Care este lanţul de cafenele românesc ce se luptă cu giganţi mondiali precum Starbucks sau McCafe. Tocmai a intrat în top zece cele mai extinse reţele de cafenele din Europa
Top zece cele mai extinse reţele de cafenele din Europa: Brandul românesc 5 to Go a intrat pe locul zece în clasamentul condus de giganţii McCafe, Costa Coffee şi Starbucks
Cele mai extinse zece reţele de cafenele din Europa aveau împreună la finalul anului trecut peste 13.500 de unităţi, dintre care 350 (adică 2,5% din total) aparţineau companiei româneşti 5 to Go, care a intrat în 2021 pe locul zece în clasament, conform datelor Food Service Europe & Middle East analizate de ZF.
Reţeaua locală, fondată în 2015 de Radu Savopol şi Lucian Bădilă, s-a dezvoltat accelerat, urcând astfel două poziţii în topul dominat de „greii“ McCafe, Costa Coffee şi Starbucks.
Mai mult, din top zece, de departe cel mai alert ritm de dezvoltare îl are brandul românesc 5 to Go, care a ajuns la aproape 350 de cafenele la finalul anului trecut, după o creştere cu 44,6% a numărului de unităţi.
Dintre reţelele aflate în primele zece poziţii ale clasamentului, doar patru – inclusiv 5 to Go – sunt prezente în România cu cafenele, în timp ce Costa Coffee e activă doar pe segmentul de cafea, având prezenţă în retail, dar şi HoReCa, doar că prin parteneriate.
Pe piaţa de cafenele din România există câţiva jucători care au dezvoltat lanţuri, respectiv Starbucks, 5 to Go, McCafe, The Coffee Shop sau Tedís. Numărul reţelelor mari fie ele locale sau internaţionale e mic. Pe lângă acestea însă, există sute de unităţi independente, acesta fiind de fapt segmentul cel mai efervescent.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro