Care sunt drumurile superbe din România finalizate în ultimii ani, odată cu terminarea cărora turismul a explodat într-una dintre cele mai frumoase zone din ţară

Postat la 22 noiembrie 2023 49 afişări

Care sunt drumurile superbe din România finalizate în ultimii ani, odată cu terminarea cărora turismul a explodat într-una dintre cele mai frumoase zone din ţară

Munţii Apuseni sunt consideraţi de publicaţiile internaţionale una dintre cele mai frumoase destinaţii turistice ale Europei, indiferent de anotimp. „Apusenii sunt secretul cel mai bine păstrat din Europa de Est” spuneau cei de la CNN în urmă cu doi ani.

Munţii Apuseni sunt binecuvântaţi cu păduri străvechi, peşteri de calcar, cu râuri subterane la fiecare pas. Timpul rămâne pe loc în Ţara de Piatră într-un peisaj mirific, cu un aerul parfumat de pin şi cu o viaţă sălbatică abundentă.

Numărul de turişti a crescut considerabil în ultimii ani, mai ales în zona judeţului Cluj din Apuseni, investiţiile în infrastructura muntelui generând mai multă prosperitate pentru oamenii locului şi accesibilitate mai bună pentru turişti.

Investiţiile Consiliului Judeţean Cluj în modernizarea şi reabilitarea drumurilor din Apuseni este un pariu personal a lui Alin Tişe, care se pare că este câştigător.

Drumul Apusenilor, cea mai nouă şi frumoasă şosea de vis din România: La concurenţă cu Transalpina şi Transfăgărăşan!

Traseul judeţean de importanţă turistică, în lungime totală de peste 25 de km, începe de la intrarea în localitatea Valea Drăganului (intersecţia cu DN1), continuă până în proximitatea Barajului Drăgan-Floroiu şi ajunge până la limita administrativă cu judeţul Bihor.

„Drumul Generalului”, „Drumul Generalului Antonescu” sau ”Drumul Robilor”, străbate o zonă montană superbă. DJ 107T oferă peisaje impresionante pe tot parcursul anului. Drumul are 12 kilometri şi a fost complet asfaltat în anul 2020, un pariu personal al preşedintelui Alin Tişe.

A fost construit în anul 1940, la ordinul mareşalului Ion Antonescu pentru a facilita accesul armatei către Cluj.Şoseaua a fost construită manual de locuitorii cătunelor din zonă, în marea majoritate bătrâni, femei şi copii la ordinul generalului Ion Antonescu in 1940.

Deşi la vremea aceea piatra se transporta cu carul cu boi, iar târnăcopul era principala unealtă de lucru, drumul de piatră a fost construit în trei ani.

Cititi mai multe pe www.apusinei.info

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
drum,
munte,
piatra,
apuseni

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.