Aplicaţia Munch a ajuns la 128 de parteneri şi a fost descărcată de 10.000 de ori în primele 3 luni de la lansarea pe plan local. Pe lângă reducerea risipei de mâncare, start-up-ul ungar vrea să reducă acum şi risipa de flori

Autor: Ioana Niţă Postat la 05 iulie 2024 38 afişări

Aplicaţia Munch a ajuns la 128 de parteneri şi a fost descărcată de 10.000 de ori în primele 3 luni de la lansarea pe plan local. Pe lângă reducerea risipei de mâncare, start-up-ul ungar vrea să reducă acum şi risipa de flori

Start-up-ul Munch din Ungaria, care a intrat pe piaţa locală în martie anul curent cu aplicaţia sa prin care vrea să contribuie la reducerea risipei alimentare, a ajuns în primele la 128 de parteneri şi 194 de locaţii în România, aplicaţia sa mobilă având până acum peste 10.000 de descărcări. Cel mai recent parteneriat încheiat de Munch pe plan local este cu lanţul de cofetărie-pastiserie Ana Pan, toate cele 16 locaţii ale sale fiind înregistrate în aplicaţie. Printre ceilalţi parteneri Munch pe zona de mâncare se numără şi Tort de bezea, Simigeria Petru, Ibis, Cibo e Vino, Ciorbe şi Plăcinte, The Coffee Shop, Petit by Maison des Crepes, The Grill şi Hello Donuts.

Însă, pe lângă obiectivul de reducere a risipei de mâncare, start-up-ul ungar şi-a propus să contribuie şi la diminuarea risipei de flori, intrând recent şi pe această categorie cu parteneri precum OK Flora, Zahra Boutique şi City Flowers.

„Am văzut o oportunitate de a duce mai departe misiunea Munch, de a reduce risipa şi în zona florală şi, pentru că am găsit deschidere la partenerii noştri, am acţionat. Abia am împlinit trei luni pe piaţa din România şi compania se dezvoltă armonios, organic; deja am adăugat o nouă direcţie, pe care clienţii au apreciat-o din prima. Aşa ştim că suntem pe drumul cel bun şi vom continua să facem toate eforturile pentru a reduce risipa în România”, a declarat Alexandru Ţurcanu, Country Manager Munch România.

Din noua categorie, clienţii pot comanda flori cu o reducere de 50% faţă de preţul întreg, de la 12 parteneri cu un total de 15 locaţii în Bucureşti.

Cum funcţionează Munch? Aplicaţia le oferă utilizatori posibilitatea de cumpăra produse alimentare sau flori de la restaurantele, florăriile şi magazinele lor preferate, la reduceri cuprinse între 50 – 70%. Mecanismul este simplu: utilizatorii rezervă produsele, le plătesc online, apoi le ridică personal de la locaţia selectată în intervalul orar afişat.

Până în prezent, majoritatea clienţilor Munch (75%) sunt femei, iar cel mai activ sector atât din punct de vedere al numărului de clienţi, cât şi al numărului de parteneri, este Sectorul 1 din Bucureşti.

În România, conform statisticilor Uniunii Europene, aproximativ 2,55 milioane de tone de alimente sunt aruncate anual.

Start-up-ul Munch a fost fondat în 2020 de Botond Zsoldos, Bence Zwecker, Albert Wettstein şi Kirill Perepelica în Ungaria, iar acum este prezent şi în Cehia, Slovacia şi România.

În noiembrie 2022, Munch s-a unit cu aplicaţia cehă Nesnězeno, fondată de Jakub Henni, şi împreună acum au peste 3.500 de parteneri şi mai mult de 2 milioane de descărcări de aplicaţii în trei ţări.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.