Black Friday. Cum s-au pregătit companiile din diverse industrii pentru cel mai aşteptat eveniment de shopping al anului

Autor: Andra Stroe Postat la 06 noiembrie 2023 84 afişări

Black Friday. Cum s-au pregătit companiile din diverse industrii pentru cel mai aşteptat eveniment de shopping al anului

Potrivit unui studiu online derulat de OPPO România, 57% din români şi-au propus să achiziţioneze electronice noi cu ocazia reducerilor de Black Friday, 37% dintre români au în plan să achiziţioneze electrocasnice, în timp ce 22% şi-au propus să facă o investiţie într-un smartphone nou. De asemenea, interesul pentru tehnologia smart continuă să crească, iar 15% dintre respondenţi au indicat că doresc să îşi completeze colecţia de accesorii smart. Nu în ultimul rând, 5% dintre participanţii la studiu au menţionat că intenţionează să achiziţioneze alte aparate, produse sau servicii de Black Friday. Cum se tendinţele căutările clienţilor în estimările retailerilor pentru campania de Black Friday din acest an, ce reduceri aplică jucătorii din varii industrii şi cum s-au pregătit livratorii pentru volumul mare de comenzi?

 

Altex, unul dintre cei mai vechi retaileri electro-IT din piaţa locală, a împărţit ediţia de Black Friday din acest an în trei sesiuni de reduceri, desfăşurate în intervalele 2-8 noiembrie, 9-15 noiembrie şi 16-22 noiembrie. Preţurile categoriilor de produse selectate vor beneficia de reduceri de până la 50% pentru magazinele fizice Altex şi Media Galaxy (130 de unităţi la nivel de reţea, plus 10 faţă de 2022) şi pentru platformele online ale celor două branduri, cât şi pentru marketplace. Printre produsele vânate de clienţi se numără electrocasnicele mari şi mici (frigidere, televizoare şamd) şi dispozitivele digitale (laptopuri, smartphone-uri etc.), însă jucătorul va include în ofertă şi categorii precum articole destinate copiilor, piese de mobilier şi băuturi. Raul Filip, director de achiziţii, Altex, subliniază faptul că, în ciuda aşteptărilor unora dintre clienţi, nu toate produsele din portofoliu vor intra la reducere, ci doar o selecţie gândită pentru a acoperi toate categoriile de clienţi.

 

Retailerul de modă online Fashion Days, liderul pieţei de fashion online, a dat startul sezonului de Black Friday din acest an în această dimineaţă, deopotrivă pe site şi în aplicaţie, în ofertă fiind incluse peste 700 de branduri cu produse pentru femei, bărbaţi şi copii. Valoarea stocului disponibil atinge un nou record de 280 de milioane de lei, oferind cele mai multe reduceri din an. Clienţii sunt încurajaţi să opteze pentru livrarea în cele aproape 4.000 de lockere easybox din ţară. Potrivit unui sondaj recent realizat de Kantar*, citat de companie, 26.6% dintre românii care intenţionează să facă cumpărături de Black Friday iau în considerare să cumpere articole vestimentare, marcând astfel o creştere semnificativă statistic faţă de anul anterior (+4.2%), când acest procent era de 22.4%.

 

Aceste cifre reprezintă un maxim istoric pentru această categorie, plasând piesele vestimentare în topul celor mai căutate produse în timpul Black Friday.  De asemenea, încălţămintea rămâne o categorie de interes, cu 12.3% dintre potenţialii cumpărători de Black Friday care iau în considerare să achiziţioneze astfel de produse în timpul evenimentului, faţă de 9,9% anul trecut. Astfel, şi această categorie ajunge la cel mai înalt nivel de considerare înregistrat până acum. „Black Friday are în acest an, conform studiului Kantar, premisele pentru a fi un record absolut pentru shoppingul online de fashion, iar reţeta noastră e atât cunoscută clar de client, cât şi una de succes: majoritatea produselor au cele mai bune preţuri din ultimele 365 de zile şi două treimi dintre comenzi ajung la cumpărători până în weekend. Pentru volumele formidabile generate de acest festival de cumpărături, românii pur şi simplu nu au o ofertă mai bună, atât la nivel de livrare şi retur, cât şi pentru branduri de top la preţuri unice în an”, a declarat Rbert Berza, General Manager Fashion Days. În primele 3 ore s-au plasat aproximativ 65.000 de comenzi însumând peste 160.000 de produse care în mare parte pleacă astăzi din depozit catre clienţi. Peste 67% dintre comenzile plasate la nivel naţional vor fi livrate în easybox.

 

Emag anunţă că va da startul pentru reducerile de Black Friday în dimineaţa zilei de 10 noiembrie în România şi 17 noiembrie în Bulgaria şi Ungaria. Ofertele de la cei 53.000 de selleri din regiune vor reprezenta „o trambulină” pentru comercianţi, care pot vinde într-o zi cât pentru un an, potrivit Irinei Pencea, general manager, Emag România. În România, unde reducerile vor ajunge la 390 de milioane de lei şi vor fi aplicate la 71% din gama de produse (faţă de 69% anul trecut), reducerile medii vor fi de 35-40%, cu reduceri maxime, de 70%, aplicate pe categorii precum produse de îngrijire corporală şi accesorii pentru telefoanele mobile. Printre categoriile aflate în topul interesului în rândul clienţilor se numără electrocasnicele de tip frigidere şi maşini de spălat, televizoarele şi hainele, în rândul cărora se înregistrează cea mai mare cerere. Compania va include şi bilete de avion, nopţi de cazare la unităţi din România, aur, carne de porc, tratamente corporale, autoturisme şi alte vehicule motorizate (scutere, ATV-uri, motociclete, bărci etc.). Reprezentanţii Emag estimează că vor atinge vânzări de 680 de milioane de lei anul acesta, cu ocazia evenimentului de shopping (în creştere de la 644 de milioane, anul trecut). De asemenea, planurile sunt de a livra toate coletele până pe 24 noiembrie, din care jumătate în primele cinci zile.

 

Flip, start-upul românesc activ în zona de recondiţionare a telefoanelor şi tabletelor, pe care le reintroduce pe piaţă ca noi, se aşteaptă la vânzări în valoare de peste 3,5 milioane de euro, o creştere de peste 30% comparativ cu anul trecut. În campania de Black Friday din anul 2022, Flip au vândut telefoane în valoare totală de peste 2,7 milioane de euro. Potrivit reprezentanţilor companiei, cumpărătorii au petrecut, în medie, sub 5 minute pe platformă, „semn că ofertele au fost urmărite din timp”. Anul acesta, jucătorul va desfăşura campania de Black Friday între 9 şi 12 noiembrie, pentru care a pregătit peste 14.000 de produse de la producători precum Apple, Samsung, Xiaomi şi Huawei, preţurile pentru iPhone-uri, de pildă, urmând să pornească de la 99 de lei, potrivit comunicatului de presă trimis de companie.

 

La rândul său, DualStore.ro, magazin online de telefoane şi gadgeturi şi producătorul trotinetelor şi bicicletelor electrice iSEN, intră în Black Friday 2023 cu reduceri de până la 90%. Magazinul online are un stoc de peste 15.000 de produse în campania de vânzări pe care o derulează în perioada 10-12 noiembrie. DualStore.ro estimează că, anul acesta, de Black Friday, cel puţin 2 produse din 10 vândute vor fi marcă proprie iSEN. Sub brandul propriu, iSEN, se regăsesc trotinete şi biciclete electrice, căşti audio cu bluetooth, ceasuri smart, camere auto DVR, căşti şi alte gadget-uri.

EvoMAG îşi desfăşoară campania de reduceri în perioada 3 – 9 noiembrie şi listează noi produse la preţuri mai mici cu până la 60% din categoriile cele mai accesate, precum telefoane mobile, televizoare, electrocasnice, componente PC & Gaming, dar şi pentru casă şi grădină.

 

Flanco a demarat anul acesta campania de Black Friday pe 27 octombrie şi a anunţat că o va prelungi până pe 30 noiembrie. Retailerul a pregătit reduceri la toate categoriile de produse, aplicate deopotrivă în cele 159 de magazine ale sale din ţară, precum şi online, pe site-ul companiei. Potrivit unui comunicat al companiei, pe rafturile sale fizice şi virtuale vor fi disponibile smartphone-uri de la 299 de lei, televizoare cu diagonală de 81 cm de la 399 de lei, aspiratoare robot de la 599 de lei, laptopuri şi maşini de spălat de la 899 de lei.

 

Orange România a dat startul ofertelor de Black Friday cu reduceri de până la 175 de euro la telefoane şi începând cu 50% la abonamente mobile, precum şi 6 luni de gratuitate pentru pachetele cu fibră şi TV la 1 noiembrie, iar reprezentanţii businessului au anunţat că ofertele rămân valabile, în limita stocului, până la final de lună. Produsele cu discount se numără telefoanele, obiectele conectate, smart home sau televizoarele, dar şi abonamentele de servicii fixe şi mobile.

 

Tot pe 1 noiembrie a lansat campania de reduceri şi Optical Investment Group (OIG), deţinătorul brandurilor Optiblu, Optiplaza şi O51, prin care pune la dispoziţia clienţilor ochelari de soare şi rame pentru ochelari de vedere, cu până la 90% mai ieftine, ofertele vizând mai mult de 250.000 de produse. „Pentru evenimentul din acest an previzionăm o creştere a vânzărilor cu peste 20% în comparaţie cu perioada corespunzătoare a anului precedent", precizează Alina Bistreanu, Chief Executive Officer al OIG.

Retailerul de fotolii pentru masaj Komoder anunţă lansarea campaniei de Black Friday pe toate pieţele europene unde este prezent, inclusiv în România. În această perioadă, reducerile pentru unele produse vor fi chiar şi de 50% şi se vor aplica atât în propriile showroom-uri, cât şi în magazinul online. Startul va fi dat în România, în weekendul 10 - 12 noiembrie, pentru ca în celelalte ţări unde Komoder are magazine deschise (Bulgaria, Ungaria, Franţa, Spania, Marea Britanie, Austria, Olanda şi Italia), campania de Black Friday să fie programată pentru weekendul 24 - 26 noiembrie. Potrivit lui Adrian Rus, fondatorul companiei, preţurile pentru unele produse vor fi mai mici cu până la 50%. „Totuşi, dacă ar fi să calculăm o medie, reducerile sunt undeva între 30% şi 40%.” Şi pentru că vânzările sunt „un domeniu al predictibilităţii relative”, antreprenorul consideră că, de Black Friday, acestea pot creşte cu 100% şi, la fel de bine, cu 1.000%. „Fiecare îşi gândeşte cât mai bine investiţiile. Noi, la Komoder, privim deja piaţa din România ca pe o piaţă integrată deja în marea piaţă europeană. Pentru noi, perioada de Black Friday este, fără îndoială, cea mai intensă din activitatea companiei şi implică toate resursele disponibile din departamentele noastre”, mai spune Adrian Rus.

La capitolul livrări, Sameday, unul dintre principalii jucători din piaţa de curierat din regiune, anunţă că va creşte cu 45% numărul de angajaţi din depozit şi va avea pe teren cu 22% mai mulţi curieri, iar numărul de tiruri care vor livra coletele va creşte, de asemenea, până la 45% raportat la o perioadă normală. „Anul acesta, pe durata campaniei de Black Friday, coletele vor fi păstrate în easybox maxim 36 de ore de la încărcarea acestora. Produsele comandate în acest an de Black Friday vor ajunge la destinatar în 24 – 48 de ore din momentul in care acestea ajung in hub-ul de livrare. Toate comenzile vor fi livrate într-un interval de până la 10 zile”, precizează reprezentanţii companiei. Conform unui studiu de piaţă efectuat de Sameday, companie regională de curierat, 64% dintre consumatorii din mediul urban care îşi propun să comande online în cadrul campaniei de Black Friday, vor alege livrarea la easybox. Sameday a alocat investiţii semnificative şi pentru dezvoltarea reţelei de easyboxuri, în ultimii trei ani, 33% din totalul investiţiilor a fost direcţionat către optimizarea locală şi consolidarea regională a acesteia, care numără în prezent 4960 de unităţi. Comparativ cu anul trecut, în regiune reţeaua easybox a crescut cu peste 30%, atingând 700 de easybox în Ungaria şi aproximativ 400 în Bulgaria. În cadrul acestei ediţii a Black Friday, Sameday estimează un volum de 2,4 milioane colete livrate în easybox în primele zile ale campaniei. Astfel, creşterea estimată a numărului de colete livrate în easybox este de peste 40% comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut. În medie, Sameday livrează în easybox 2,9 milioane de colete în fiecare lună.

 

Potrivit unei alize realizate de Packeta România, peste 70% din magazinele online româneşti au în vedere extinderea ariei de vânzare în afara ţării. Retailerii online targetează pentru extindere, preponderent, ţările europene în care s-au dezvoltat comunităţi mari de români. Packeta România estimează dublarea volumului lunar de livrări internaţionale în noiembrie şi decembrie, când magazinele derulează campanii de reduceri, în comparaţie cu media primelor 10 luni. În perioada Black Friday (luna noiembrie), magazinele online care vând şi în alte pieţe îşi vor putea chiar tripla volumele pe segmentul cross border. „Ultimele două luni din an sunt, în mod tradiţional, cele mai performante perioade pentru comerţul online, datorită eforturilor retailerilor care pregătesc campanii de vânzări ample de Black Friday, Cyber Monday, Crăciun şi Revelion. Aceste momente conduc, în mod obişnuit, la creşterea vânzărilor internaţionale. În 2022, spre exemplu, volumul de colete livrate în noiembrie şi decembrie s-au triplat faţă de o perioadă obişnuită, confirmând faptul că finalul de an aduce o creştere importantă în livrările transfrontaliere pentru magazinele online şi o oportunitate de intrare în noi pieţe pentru comercianţi”, spune Alexandr Jeleascov, Managing Director al Packeta România. Predominant, cele mai multe livrări cross border din România ajung în Ungaria, Bulgaria, Grecia, Cehia, Slovacia, Germania, Italia, Spania, Anglia şi Polonia, cu focus în zonele unde există comunităţi mari de români, însă livrări se fac şi în alte ţări. Acestea sunt, de altfel, regiunile targetate de comercianţii online din România care vizează extinderea internaţională. În prezent, segmentul de fashion se află între primele poziţii în preferinţele clienţilor care comandă din afară (atât comenzi plasate la magazine online din România cu livrare internaţională, cât şi invers) – o schimbare semnificativă, în condiţiile în care, în anii precedenţi, predomina categoria IT&C.

 

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
black friday,
eveniment,
shopping

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.