Atuurile pieţei româneşti de suplimente alimentare: dimensiunea şi oamenii. „Consumatorii sunt mai preocupaţi de sănătatea lor, se uită mai mult spre prevenţie“

Autor: Georgiana Mihalache Postat la 06 noiembrie 2022 181 afişări

Atenţia din ce în ce mai mare a ro­mânilor spre prevenţie, un trend care a evoluat în pandemie, atrageţia compa­niile din domeniul suplimentelor ali­mentare, care caută prezenţa locală, a susţinut Bedros Kalfayan, CEO, Sun Wave Pharma. De altfel, oportunităţi­le pieţei determină şi investiţiile Sun Wave în România, ţară din care com­pania dezvoltă extinderea regională.

Atuurile pieţei româneşti de suplimente alimentare: dimensiunea şi oamenii. „Consumatorii sunt mai preocupaţi de sănătatea lor, se uită mai mult spre prevenţie“

♦ Piaţa vitaminelor şi a suplimentelor alimentare este de circa 2 miliarde de lei în România, din datele Euromonitor ♦ „România este pentru noi o piaţă foarte importantă din perspectiva dimensiunii şi a oportunităţilor“, spune Bedros Kalfayan, CEO Sun Wave Pharma, companie locală, spe­cia­lizată în producţia de suplimente naturale.

Atenţia din ce în ce mai mare a ro­mânilor spre prevenţie, un trend care a evoluat în pandemie, atrageţia compa­niile din domeniul suplimentelor ali­mentare, care caută prezenţa locală, a susţinut Bedros Kalfayan, CEO, Sun Wave Pharma. De altfel, oportunităţi­le pieţei determină şi investiţiile Sun Wave în România, ţară din care com­pania dezvoltă extinderea regională.

„România este cea mai mare piaţă în Europa de Sud-Est. Este, de ase­menea, foarte dinamică, este foarte in­teresantă pentru majoritatea compa­nii­lor, de aceea sunt prezente pe piaţa românească. Creştem cu 35% peste piaţă, ceea ce ne aduce cotă de piaţă. România este pentru noi o piaţă foarte importantă din perspectiva dimen­siunii şi a oportunităţilor. În plus, vedem oameni talentaţi, bine pregătiţi, care vor fi nucleul extinderii noastre“, a spus recent oficialul Sun Wave Pharma într-un interviu pentru ZF.

Primul pas în strategia companiei este dublarea suprafeţelor pentru bi­rou şi pentru depozit, ulterior venind şi transferul unor produse în România pentru a fi realizate local.

„Ambiţia noastră este să avem pro­pria noastră fabrică în România. Ca oportunitate pentru a avea propria fabrică, credem că avem tot ce ne tre­buie, suntem în colaborare cu autori­tăţile şi sunt sigur că vom avea totul la dispoziţie. Cel mai important element dacă vrei să creşti într-o piaţă sunt oamenii, iar în România avem persoa­ne foarte bine pregătite, talentate. Teren şi fabrici poţi să cumperi sau să construieşti“, a mai spus Bedros Kalfayan.

El vede românii mai preocupaţi de sănătatea lor, iar după pandemie, cate­goriile de produse care au avut creşteri semnificative au fost cele pentru imu­nitate. Situaţia incertă de la graniţă, în urma războiului din Ucraina, a ge­ne­rat de asemenea creşteri la categoria de produse care se adresează sănătăţii mintale, dar şi pentru problemele de somn.

În 2021, Sun Wave Pharma a avut 69 mil. euro afaceri, în creştere cu 34% faţă de anul anterior, din datele com­paniei. Numărul de angajaţi este de 431 de persoane. Anul trecut, în oc­tom­brie 2021, două fonduri de inves­tiţii britanice, Letter One şi Blantyre Capital, au preluat acţionariatul com­plet al Sun Wave Pharma.

Vânzările de vitamine şi suplimen­te alimentare în România sunt în jurul a 2 miliarde de lei, potrivit calculelor ZF pe baza datelor Euromonitor.

Creşterea constantă din ultimii ani a pieţei locale a suplimentelor alimentare, pe fondul unui ritm agitat de viaţă al românilor, a atras apetitul altor companii pentru piaţa locală. Compania USP, fondată în America în urmă cu aproape 30 de ani, dar cu o prezenţă puternică în Polonia, a decis în 2020 să intre şi în România cu cinci branduri de suplimente alimentare, urmărind extinderea portofoliului de produse pe piaţa locală.

 

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
piata,
romania,
crestere,
suplimente alimentare,
farma
0 seconds of 1 minute, 7 secondsVolume 0%
Press shift question mark to access a list of keyboard shortcuts
00:00
01:07
01:07
 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.

www.zf.ro
Impactul real al tarifelor preşedintelui Trump: La ce preţ ar putea ajunge un iPhone dacă tarifele rămân în picioare? Costurile urcă de până la 10 ori