LIVE: ZF Real Estate by Storia.ro - De ce aleg mulţi dintre români locuinţe vechi şi plătesc cash în 2024?

Atuurile pieţei româneşti de suplimente alimentare: dimensiunea şi oamenii. „Consumatorii sunt mai preocupaţi de sănătatea lor, se uită mai mult spre prevenţie“

Autor: Georgiana Mihalache Postat la 06 noiembrie 2022 175 afişări

Atenţia din ce în ce mai mare a ro­mânilor spre prevenţie, un trend care a evoluat în pandemie, atrageţia compa­niile din domeniul suplimentelor ali­mentare, care caută prezenţa locală, a susţinut Bedros Kalfayan, CEO, Sun Wave Pharma. De altfel, oportunităţi­le pieţei determină şi investiţiile Sun Wave în România, ţară din care com­pania dezvoltă extinderea regională.

Atuurile pieţei româneşti de suplimente alimentare: dimensiunea şi oamenii. „Consumatorii sunt mai preocupaţi de sănătatea lor, se uită mai mult spre prevenţie“

♦ Piaţa vitaminelor şi a suplimentelor alimentare este de circa 2 miliarde de lei în România, din datele Euromonitor ♦ „România este pentru noi o piaţă foarte importantă din perspectiva dimensiunii şi a oportunităţilor“, spune Bedros Kalfayan, CEO Sun Wave Pharma, companie locală, spe­cia­lizată în producţia de suplimente naturale.

Atenţia din ce în ce mai mare a ro­mânilor spre prevenţie, un trend care a evoluat în pandemie, atrageţia compa­niile din domeniul suplimentelor ali­mentare, care caută prezenţa locală, a susţinut Bedros Kalfayan, CEO, Sun Wave Pharma. De altfel, oportunităţi­le pieţei determină şi investiţiile Sun Wave în România, ţară din care com­pania dezvoltă extinderea regională.

„România este cea mai mare piaţă în Europa de Sud-Est. Este, de ase­menea, foarte dinamică, este foarte in­teresantă pentru majoritatea compa­nii­lor, de aceea sunt prezente pe piaţa românească. Creştem cu 35% peste piaţă, ceea ce ne aduce cotă de piaţă. România este pentru noi o piaţă foarte importantă din perspectiva dimen­siunii şi a oportunităţilor. În plus, vedem oameni talentaţi, bine pregătiţi, care vor fi nucleul extinderii noastre“, a spus recent oficialul Sun Wave Pharma într-un interviu pentru ZF.

Primul pas în strategia companiei este dublarea suprafeţelor pentru bi­rou şi pentru depozit, ulterior venind şi transferul unor produse în România pentru a fi realizate local.

„Ambiţia noastră este să avem pro­pria noastră fabrică în România. Ca oportunitate pentru a avea propria fabrică, credem că avem tot ce ne tre­buie, suntem în colaborare cu autori­tăţile şi sunt sigur că vom avea totul la dispoziţie. Cel mai important element dacă vrei să creşti într-o piaţă sunt oamenii, iar în România avem persoa­ne foarte bine pregătite, talentate. Teren şi fabrici poţi să cumperi sau să construieşti“, a mai spus Bedros Kalfayan.

El vede românii mai preocupaţi de sănătatea lor, iar după pandemie, cate­goriile de produse care au avut creşteri semnificative au fost cele pentru imu­nitate. Situaţia incertă de la graniţă, în urma războiului din Ucraina, a ge­ne­rat de asemenea creşteri la categoria de produse care se adresează sănătăţii mintale, dar şi pentru problemele de somn.

În 2021, Sun Wave Pharma a avut 69 mil. euro afaceri, în creştere cu 34% faţă de anul anterior, din datele com­paniei. Numărul de angajaţi este de 431 de persoane. Anul trecut, în oc­tom­brie 2021, două fonduri de inves­tiţii britanice, Letter One şi Blantyre Capital, au preluat acţionariatul com­plet al Sun Wave Pharma.

Vânzările de vitamine şi suplimen­te alimentare în România sunt în jurul a 2 miliarde de lei, potrivit calculelor ZF pe baza datelor Euromonitor.

Creşterea constantă din ultimii ani a pieţei locale a suplimentelor alimentare, pe fondul unui ritm agitat de viaţă al românilor, a atras apetitul altor companii pentru piaţa locală. Compania USP, fondată în America în urmă cu aproape 30 de ani, dar cu o prezenţă puternică în Polonia, a decis în 2020 să intre şi în România cu cinci branduri de suplimente alimentare, urmărind extinderea portofoliului de produse pe piaţa locală.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
piata,
romania,
crestere,
suplimente alimentare,
farma

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.