Apple, Microsoft şi Google plănuiesc să îşi mute producţia din China către alte zone din Asia de Sud-Est, într-o mişcare dificilă ce ia în calcul epidemia de coronavirus şi războiul comercial de anul trecut cu Statele Unite
Companiile americane, printre care se numără Apple, Microsoft şi Google, plănuiesc să îşi mute producţia de hardware din China, în contextul războiului comercial de anul trecut şi al epidemiei de coronavirus care continuă se răspândească, scrie CNBC.
Mişcarea va fi una extrem de grea, în condiţiile în care producţia chineză este încorporată mai mult ca niciodată în lanţurile de aprovizionare din Statele Unite.
Publicaţia japoneză Nikkei Asian Review a raportat săptămâna trecută că Google şi Microsoft se grăbesc să îţi mute producţia către alte zone din Asia. Nikkei a citat mai multe persoane care au declarat că Google urmăreşte să înceapă în aprilie producţia unui smartphone low-cost – Pixel 4a – în Vietnam.
De asemenea, Google a solicitat unui partener din Thailanda să îşi pregătească liniile de producţie pentru o serie de device-uri de tip „smart home”. În plus, Microsoft speră să înceapă producţia în Vietnam începând cu trimestrul al doilea al anului curent.
Anul trecut, Apple plănuia să producă celebrele AirPods în Vietnam, solicitând furnizorilor să îşi mute 15-30% din producţia din China către alte părţi din Asia de Sud-Est.
În prezent, aproximativ 40% dintre produsele finite la nivel global sunt produse în China.
„Unele ansambluri pot fi mutate în altă parte, însă liniile de producţie au nevoie de timp pentru a putea fi implementate, iar nicio altă ţară nu oferă forţa de muncă pe care o deţine Chinei”, a declarat John Harmon, senior analyst în cadrul companiei de cercetare Coresight Research.
Pe deasupra, procesul de mutare a furnizorilor de componente pe care se bazează companiile va avea nevoie de o perioadă suficient de lungă pentru ca mişcarea să aibă succes.
„Schimbarea locaţiilor de producţie ajută la diversificarea riscurilor, însă nu poate să rezolve toate problemele, şi, de fapt, va deveni un joc periculos”, spune Bryan Ma, vicepreşedinte sectorului de cercetare tech din cadrul furnizorului de studii de piaţă IDC.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro