Argument Catalog CSR 2024. Ioana Matei, Business Magazin: România inovează: Viitorul este acum

Postat la 20 ianuarie 2025 8 afişări

Argument Catalog CSR 2024. Ioana Matei, Business Magazin: România inovează: Viitorul este acum

„Schimbarea nu este doar necesară vieţii. Schimbarea este viaţa”, spunea Alvin Toffler, autorul vizionar al cărţii „Şocul viitorului". Aceste cuvinte pot reprezenta o axiomă fundamentală pentru orice companie care inovează astăzi, mai ales în România, o ţară ce îşi caută locul în competiţia globală a ideilor şi soluţiilor. În ultimii ani, mediul de afaceri din România a fost martorul unor transformări rapide: accelerarea digitalizării, tranziţia către economia verde şi apariţia unor start-up-uri locale care nu doar că rezistă în faţa giganţilor globali, dar redefinesc pieţele în care activează. Într-un astfel de context, schimbarea nu mai este doar o opţiune sau un risc calculat – este un element indispensabil al supravieţuirii.

Toffler a prevăzut că viitorul va fi marcat de o „supraîncărcare a schimbării,” un ritm atât de accelerat încât oamenii şi organizaţiile riscă să fie depăşite dacă nu se adaptează. România, în acest context, devine un laborator viu al transformării: antreprenori care îndrăznesc să rescrie regulile, companii tradiţionale care îşi reinventează modelul de afaceri şi investitori care pariază pe tehnologie, sustenabilitate şi talent local.

După cum reiese şi din cartea lui Toffler, inovaţia nu este un scop în sine. Este un proces, o capacitate de a înţelege schimbările din jurul nostru şi de a le transforma în oportunităţi. Companiile care au înţeles acest lucru nu doar că supravieţuiesc, ci excelează. Iar România, cu toate provocările sale, este locul perfect pentru a testa această teorie.

Din zona IT, unde start-up-uri precum UiPath au devenit unicorni globali, până la industrii precum retail, unde soluţiile digitale locale transformă experienţa consumatorului, fiecare domeniu ilustrează ideea lui Toffler: „Nu cei mai inteligenţi sau cei mai puternici supravieţuiesc, ci cei care se adaptează cel mai repede”. Această lecţie este valabilă şi pentru liderii companiilor. Cei care îşi doresc să fie în fruntea valului de schimbare trebuie să adopte un mindset flexibil, deschis, care să le permită să se reinventeze odată cu fiecare provocare. Astăzi, mai mult ca niciodată, România este locul în care schimbarea prinde viaţă. Companiile care inovează aici contribuie nu doar la creşterea economiei locale, ci şi la modelarea viitorului global. În paginile acestui anuar, veţi descoperi poveştile celor care, în faţa incertitudinii, au văzut oportunităţi. Fie că vorbim despre inteligenţă artificială, energie regenerabilă sau noi produse, fiecare proiect este o dovadă a puterii transformatoare a schimbării. Aşa cum Toffler ne-a avertizat, viitorul poate fi copleşitor. Dar, pentru companiile care aleg să îmbrăţişeze schimbarea şi să facă din inovaţie o parte a ADN-ului lor, viitorul nu este doar un loc al incertitudinii, ci al posibilităţilor infinite. „Schimbarea este viaţa” – iar în România, companiile care înţeleg acest adevăr simplu sunt cele care vor defini nu doar prezentul, ci şi viitorul.

 

 

Metodologie 

BUSINESS Magazin a lansat a zecea ediţie a catalogului „Cele mai inovatoare companii din România”, ce cuprinde proiecte inovatoare, concepute sau aplicate de companiile din România în varii domenii: în ediţia din acest an le-am clasat în direcţiile – inovaţii tehnice, de marketing, de produs. Proiectul a fost lansat pornind de la premisele că inovaţia este, într-o lume tot mai mică, cheia dezvoltării viitoare. În vederea selectării proiectelor, BUSINESS Magazin a publicat un chestionar online la mijlocul lunii decembrie, iar companiile şi-au trimis propunerile de inovaţii. Pentru a fi eligibilă, o inovaţie trebuia să respecte următoarele criterii: să fie dezvoltată în România sau piaţa locală să fi fost printre primele unde aceasta a fost implementată şi să fi generat rezultate cuantificabile până în prezent şi/sau să existe previziuni referitoare la rezultate.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.