Astra Vagoane Călători, controlat de Valer Blidar, a fost desemnat câştigător la licitaţiile de tramvaie din Oradea şi Galaţi

Autor: Mirabela Tiron Postat la 22 decembrie 2023 158 afişări

Compania Astra Vagoane Călători, unul dintre cei mai mari jucători de pe piaţa locală de material rulant, controlată de Valer Blidar, a fost desemnată câştigătoare la licitaţiile de tramvaie din Oradea şi Galaţi.

 La licitaţia pentru 10 tramvaie de la Galaţi, un contract de 98 mil. lei fără TVA, s-a luptat cu turcii de la Bozankaya Otomotiv, în timp ce la Oradea a fost unic ofertant la licitaţia de 9 tramvaie,  cu posibilitatea suplimentării cu încă 16  tramvaie, un contract cu o valoare totală de 219 mil. lei.

„Am fost desemnaţi câştigători la ambele licitaţii pentru tramvaie, atât la Oradea cât şi la Galaţi”, a declarat pentru ZF Gheorghe Sîrbu, directorul general adjunct al fabricii Astra Vagoane Călători. Compania va finaliza 2023 cu afaceri de peste 500 mil. lei (100 mil. euro), mai mult decât dublu faţă de nivelul din 2022, potrivit oficialilor companiei.

Anul acesta fabrica a produs 62 de locomotive, din care 55 pentru Bucureşti, iar restul pentru Arad şi Brăila. Producătorul a fost unicul ofertant la licitaţia de la Brăila pentru şase tramvaie, un contract de 60 mil. lei.

Mai  mult, Astra Vagoane Călători a fost însă singurul ofertant la Arad, valoarea licitaţiei  a fost de 200 de milioane de lei, tramvaiele urmând să fie livrate în 48 de luni. La finalul anului trecut Primăria Arad a lansat licitaţia pentru achiziţia de 25 de tramvaie, finanţarea urmând să fie asigurată prin Programul Operaţional Regional 2021-2027 şi PNRR.

Cel mai mare contract pe tramvaie este cel câştigat la Bucureşti, pentru a livra 100 de tramvaie în 40 de luni pentru Primăria Bucureşti. La finalul anului 2020, Consiliul Naţional pentru Soluţionarea Contestaţiilor (CNSC) a anulat decizia prin care Primăria Capitalei atribuia contractul turcilor de la Durmazlar. Ulterior, asocierea formată din Astra Vagoane Călători şi chinezii de la CRRC a fost desemnată câştigătoare, valoarea contractului fiind de 840 milioane de lei. Mai mult, Astra Vagoane Călători a continuat să asigure lucrări de reparaţii pentru vagoanele CFR Călători anul trecut.

Astra Vagoane Călători a fost ofertant unic la mai multe licitaţii de tramvaie. În prima parte a anului 2018 mai multe oraşe din ţară au lansat licitaţii pentru achiziţia de tramvaie noi.  Primăria Galaţi a lansat licitaţia pentru achiziţia a 18 tramvaie noi, un contract cu o valoare de 100 milioane de lei (circa 22 milioane de euro), bani din bugetul local dar şi din fonduri europene. La Oradea s-a organizat licitaţie pentru achiziţia de 20 de tramvaie noi iar la Cluj Napoca a fost organizată licitaţia pentru achiziţia a 22 de tramvaie, un contract estimat la 190 milioane de lei, durata fiind de patru ani.

Fabrica de la Arad este unul dintre cei mai mari jucători de pe piaţa locală de material rulant. Datele publice arată că Astra Vagoane Călători, desprinsă din fosta Întreprindere de Vagoane Arad, care a produs primele garnituri pentru metroul bucureştean, a finalizat cu afaceri de 225 mil. lei anul trecut, faţă de afaceri de 280 milioane de lei anul anterior şi profit  net de 3,7 milioane de lei anul trecut, faţă de profit net de 11 mil. lei anul anterior, arată mfinante.ro.

Fabrica a ajuns în prezent la 450 de angajaţi. Compania a făcut investiţii în panouri fotovoltaice în acest an pentru a reduce costurile cu energia electrică.

Compania Astra Vagoane Călători este deţinută de Valer Blidar, unul dintre puţinii antreprenori care deţin fabrici construite în perioada in­dus­trializării masive a României din anii ’70 - ’80. Pe lângă fabrica ce produce vagoane, omul de afaceri mai deţine şi firmele Astra Vest, Sirv Titu, fabrica de marmură Marmura Bucureşti şi compania Tristar Bucureşti.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
Astra Vagoane,
Valer Blidar,
tramvaie,
licitatie

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.