Bigster aduce noi standarde la Dacia: Cea mai scumpă, bine echipată şi mare Dacie produsă vreodată la Mioveni
Bigster rescrie felul în care Dacia vede industria auto şi pentru prima dată în istorie, un model produs sub brand românesc este la fel de bine echipat ca un model Renault.
Sisteme de propulsie de până la 155 CP, tracţiune integrală dar şi plafon panoramic, sau hayon electric pentru portbagaj sunt doar câteva elemente care fac din Bigster cel mai bine totat automobil produs vreodată de Dacia.lista este completată de scaunul pentru şofer cu reglaje electrice, echipament multimedia cu 6 difuzoare şi sistem de sunet Arkamys 3D şi bancheta spate fracţionabilă 40/20/40 care permite transportarea unor obiecte lungi chiar atunci când sunt 4 persoane la bord, iar cotiera nu doar că îşi face apariţia, ci poate fi utilizată drept rucsac în călătorii.
„De la lansarea Renaulution în 2021, am reinventat complet brandul şi am introdus noua identitate de marcă: culori noi, logo nou, showroom-uri noi. Rămânând fideli valorilor noastre, am făcut Dacia mai atrăgătoare şi mai aspiraţională ca niciodată, oferind în continuare cel mai bun raport calitate-preţ. Astăzi, cu Bigster, Dacia răspunde mai mult ca oricând aşteptărilor clienţilor din segmentul C”, explică Denis Le Vot, CEO Dacia.
Designul modelului Bigster scoate în evidenţă caracterul său robust şi aptitudinile sale de a răspunde unor utilizări diverse, atât ca vehicul pentru deplasările profesionale zilnice al clienţilor cât şi pentru activităţile cu familia sau pentru ieşirile în timpul liber. Dimensiunile sale generoase sunt subliniate de forme şi de volume simple, geometrice, bine demarcate, care evocă ideea de esenţial.
Pasajele impozante care protejează roţile, precum şi poziţionarea farurilor şi a blocurilor optice spate în extremităţile caroseriei, contribuie la aspectul robust al vehiculului.
Modelul este echipat în serie cu jante din aliaj de 17” sau 18 ”, în timp ce pe nivelul superior, Journey, sunt disponibile opţional jante de 19”, cu design specific. Pe nivelele superioare de echipare, clienţii pot opta pentru o caroserie vopsită în două nuanţe (pavilion de culoare neagră), o premieră pentru un model Dacia de serie mare.
Este disponibilă totodată o nouă culoare de caroserie: Indigo Blue. Această nuanţă metalizată aduce o tuşă de eleganţă, sugerând un caracter statutar, dar nesofisticat.
Dacia Bigster este primul model din cadrul Renault Group care beneficiază de noua motorizare HYBRID 155.
Ea se compune dintr-un motor cu 4 cilindri pe benzină de 107 CP, din două motoare electrice (un motor de 50 CP şi un demaror/generator de înaltă tensiune), o baterie de 1,2 kWh (230 V) şi o cutie de viteze automată electrificată. Aceasta dispune de 4 trepte dedicate motorului termic şi alte două alocate motorului electric. Această tehnologie combinată este posibilă datorită absenţei ambreiajului.
Motorizarea HYBRID 155 vine în completarea ofertei HYBRID 140 care echipează modelul Jogger şi Noul Duster. Ea oferă un plus de putere (Ă15 CP), de cuplu (170 Nm doar pentru motorul cu combustie, adică Ă 20 Nm) şi o capacitate de remorcare superioară (Ă250 kg, pentru un total de circa 1 tonă). Eficienţa este de asemenea îmbunătăţită, nivelul consumului şi cel al emisiilor fiind mai scăzut cu 6 %, în special ca urmare a unui management optimizat al regimului motor.
Frânarea recuperativă, asociată cu capacitatea înaltă de recuperare a energiei de către baterie şi cu randamentul cutiei automate permite ca în traficul urban până la 80% din timpul de rulare să se efectueze în mod 100% electric. La rândul ei, pornirea de pe loc are loc sistematic în mod 100 % electric.
Noul Bigster TCe 140. Propus pentru prima oară în gama Dacia la acest nivel de putere, acest motor este derivat din propulsorul TCe 130 disponibil pe Noul Duster. Acest prim nivel de electrificare combină un motor pe benzină cu 3 cilindri de 1,2 l turbo de nouă generaţie bazat pe ciclul Miller (randament optimizat şi pierderi mai reduse prin pompare) cu un sistem mild hybrid de 48V şi o cutie de viteze manuală cu 6 trepte.
Sistemul mild-hybrid susţine motorul termic în fazele de demaraj şi acceleraţie, permiţând diminuarea cu circa 10 % a consumului mediu (5,6 l/100 km) şi a emisiilor de CO2 (129 g/km) faţă de un motor termic de putere echivalentă.
Frânarea regenerativă permite încărcarea bateriei cu 0,8 kWh într-un mod total transparent pentru şofer.
Noul Bigster ECO-G 140. Dacia, lider necontestat al pieţei GPL în Europa, este singurul constructor care propune, sub emblema ECO-G, motorizări cu carburaţie mixtă benzină şi GPL pe ansamblul gamei sale de modele. Dacia Bigster propune în premieră o motorizare care asociază carburaţia mixtă şi un sistem mild-hybrid de 48 V. Acesta din urmă susţine motorul cu 3 cilindri de 1,2 l turbo, indiferent dacă funcţionează pe benzină sau pe GPL, în fazele de demaraj şi acceleraţie, optimizând plăcerea de a conduce şi eficienţa motorului. Frânarea regenerativă permite încărcarea bateriei cu 0,8 kWh într-un mod total transparent pentru şofer.
Atunci când funcţionează pe GPL, Noul Bigster ECO-G 140 emite în medie cu 10 % mai puţin CO2 decât o motorizare pe benzină ne-hibridă echivalentă. Autonomia poate ajunge la 1.450 km datorită celor două rezervoare cu o capacitate totală de 99 litri de carburant (50 litri de benzină şi 49 litri de GPL). Instalat sub planşeul portbagajului, rezervorul de GPL nu diminuează volumul de încărcare al acestuia. Trecerea de la un carburant la altul se face instantaneu cu ajutorul unui comutator perfect integrat în tabloul de bord.
Noul Bigster TCe 130 4x4. Noul Bigster este adaptat pentru offroad datorită transmisiei sale integrale asociate cu o cutie de viteze manuală cu 6 trepte şi un sistem mild-hybrid de 48 V.
Acesta din urmă susţine motorul cu 3 cilindri de 1,2 l turbo, în fazele de demaraj şi acceleraţie, optimizând plăcerea de a conduce şi eficienţa motorului. Frânarea regenerativă permite încărcarea bateriei cu 0,8 kWh într-un mod total transparent pentru şofer.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro