Care este cel mai vândut brand de medicament fără reţetă din România

Autor: Georgiana Mihalache Postat la 24 februarie 2025 20 afişări

Care este cel mai vândut brand de medicament fără reţetă din România

Nurofen este cel mai vândut brand de medicament fără reţetă (OTC) din piaţa locală, având o cotă de 9,7% din totalul vânzărilor de OTC-uri, potrivit companiei de cercetare de piaţă Euromonitor International.

Nurofen, Aspenter şi Parasinus sunt cele mai cumpărate produse din categoria celor fără prescripţie medicală (OTC) din piaţa locală l Un singur produs „made in Romania“ intră în top trei cele mai vândute - Aspenter, produs la Cluj de Terapia, utilizat de pacienţii cu boli cardiovasculare Zentiva şi Biofarm, producători cu fabrici locale, intră de asemenea în top 10. Piaţa totală de OTC-uri se apropie de 1 mld. euro vânzări anuale.

Nurofen este cel mai vândut brand de medicament fără reţetă (OTC) din piaţa locală, având o cotă de 9,7% din totalul vânzărilor de OTC-uri, potrivit companiei de cercetare de piaţă Euromonitor International. Datele arată că brandul britanicilor de la Reckitt Benckiser domină vânzările, cota de piaţă fiind cât a următoarelor trei branduri adunate din topul vânzărilor.

Piaţa totală de medicamente OTC a ajuns la 4,6 miliarde de lei în 2024 şi a crescut cu între 7 şi 10% în ultimii doi ani.

În 2025, estimările Euromonitor sunt ca vânzările la aceste produse să spargă pragul de 5 mld. lei (1 mld. euro) în România.

Din calculele ZF, la o cotă de piaţă de aproape 10%, Nurofen a generat vânzări de peste 450 mil. lei, în preţ de farmacie, în 2024. În top 10 cele mai vândute OTC-uri, producătorul Nurofen, Reckitt Benckiser, mai are un brand – Strepsils, cu o cotă de piaţă de 1,6%.

Preţul pentru Nurofen a evoluat semnificativ în ultimii ani, chiar de la simplu la dublu. Spre exemplu, Ziarul Financiar scria în 2016 că Nurofen Răceală şi Gripă, 200 mg 24 com­primate costă în Farmacia Tei 18 lei, iar în prezent, pe site-ul aceleiaşi farmacii, preţul este dublu la acelaşi produs, care costă în prezent 36 de lei.

În cazul Aspenter, următorul OTC în topul vânzărilor, în aceeaşi perioadă preţul a evoluat cu 60%, de la 9 lei în 2016, la aproape 15 lei în prezent. Medicamentul este produs la Cluj de Terapia, cel mai mare producător de medicamente cu fabrică locală. „Formula, compoziţia, marketingul, totul este 100% made in Romania“, potrivit lui Dragoş Damian, CEO-ul Terapia.

„Podiumul“ este închis de ParaSinus, produsul companiei Haleon (fosta divizie de consumer healthcare a britanicilor de la GSK). De altfel, principalele probleme pentru care caută remedii sunt durerile, răceala, tusea, alergiile, dar şi afecţiunile digestive. Aceste trei categorii ocupă 80% din piaţa totală de produse fără reţetă.

Medicamentele şi produsele fără prescripţie medicală sunt suportate integral de pacienţi, nu au preţurile impuse, astfel că sunt mai predispuse la creşteri pe lanţul medicamentului până în farmacie. De altfel, mulţi dintre producătorii cu fabrici locale au mizat pe segmentul de OTC-uri pentru a se dezvolta.

În ultimii ani, în piaţă se dă o luptă la nivel de bugete de marketing pentru a promova produsele fără reţetă către pacienţi. Din analizele anterioare, piaţa farma era una dintre industriile din topul celor mai frecvente reclame TV. Produsele OTC au avut o evoluţie ascendentă constantă, pe fondul unui ritm de viaţă agitat, dar şi al publicităţii la aceste produse.

 

 

 



 

 

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.