Autorităţile din Europa iau măsuri pentru a ţine în frâu preţurile alimentelor. În România, statul lasă mână liberă retailerilor, iar scumpirile continuă
Mai multe state europene, precum Franţa, Croaţia şi Ungaria, au luat măsuri pentru a ţine în frâu preţurile la bunuri FMCG, mai exact la acele produse care se găsesc cel mai des în coşul de cumpărături.
Mai multe state europene, precum Franţa, Croaţia şi Ungaria, au luat măsuri pentru a ţine în frâu preţurile la bunuri FMCG, mai exact la acele produse care se găsesc cel mai des în coşul de cumpărături. În România, autorităţile au lăsat mingea în terenul retailerilor, iar scumpirile nu se opresc.
ZF a întrebat toţi cei zece mari jucători din comerţul cu dominantă alimentară dacă au fost contactaţi de autorităţi pentru a găsi o soluţie la situaţia actuală marcată de inflaţie record. Singura reţea care a răspuns a fost Penny, oficialii retailerului afirmând „dacă autorităţile au în plan să ia anumite măsuri pe acest subiect, suntem deschişi spre dialog, la fel ca până acum“.
Spre comparaţie, autorităţile din Franţa au încheiat un acord cu marii retaileri locali pentru un „trimestru antiinflaţie“, cu preţuri reduse şi îngheţate. Mai recent, guvernul Croaţiei a spus că va introduce preţuri fixe pentru opt produse de bază. Preţul uleiului de floarea-soarelui, de exemplu, va fi mai scăzut decât este astăzi, urmând să coboare la 1,72 de euro pe litru, de la 1,86 de euro în prezent. Primele măsuri de acest gen au fost luate în Ungaria.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro