Anul financiar 2020 în cifre: magazinele Auchan au avut în România, în medie, aproape 200.000 de clienţi pe zi. Bonul mediu a cuprins 13 produse în valoare de 83 de leiv

Autor: Cristina Roşca Postat la 30 noiembrie 2021 191 afişări

În anul financiar 2020 – ce a început la 1 octombrie 2019 şi s-a încheiat la 30 septembrie anul trecut -, retailerul francez Auchan a avut 72 de milioane de clienţi, ceea ce înseamnă o medie de aproape 200.000 de oameni pe zi.

Anul financiar 2020 în cifre: magazinele Auchan au avut în România, în medie, aproape 200.000 de clienţi pe zi. Bonul mediu a cuprins 13 produse în valoare de 83 de leiv

Retailerul francez avea local, la finalul anului trecut, 73 de magazine, dintre care 33 de hipermarketuri, iar restul unităţi mai mici, de tip supermarket sau proximitate.

În anul financiar 2020 – ce a început la 1 octombrie 2019 şi s-a încheiat la 30 septembrie anul trecut -, retailerul francez Auchan a avut 72 de milioane de clienţi, ceea ce înseamnă o medie de aproape 200.000 de oameni pe zi. Aceştia au lăsat la casele de marcat ale magazinelor Auchan 6 mld. lei, respectiv un bon mediu de 83 de lei, arată calculele făcute de ZF pe baza Raportului de Sustenabilitate al companiei.

Cifra de afaceri a reţelei e diferită de cea publică (de 5,55 mld. lei în 2020), deoarece perioada de raportare e diferită. Mai exact, la Ministerul de Finanţe se depun rezultatele pentru anul calendaristic, nu pentru cel fiscal.

„Clienţii noştri (au cumpărat în 2020 – n.red.), în medie, 2.646.385 de produse zilnic. Oferim atât produse alimentare, cât şi nea­limentare, de la cosmetice, detergenţi la articole de uz casnic şi electronice“, spun re­pre­zentanţii Auchan. Asta înseamnă că fie­care client a avut în coş, în medie, 13 produse.

Obiectivul companiei este ca produsele marcă proprie să reprezinte aproximativ 50% din oferta totală. Auchan are peste 6.700 de articole marcă proprie, fără a lua în calcul produsele textile, conform raportului de sustenabilitate. „Ne angajăm să sprijinim producătorii locali, motiv pentru care peste 35% din întreaga gamă  oferită reprezintă produse locale, iar majoritatea furnizorilor pentru produsele noastre marcă proprie sunt producători locali.“

Retailerul francez avea local, la finalul anului fiscal trecut, 73 de magazine, dintre care 33 de hipermarketuri, iar restul unităţi mai mici, de tip supermarket sau proximitate.

„Două supermarketuri noi au fost deschise în 2020 în Turda şi Buziaş. În total, Auchan a avut o prezenţă fizică în România de 25 de benzinării Petrom, 10 magazine de proximitate, 4 supermarketuri şi 33 de hipermarketuri. Intenţionăm să extindem în continuare marca MyAuchan în aproximativ 400 de staţii Petrom.“

Parteneriatul dintre cele două grupuri a fost iniţiat în 2017 cu o fază pilot în cadrul căreia au fost deschise magazine de proximitate MyAuchan în 15 staţii Petrom, atât în zone urbane, cât şi în zone rurale din ţară, urmărindu-se testarea modelului de afaceri şi evaluarea de către parteneri a potenţialului parteneriatului. Apoi, cele două părţi au anunţat că vor extinde acordul pentru toate cele 400 de benzinării Petrom, termenul fiind 2025.

„Cu o suprafaţă totală de vânzare de 280.000 de metri pătraţi, deservim o populaţie de aproximativ 5 milioane de locuitori care trăiesc în apropierea locaţiilor noastre“, spun oficialii Auchan.

Compania are, de asemenea, şi operaţiuni online, o aplicaţie proprie şi serviciul drive disponibil în aproape toate magazinele mari de tip hipermarket.

„Comerţul online a devenit una dintre priorităţile noastre. Ne desfăşurăm activitatea pe un model de afaceri „figital“, care ne asigură prezenţa atât online, cât şi fizic. Clienţii se pot bucura de o experienţă tradiţională de cumpărături alimentare sau pot intra în magazin, îşi pot alege  articolele şi apoi pot plasa o comandă pentru ca articolele lor să fie livrate. Pe de altă parte, aceştia pot avea parte de o experienţă online completă în care plasează comanda online şi o au livrată la uşă sau pot opta pentru ridicarea alimentelor din magazin, de la punctul drive sau într-un punct de lucru Petrom.“

Auchan este, de asemenea, prezent pe diferite platforme de livrare cum ar fi FoodPanda, Glovo şi Takeaway.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.