Care este alimentul ce ajuns sa fie ţinut sub „cheie“ în supermarketuri. Costă circa 100 lei/kg
În 2022 untul a s-a scumpit cu 45% faţă de anul anterior, iar acum un kilogram costă în jur de 100 de lei în retail.
♦ Analist economic: „Pentru o parte din populaţie supermarketurile sunt ca nişte muzee, iar la muzee întotdeauna există tentaţia de a pune mâna pe un produs valoros“.
În 2022 untul a s-a scumpit cu 45% faţă de anul anterior, iar acum un kilogram costă în jur de 100 de lei în retail. Astfel, pentru mulţi români a devenit un produs de lux, iar unii retaileri au început să-şi protejeze produsele de lux, fie ele produse alimentare de bază, închizându-le în cutii de plastic.
„Este un efect al sărăcirii populaţiei, al scăderii puterii de cumpărare şi o dovadă a faptului că supermarketurile şi hipermarketurile au ajuns pentru o parte din populaţie ca nişte muzee, iar la muzee întotdeauna există tentaţia de a pune mâna pe un produs valoros, în acest caz pe o conservă, un pateu sau un jambon“, spune analistul economic Adrian Negrescu.
Negrescu consideră că protecţia retailerilor vine şi după ce s-a constatat o creştere a numărului de furturi pe fondul implementării caselor de marcat self-service. De altfel, menţionează el, anumite produse, chiar dacă nu au o valoare mare, au devenit importante din perspectiva logisticii şi acoperirii acestor pierderi.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro