Atuurile pieţei româneşti de suplimente alimentare: dimensiunea şi oamenii. „Consumatorii sunt mai preocupaţi de sănătatea lor, se uită mai mult spre prevenţie“
Atenţia din ce în ce mai mare a românilor spre prevenţie, un trend care a evoluat în pandemie, atrageţia companiile din domeniul suplimentelor alimentare, care caută prezenţa locală, a susţinut Bedros Kalfayan, CEO, Sun Wave Pharma. De altfel, oportunităţile pieţei determină şi investiţiile Sun Wave în România, ţară din care compania dezvoltă extinderea regională.
♦ Piaţa vitaminelor şi a suplimentelor alimentare este de circa 2 miliarde de lei în România, din datele Euromonitor ♦ „România este pentru noi o piaţă foarte importantă din perspectiva dimensiunii şi a oportunităţilor“, spune Bedros Kalfayan, CEO Sun Wave Pharma, companie locală, specializată în producţia de suplimente naturale.
Atenţia din ce în ce mai mare a românilor spre prevenţie, un trend care a evoluat în pandemie, atrageţia companiile din domeniul suplimentelor alimentare, care caută prezenţa locală, a susţinut Bedros Kalfayan, CEO, Sun Wave Pharma. De altfel, oportunităţile pieţei determină şi investiţiile Sun Wave în România, ţară din care compania dezvoltă extinderea regională.
„România este cea mai mare piaţă în Europa de Sud-Est. Este, de asemenea, foarte dinamică, este foarte interesantă pentru majoritatea companiilor, de aceea sunt prezente pe piaţa românească. Creştem cu 35% peste piaţă, ceea ce ne aduce cotă de piaţă. România este pentru noi o piaţă foarte importantă din perspectiva dimensiunii şi a oportunităţilor. În plus, vedem oameni talentaţi, bine pregătiţi, care vor fi nucleul extinderii noastre“, a spus recent oficialul Sun Wave Pharma într-un interviu pentru ZF.
Primul pas în strategia companiei este dublarea suprafeţelor pentru birou şi pentru depozit, ulterior venind şi transferul unor produse în România pentru a fi realizate local.
„Ambiţia noastră este să avem propria noastră fabrică în România. Ca oportunitate pentru a avea propria fabrică, credem că avem tot ce ne trebuie, suntem în colaborare cu autorităţile şi sunt sigur că vom avea totul la dispoziţie. Cel mai important element dacă vrei să creşti într-o piaţă sunt oamenii, iar în România avem persoane foarte bine pregătite, talentate. Teren şi fabrici poţi să cumperi sau să construieşti“, a mai spus Bedros Kalfayan.
El vede românii mai preocupaţi de sănătatea lor, iar după pandemie, categoriile de produse care au avut creşteri semnificative au fost cele pentru imunitate. Situaţia incertă de la graniţă, în urma războiului din Ucraina, a generat de asemenea creşteri la categoria de produse care se adresează sănătăţii mintale, dar şi pentru problemele de somn.
În 2021, Sun Wave Pharma a avut 69 mil. euro afaceri, în creştere cu 34% faţă de anul anterior, din datele companiei. Numărul de angajaţi este de 431 de persoane. Anul trecut, în octombrie 2021, două fonduri de investiţii britanice, Letter One şi Blantyre Capital, au preluat acţionariatul complet al Sun Wave Pharma.
Vânzările de vitamine şi suplimente alimentare în România sunt în jurul a 2 miliarde de lei, potrivit calculelor ZF pe baza datelor Euromonitor.
Creşterea constantă din ultimii ani a pieţei locale a suplimentelor alimentare, pe fondul unui ritm agitat de viaţă al românilor, a atras apetitul altor companii pentru piaţa locală. Compania USP, fondată în America în urmă cu aproape 30 de ani, dar cu o prezenţă puternică în Polonia, a decis în 2020 să intre şi în România cu cinci branduri de suplimente alimentare, urmărind extinderea portofoliului de produse pe piaţa locală.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro