BYD zguduie din temelii industria auto: Gigantul chinez strânge 5,6 miliarde de dolari pentru cucerirea pieţelor globale şi îşi uneşte forţele cu Tesla împotriva maşinilor pe benzină
BYD, principalul producător de vehicule electrice din China, îşi consolidează prezenţa globală printr-o expansiune agresivă şi o serie de colaborări strategice. Compania, susţinută de investitori de renume precum Warren Buffett, şi-a intensificat competiţia cu Tesla, deşi afirmă că obiectivul său comun cu rivalul american este eliminarea maşinilor cu combustie internă, raportează Financial Times.
„Inamicul nostru comun este motorul cu combustie internă. Trebuie să lucrăm împreună pentru a schimba industria”, a declarat Stella Li, vicepreşedinte executiv al BYD, într-un interviu pentru Financial Times. În pofida acestei declaraţii, cele două companii concurează acerb pentru supremaţia globală în domeniul vehiculelor electrice. BYD îşi extinde rapid oferta de produse în Europa, în timp ce Tesla se confruntă cu o scădere a vânzărilor în regiune, influenţată de activismul politic al lui Elon Musk.
Într-un showroom BYD din Londra, Li a subliniat deschiderea Chinei către colaborările internaţionale în tehnologia vehiculelor electrice şi a condusului autonom, în pofida tensiunilor comerciale cu SUA şi UE. Li a încurajat companiile străine să intre pe piaţa chineză, asigurându-le că vor beneficia de sprijin guvernamental.
Recent, BYD a anunţat că sistemul său de autoconducere „God's Eye” va fi disponibil gratuit pe majoritatea modelelor sale, ceea ce ar putea forţa întreaga industrie să adopte funcţii avansate de conducere inteligentă ca standard. Această strategie ar putea reduce veniturile generate de astfel de tehnologii, punând presiune pe competitori.
Pentru a-şi finanţa expansiunea internaţională, BYD a realizat cea mai mare vânzare de acţiuni din Hong Kong din ultimii patru ani, obţinând 5,6 miliarde de dolari. Aceasta a fost şi cea mai mare ofertă de acţiuni din sectorul auto global din ultimul deceniu. Compania a vândut 129,8 milioane de acţiuni la preţul unitar de 335,20 dolari HK, ceea ce reprezintă o reducere de 8% faţă de preţul anterior de închidere. În ciuda unei scăderi temporare de 7% a acţiunilor, valoarea acestora a crescut cu peste 30% de la începutul anului.
Potrivit analiştilor Citi, BYD dispune de resurse financiare ample în China, dar întâmpină dificultăţi în transferul renminbi în monede internaţionale pentru cheltuielile externe de capital. Plasarea acţiunilor va sprijini dezvoltarea tehnologică şi extinderea internaţională a companiei, facilitând investiţiile în pieţele majore precum Ungaria, Turcia şi Brazilia. Goldman Sachs, UBS şi Citic au fost coordonatorii generali ai tranzacţiei, care a atras fonduri suverane şi investitori strategici, inclusiv biroul familiei Al-Futtaim din Emiratele Arabe Unite.
Extinderea BYD pe pieţele occidentale se confruntă cu o serie de provocări generate de protecţionismul crescut al UE şi SUA. Bruxelles-ul solicită companiilor chineze să transfere proprietate intelectuală către firme europene în schimbul subvenţiilor, în timp ce Beijingul încearcă să limiteze activităţile de producţie avansată în străinătate. În plus, China a intensificat restricţiile la export pentru materiale esenţiale în fabricarea vehiculelor electrice.
În faţa acestor presiuni, BYD îşi diversifică strategia pentru Europa, oferind modele hibride plug-in, precum Seal U, care nu sunt supuse tarifelor antisubvenţii impuse de UE. De asemenea, compania pregăteşte lansarea mărcii sale premium, Denza, în cursul acestui an.
BYD continuă să îşi consolideze poziţia globală, având o cotă de 2% pe piaţa vehiculelor electrice din Europa de Vest, potrivit Schmidt Automotive Research. În China, compania reprezintă aproximativ o treime din totalul vânzărilor de vehicule electrice noi, inclusiv automobile cu baterii pure şi hibride plug-in. Anul trecut, BYD a vândut 433.000 de vehicule pe pieţele externe, depăşind 10% din volumul total al vânzărilor sale.
Expansiunea rapidă a BYD, sprijinul guvernamental şi strategiile financiare inteligente o transformă într-un rival tot mai puternic pentru Tesla, având potenţialul de a remodela industria globală a vehiculelor electrice.
Urmărește Business Magazin

Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro
-
Ce mai face George Soros la 94 de ani, „inamicul public" numărul 1 din România. Cine este Alexander Soros, urmașul lui, care a fost decorat de fostul președinte american Joe Biden în locul tatălui său. Scott Bessent, mâna dreaptă a lui Soros, alături de care a prăbușit lira sterlină, e acum ministru de Finanțe în SUA