Bărbatul care nu face nimic şi obţine totuşi 80.000 de dolari/an. A descoperit metoda inedită prin care să îşi câştige existenţa după ce a fost concediat, iar fostul angajator i-a spus că nu aduce valoare companiei
În 2018, Shoji Morimoto, un japonez în vârstă de 41 de ani, a fost concediat pentru lipsa de iniţiativă şi pentru că nu aducea „valoare” companiei. Totuşi, Morimoto a transformat această critică într-o oportunitate, construindu-şi o carieră profitabilă din „a nu face nimic”, scrie CNBC. Cunoscut în Japonia drept „tipul de închiriat care nu face nimic”, el îşi oferă compania străinilor care caută prezenţa cuiva pentru diverse activităţi. Solicitările variază de la a aştepta un alergător la linia de sosire a unui maraton, până la a participa la un apel video în timp ce un client plictisit îşi reamenajează camera. Într-un caz, o clientă care nu a putut merge la un concert cu o prietenă l-a angajat pe Morimoto să o înlocuiască. „Am fost pus în situaţii dificile, cum ar fi să stau la coadă sub soarele arzător, să îndur ore întregi de frig sau să particip la petreceri unde nu cunoşteam pe nimeni”, a povestit Morimoto pentru CNBC. Cu toate acestea, el consideră fiecare experienţă ca fiind unică şi specială. Cea mai lungă sarcină a lui Morimoto a fost o călătorie de 17 ore cu acelaşi tren pe linia Yamanote, parcurgând 13 tururi de dimineaţa devreme până la ultimul tren. În alte cazuri, clienţii îl angajează pentru a le oferi sprijin moral în zile proaste, dar el evită să ofere sfaturi sau să joace rolul unui terapeut.
Morimoto primeşte aproximativ 1.000 de cereri anual şi permite clienţilor să decidă cât să-l plătească. În trecut, percepea între 10.000 şi 30.000 de yeni (aproximativ 65-195 de dolari) pentru o sesiune de două-trei ore, câştigând în jur de 80.000 de dolari pe an. „Acum folosesc un model de plată voluntară. Nu ştiu dacă va fi sustenabil, dar mă distrez încercând”, spune Morimoto.
Pentru a testa serviciile lui Morimoto, un reporter CNBC l-a însoţit la un „cafe piglet” din Tokyo, unde clienţii pot interacţiona cu purceluşi în timp ce savurează o băutură. Prezenţa lui Morimoto a adus un sentiment de uşurare reporterului, care a apreciat şi faptul că Morimoto putea face fotografii în timp ce acesta interacţiona cu animalele. „Morimoto îţi oferă posibilitatea de a te bucura de o activitate într-un cadru social fără să fii judecat pentru că eşti singur. În plus, nu te simţi obligat să porţi o conversaţie”, explică reporterul. Japonia găzduieşte o gamă largă de servicii de închiriere, inclusiv prieteni, iubiţi, familie sau chiar persoane care să însoţească pe cineva la cină. Potrivit lui Ai Sakata, consultant la Nomura Research Institute, aceste servicii răspund nevoilor japonezilor moderni, care preferă relaţii mai casual, fără stresul angajamentelor serioase. Deşi singurătatea este un motiv comun pentru apelarea la astfel de servicii, Morimoto şi experţii spun că şi stângăcia socială joacă un rol important. „Mulţi japonezi evită confruntările sau comunicarea directă. În loc să întrebe pe cineva dacă vrea să fie prieten cu ei, preferă să plătească pentru acest lucru”, explică profesorul Hiroshi Ono. Printre experienţele remarcabile ale lui Morimoto se numără un caz în care o femeie l-a angajat să stea într-un colţ al unei cafenele, în timp ce ea îi înmâna soţului actele de divorţ. Prezenţa lui discretă i-a oferit curajul necesar pentru a face acest pas dificil. „Sunt fericit în fiecare moment al acestui job, fie că primesc o solicitare, întâlnesc un client sau doar ascult o poveste. Nu mi-am dorit niciodată să fac altceva”, spune Morimoto.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro