Britanicii de la Kingfisher, proprietarii magazinelor Brico Dépôt: Dacă unele lucrări se făceau înainte cu ajutorul unor meşteri, în perioada de izolare clienţii au ales să bricoleze ei înşişi

Autor: Alina-Elena Vasiliu Postat la 14 iunie 2020 157 afişări

Izolarea pentru aproximativ două luni i-a făcut pe români să se preocupe mai mult de activităţile din gospodărie şi să întreprindă ei înşişi mici lucrări pentru care, în mod normal, ar fi chemat meşteri, este de părere Cătălin Mazilu, director operaţional în cadrul grupului Kingfisher, care deţine pe piaţa locală magazinele de bricolaj Brico Dépôt.

Britanicii de la Kingfisher, proprietarii magazinelor Brico Dépôt: Dacă unele lucrări se făceau înainte cu ajutorul unor meşteri, în perioada de izolare clienţii au ales să bricoleze ei înşişi

♦ Britanicii de la Kingfisher au avut anul trecut în România vânzări totale de 216 milioane de lire (234 milioane de euro), în creştere cu 2,6% comparativ cu anul anterior, potrivit datelor de pe site-ul grupului.

Izolarea pentru aproximativ două luni i-a făcut pe români să se preocupe mai mult de activităţile din gospodărie şi să întreprindă ei înşişi mici lucrări pentru care, în mod normal, ar fi chemat meşteri, este de părere Cătălin Mazilu, director operaţional în cadrul grupului Kingfisher, care deţine pe piaţa locală magazinele de bricolaj Brico Dépôt.

„Modul de a cum­păra s-a schim­bat în ultimele două luni. Clienţii au pre­ferat să achizi­ţio­neze pro­duse online pen­tru a păstra re­co­man­darea de dis­tan­ţare. De ase­me­nea, în pe­ri­oada amin­­tită, mi­cile pro­iecte au fost făcute mai des în regim de DIY (do it yourself – engl.). Dacă unele lucrări se făceau cu ajutorul unor meşteri, în perioada de izolare mai mulţi clienţi au ales să bricoleze ei înşişi, solicitând sfaturile maga­zi­nelor sau asis­ten­ţă online“, spune Cătălin Mazilu. Astfel, micile reparaţii, rea­mena­jarea unor spaţii pentru a oferi loc pentru joaca sau şcoala copiilor, amenajarea unor spaţii de depo­zitare s-au regăsit printre preo­cupările din această perioadă.

Chiar şi în perioada de stare de urgenţă, toate cele 35 de magazine Brico Dépôt de pe plan local au continuat să funcţioneze, cu res­pec­tarea măsurilor de distan­ţare socială şi de siguranţă. În alte ţări în care grupul este prezent cu magazine – Marea Britanie, Fran­ţa, Spania, Rusia, acestea au fost închise total sau parţial. „Cate­go­ria grădină a fost una dintre cele mai căutate începând cu luna martie, pe de o parte pentru că oricum începea sezonul atât de pregătire, cât şi de ame­na­jare a grădinii, iar pe de altă parte pentru că, nea­vând posi­bilitatea să iasă la plimbare sau să călă­torească, mulţi clienţi şi-au investit energia şi resurse supli­mentare în amena­jarea grădinilor şi a bal­coanelor, astfel încât să se simtă mai confortabil. Trambulinele pentru copii au avut succes“, mai spune Cătălin Mazilu.

Britanicii de la Kingfisher au avut anul trecut în România vânzări totale de 216 milioane de lire (234 mil. euro), în creştere cu 2,6% comparativ cu anul anterior, potrivit datelor de pe site-ul grupului.

Kingfisher are în România 35 de magazine, toate sub numele Brico Dépôt, după ce oficialii britanici au luat decizia de a trece şi fostele unităţi Praktiker sub acest nume. Britanicii au intrat pe piaţa locală în 2013, prin achiziţia magazinelor Bricostore, rede­nu­mite ulterior Brico Dépôt. 

În 2017, Kingfisher a cumpărat şi reţeaua de magazine Praktiker de la omul de afaceri Omer Susli, iar anul trecut a luat decizia de a trece toate unităţile Praktiker sub brandul Brico Dépôt.

Grupul Kingfisher deţine brandurile de magazine de bricolaj Brico Dépôt (în Franţa şi România), B&Q (în Anglia), Screwfix (tot în Anglia) şi Castorama (în Franţa şi Polonia).

Pe piaţa locală de bricolaj, Kingfisher concurează cu retaileri precum Dedeman, Leroy Merlin, MatHaus sau Hornbach. În total, cele mai mari cinci reţele de bricolaj de pe piaţa locală au împreună 116 magazine şi afaceri cumulate de peste 12,1 miliarde de lei, potrivit bilanţurilor din 2018, anul din care datează cele mai recente informaţii financiare pentru toate companiile.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
magazine,
lucrari,
marea britanie,
clienti

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.