de 132 milioane lei, potrivit datelor transmise anterior de antreprenor. Astfel, 2022 a devenit cel mai bun an din punct de vedere al veniturilor din istoria companiei fondate în urmă cu 18 ani. După cifra de afaceri, Benvenuti este unul dintre cei mai mari cinci jucători din retailul de pantofi, genţi şi accesorii din România. Pe primele poziţii se află Deichmann, CCC şi Otter Group.
„Anul 2022 a fost peste aşteptările noastre, deşi pandemia ne-a afectat o perioadă, iar războiul a fost un şoc. Am revenit la normalitate, au fost ridicate restricţiile, dar a urmat explozia preţurilor la energie şi combustibil. Acesta este cel mai grav aspect astăzi, care va afecta puterea de cumpărare şi economia timp de mai mulţi ani de acum înainte.“
Antreprenorul afirmă că a învăţat că impredictibilitatea şi necesitatea de a lua decizii într-un termen foarte scurt este noua normalitate pentru companii.
„Adaptabilitatea, flexibilitatea şi viteza cu care sunt luate deciziile sunt elemente esenţiale în această perioadă, alături de şi mai multă muncă. O veche zicală spune „roata se învârte“, deci azi poţi să fii sus şi mâine jos, sau invers; important e să abordezi calm şi echilibrat fiecare provocare. Interesant este că cei optimişti performează, iar cei cu viziune pesimistă mai repede sau mai târziu eşuează.“
În acest context, omul de afaceri are în plan să continue expansiunea grupului Benvenuti. Retailerul de încălţăminte operează peste 50 de magazine, cele mai multe sub brandul Benvenuti, dar şi unele ce poartă marca Enzo Bertini.
„Pentru 2023 avem în plan deschiderea a două magazine, unul Benvenuti şi unul Enzo Bertini, şi renovarea a cinci unităţi Benvenuti.“ Anul trecut compania nu a operat inaugurări.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro