Autostrazile romanesti: mereu alti bani, mereu alta distractie
Saptamana care se incheie a adus o premiera in programul de infrastructura: Compania Nationala de Autostrazi a reziliat contractul cu francezii de la Colas pentru tronsonul de autostrada Cernavoda-Medgidia, in valoare de 224 de milioane de euro, pentru care va face alta licitatie.
Ministrul Anca Boagiu a motivat decizia prin faptul ca francezii "practic refuza sa lucreze", intarziind nepermis constructia si cerand bani in plus "desi n-au facut nimic" si ca rezilierea este un avertisment la adresa tuturor firmelor care intarzie cu lucrarile contractate de la stat si "nu vor sa munceasca in Romania".
Colas, impreuna cu alte companii straine, ca FCC Construccion din Spania sau Astaldi din Franta, au primit, de altfel, penalizari de circa 40 milioane de euro din septembrie 2010 pana acum pentru intarzieri in fazele de derulare a contractului. Colas a primit cea mai mare penalizare, de 16,1 milioane de euro.
Grupul Bouygues, din care face parte Colas, a decis sa abandonze toate lucrarile derulate in Romania, ceea ce inseamna dintr-un foc peste 4.000 de noi someri, si a amenintat ca va da in judecata statul roman pentru rezilierea contractului, motivand ca nu a putut inainta cu lucrul pentru ca statul nu si-a indeplinit obligatiile de a livra catre Colas terenurile de pe traseul autostrazii gata expropriate si descarcate de sarcina arheologica.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro