Antreprenori locali. Familia Calcan, proprietara Grupului Industrial Alca, cu activităţi în industria de tricotaje destinate exportului, a deschis primul hotel de cinci stele din judeţul Dâmboviţa, în zona Padina. „Hotelurile de cinci stele au pornit în marile oraşe. Puţini sunt cei care au investit în hoteluri de cinci stele pentru relaxare“

Autor: Miruna Diaconu Postat la 26 ianuarie 2025 42 afişări

Primul hotel de cinci stele din judeţul Dâmboviţa a fost deschis în zona Padina din Munţii Bucegi la finalul anului trecut. Hotelul reprezintă investiţia familiei Calcan, proprietara Grupului Industrial Alca, cu activităţi în industria de tricotaje destinate exportului. Valoarea investiţiei se ridică la 15 milioane de euro, din care 5 mil. euro provin dintr-un împrumut acordat de Garanti BBVA.

Antreprenori locali. Familia Calcan, proprietara Grupului Industrial Alca, cu activităţi în industria de tricotaje destinate exportului, a deschis primul hotel de cinci stele din judeţul Dâmboviţa, în zona Padina. „Hotelurile de cinci stele au pornit în marile oraşe. Puţini sunt cei care au investit în hoteluri de cinci stele pentru relaxare“

Valoarea investiţiei se ridică la 15 milioane de euro, din care 5 mil. euro provin dintr-un împrumut acordat de Garanti BBVA.

Primul hotel de cinci stele din judeţul Dâmboviţa a fost deschis în zona Padina din Munţii Bucegi la finalul anului trecut. Hotelul reprezintă investiţia familiei Calcan, proprietara Grupului Industrial Alca, cu activităţi în industria de tricotaje destinate exportului. Valoarea investiţiei se ridică la 15 milioane de euro, din care 5 mil. euro provin dintr-un împrumut acordat de Garanti BBVA.

Grup Industrial Alca a început în 1993 cu producţia de tricotaje destinate exportului dezvoltând două fabrici, una în Bucureşti şi una în Buzău. Familia Calcan a ales să investească în turism datorită potenţialului turistic al zonei, dar şi pentru diversificarea activităţii companiei.

„Investiţia în turism a venit ca urmare a faptului că Dana Calcan cunoştea locurile de când venea vara în vacanţe la unchiul său, stareţul Mănăstirii Peştera, şi era convinsă de potenţialul turistic uriaş al zonei. În acelaşi timp, o diversificare a activităţii companiei după zece ani de activitate era firească şi industria ospitalităţii a fost lozul câştigător“, spune pentru ZF Oana Voicu, manager, Hotel Peştera.

Familia Calcan a cumpărat complexul hotelier Peştera încă din 2003, la acea vreme fiind clasificat la trei stele. Ulterior, antreprenorii au renovat complexul şi l-au clasificat la patru stele, ca mai târziu să ia decizia să extindă hotelul cu încă un corp de clădire şi să ridice standardele la cinci stele.

„Am fost mulţi dintre noi  în vacanţe şi am văzut ce înseamnă un hotel modern, ce înseamnă servicii de calitate. Ori România, din păcate, încă nu oferă mare lucru la cel mai ridicat grad de confort. Hotelurile de cinci stele au pornit în marile oraşe, investiţii ale multinaţionalelor, branduri consacrate dar, cele mai multe dacă nu chiar toate, se duc către zona de business. Puţini sunt cei care au investit în hoteluri de cinci stele pentru relaxare. Ca urmare, această nişă are un potenţial uriaş şi era practic obligatoriu să mergem pe acest drum“, explică Oana Voicu.

Investiţia într-un astfel de hotel a venit şi ca urmare a unei cereri tot mai mari înregistrate la hotelul anterior, clasificat la patru stele. „Perioadele destul de mari când nu mai aveam nicio camera liberă a fost factorul important în luarea unei decizii privind dezvoltarea afacerii“, adaugă ea.

Capacitatea hotelului este de 63 de camere, dintre care 55 sunt duble şi opt apartamente. Hotelul mai dispune şi de un bar, restaurante, cât şi de un centru de wellness şi spa, cu piscină interioară şi exterioară, saune şi cabinete de masaj. De asemenea, hotelul mai are şi un patinoar şi staţii de încărcare pentru maşini electrice.

Hotelul se aşteaptă să atragă atât famili, cât şi cupluri, dar şi segmentul de corporate pentru evenimente şi team buildinguri. Managerul hotelului se aşteaptă la un grad mediu de ocupare de 60-70% în primul an de activitate, mizând pe poziţionarea hotelului şi facilităţile pe care le oferă turiştilor.

Una dintre cele mai mari provocări în extinderea hotelului, spune Oana Voicu, a fost în sine poziţionarea acestuia.

„Să construieşti la 1.610 metri altitudine este o uriaşă provocare. Nu suntem la autostradă sau la drumul national şi, ca urmare, totul a fost mult mai dificil. Apoi, din noiembrie până prin luna mai, temperaturile medii zilnice sunt negative şi, ca urmare, nu poţi lucra în această perioadă. De aceea, soluţia tehnică adoptată, chiar dacă a implicat un cost mai ridicat, a fost aceea de a construi  pe structură metalică. De aceea, am reuşit în numai trei ani să finalizăm construcţia şi să deschidem de Sfântul Andrei în 2024“, mai spune Oana Voicu.

Pe viitor, proprietarii hotelului plănuiesc să investească în noi facilităţi de petrecere a timpului liber în staţiune, inclusiv construirea unei pârtii de săniuş sau de schi.

Grup Industrial Alca, controlată de Dana Calcan, a avut afaceri de 19 milioane lei în 2023, ultimul an pentru care există date publice, un profit net de 1,3 mil. lei şi 102 angajaţi, potrivit datelor Ministerului de Finanţe.

 

 

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.