De la un anunţ pe Facebook, la un grup cu peste 100.000 de oameni. Ţăranii Dobrogeni, o asociaţie cu 20-30 de producători, a pornit din online şi a deschis o băcănie în Constanţa, iar acum produsele ajung pe rafturile altor 5 băcănii din Bucureşti

Autor: Florentina Niţu Postat la 05 noiembrie 2024 15 afişări

Asociaţia Ţăranii Dobrogeni a apărut în 2016, din dorinţa de a scoate în faţă oamenii simpli din mediul rural, care au o mică fermă, o livadă sau sere de legume, pentru a-i ajuta să-şi vândă produsele, atât în mediul online, cât şi în cadrul diferitelor târguri organizate.

De la un anunţ pe Facebook, la un grup cu peste 100.000 de oameni. Ţăranii Dobrogeni, o asociaţie cu 20-30 de producători, a pornit din online şi a deschis o băcănie în Constanţa, iar acum produsele ajung pe rafturile altor 5 băcănii din Bucureşti

Asociaţia Ţăranii Dobrogeni a apărut în 2016, din dorinţa de a scoate în faţă oamenii simpli din mediul rural, care au o mică fermă, o livadă sau sere de legume, pentru a-i ajuta să-şi vândă produsele, atât în mediul online, cât şi în cadrul diferitelor târguri organizate. Astfel, pornind de la un simplu anunţ pe Facebook, care în prima săptămână a atras interesul a peste 1.000 de oameni, Ţăranii Dobrogeni au evoluat şi au deschis un magazin online, o băcănie proprie în Constanţa şi au încheiat parteneriate cu alte cinci băcănii din Bucureşti. Următorul pas? Să cucerească piaţa naţională.

„Am un copil mofturos şi împreună cu soţia mea am mers prin satele din Constanţa să căutăm tot felul de produse alimentare sănă­toase, iar după ce le-am găsit ne-am gândit să împărtăşim şi cu alţii că poate au nevoie şi să afle de unde să cumpere o găină sau un litru de lapte. Am făcut un grup de Facebook să împărtăşim experienţa noastră şi într-o săptămână a strâns 1.000 de oameni. Apoi am ajuns la peste 10.000 de oameni, iar acum cred că suntem cea mai mare comunitate de anunţuri din ţară, cu 113.000 de membri, în care fiecare producător vinde ce are în gospodărie“, poves­teşte Claudiu Moroşanu, fondator al asociaţiei Ţăranii Dobrogeni.

Dincolo de platforma de anunţuri de pe reţeaua de socializare Facebook, ei au făcut şi o platformă online şi magazinul Ţărănescu, în care producătorii din Dobrogea îşi vând produsele. Apoi, au deschis o băcănie în oraşul Constanţa, iar sub brandul Ţăranii Dobrogeni vând peste 150 de produse de patiserie, lactate, fructe, legume, conserve, produse de carmangerie, dulciuri, ouă, miere sau sucuri. Ultimul produs scos e untul ghee, cu 99,6% grăsime. „Cred că suntem printre puţinii din ţară care-l facem. Toate produsele sunt făcute artizanal, în familie.“

„Produsele pot fi cumpărate de la noi din magazinul online, din băcănie sau la târguri şi festivaluri. Acum distribuim şi în Bucureşti, în cinci băcănii şi livrăm săptămânal. (...)“

„Am făcut pasul către Bucureşti şi ne dorim să mai căutăm parteneri pentru produsele artizanale. Ne uităm şi în ţară spre colaboratori“, a spus Claudiu Moroşanu.

În Bucureşti, producătorii din judeţele Constanţa şi Tulcea, vând în Băcănia Veche, în Băcăniile Janos Bacsi, Băcănia cu Poveşti şi Băcănia Două Surori. De asemenea, produsele ajung deja şi în La Băcănie din Câmpulung, Vechea Vatră din Piteşti şi Casa Turcanu din Hunedoara.

„Înainte de pandemie eram pe val, se făceam târguri cu 7.000-8.000 de vizitatori, dar după aceea a scăzut interesul pentru evenimentele fizice. Clienţii s-au mutat online, dar acolo avem o barieră: gustul. Oamenii nu pot testa produsele, însă ne-am mutat online“, a explicat Moroşanu.

Acum, clienţii asociaţiei „Ţăranii Dobrogeni“ includ familii cu copii şi corporatişti, atenţi la calitatea produselor şi interesaţi de alternative la cele convenţionale din comerţ. Aceşti cumpărători verifică etichetele pentru a înţelege diferenţele dintre un produs artizanal şi unul de serie, şi de unde provine diferenţa de preţ de 3 lei, a precizat Moroşanu. „Dacă o fabrică poate produce 10.000 de borcane de zacuscă într-o zi, eu pot produce doar 100.“

În asociaţie sunt 20-30 de producători constanţi şi unii producători sunt sezonieri. Anterior, au fost 100 de producători, dar a fost greu să rămână împreună, pentru că aveau mentalităţi diferite sau nu erau respectate anumite condiţii de igienă, a precizat reprezentanul asociaţiei Ţăranii Dobrogeni. „Marea problemă a Dobrogei în comparaţie cu Transilvania este lipsa de unitate. Am fost învăţaţi să fim individualişti şi ne adunăm foarte greu, dar nu e imposibil să ne asociem.“

În 2023, din activitatea de comerţ, Ţăranii Dobrogeni au făcut circa 1 milion de lei, conform datelor publice.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.