Atenţie la fraudele prin „spoofing". Infractorii se prefac angajaţi ai băncilor pentru a fura date
Infractorii folosesc o nouă metodă frauduloasă numită „spoofing" pentru a obţine datele personale şi bancare ale cetăţenilor. Ei trimit mesaje prin e-mail sau SMS care par a fi trimise de la instituţii bancare de încredere, alertând victimele cu privire la o plată suspectă făcută de către acestea.
Noua metodă utilizată de infractori implică transmiterea unor mesaje, prin e-mail sau SMS, aparent trimise de către instituţii bancare de încredere cu privire la o plată suspectă făcută de persoana vătămată, transmite poliţia.
Într-un astfel de context, mai multe persoane, inclusiv din Arad, au fost contactate de diverse persoane care s-ar fi prezentat drept angajaţi ai departamentului antifraudă, din cadrul unor instituţii bancare din România, conform IPJ Arad.
Apelurile sunt efectuate, de regulă, de pe numere de telefon similare cu cele ale unităţilor bancare. Apelantul pretinde că există o plată suspectă şi solicită informaţii personale, datele de pe card şi codul de securitate pentru a anula acea tranzacţie.
„Este important să reţineţi că instituţiile bancare nu vă vor solicita niciodată informaţii personale sau coduri de securitate prin telefon sau mesaje SMS! De asemenea, trebuie să verificaţi întotdeauna autenticitatea apelurilor sau mesajelor primite, în special atunci când sunt implicate sume mari de bani sau date sensibile. Fiţi prudenţi şi nu divulgaţi niciodată informaţii personale sau coduri de securitate către persoane necunoscute sau nesolicitate. Dacă aveţi orice îndoială cu privire la legitimitatea unui apel sau mesaj, contactaţi direct instituţia bancară în cauză, folosind numerele de contact oficiale”, arată sursa citată.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro