Care sunt tendinţele care vor influenţa consumul în 2025: AI-ul, accentul pe sănătate şi prudenţa vor ghida alegerile oamenilor la cumpărături

Autor: Cristina Roşca Postat la 05 martie 2025 14 afişări

Analiştii companiei de cercetare de piaţă Euromonitor au identificat în total cinci tendinţe care îşi vor pune amprenta asupra comportamentului de consum în acest an, marcat pe de-o parte de tensiuni geopolitice şi de probleme economice, iar pe de alta de revoluţia tehnologică. An de an, specialiştii de la Euromonitor analizează piaţa şi extrag acele tendinţe care vor influenţa consumul în funcţie de context.

Care sunt tendinţele care vor influenţa consumul în 2025: AI-ul, accentul pe sănătate şi prudenţa vor ghida alegerile oamenilor la cumpărături

Analiştii companiei de cercetare de piaţă Euromonitor au identificat în total cinci tendinţe care îşi vor pune amprenta asupra comportamentului de consum în acest an, marcat pe de-o parte de tensiuni geopolitice şi de probleme economice, iar pe de alta de revoluţia tehnologică. An de an, specialiştii de la Euromonitor analizează piaţa şi extrag acele tendinţe care vor influenţa consumul în funcţie de context.

 

În 2025, AI-ul, accentul pe sănătate şi prudenţa vor ghida alegerile oamenilor la cumpărături

1Healthspan Plans: Oamenii îşi doresc mai mult decât oricând să trăiască mai mult, dar nu oricum, ei vor să trăiască bine, să fie sănătoşi. Longevitatea a devenit cuvântul-cheie al acestor zile, iar 52% dintre consumatori cred că vor fi mai sănătoşi în următorii cinci ani decât sunt acum.

2. Wiser Wallets: Prudenţa va fi cuvântul de ordine al acestui an, consumatorii având în plan să economisească mai mult decât până acum. Astfel, vor lua decizii conştiente când vine vorba de shopping, procesul devenind mult mai raţional decât anterior. Această tendinţă nu reprezintă însă o noutate, ea fiind de fapt o continuare a ceea ce s-a întâmplat şi anul trecut.

Doar 18% dintre respondenţi spun că în 2024 au făcut adesea cumpărături de impuls.

 3. Eco Logical: Produsele sustenabile nu sunt o opţiune ghidată doar de crezuri, ci şi-au dovedit şi benefiicile pentru cei care le cumpără şi le consumă. Începând cu trimestrul al doilea din 2024, în online, numărul de SKU-uri care menţionează aspecte legate de sustenabilitate (SKU-uri din 11 categorii ale pieţei de FMCG şi din 25 de ţări) a ajuns la 5 milioane.

 4. Filtered Focus: Consumatorii se simt inundaţi de notificări şi se simt copleşiţi de numărul de opţiuni care li se aştern în faţă. Ei vor să petreacă mai puţin timp alegând ceea ce îşi doresc. Astfel, 42% dintre consumatori au cumpărat direct din cadrul unor evenimente de tip livestream pentru că li s-a părut mai uşor să înţeleagă ce oferă acele produse şi servicii şi, totodată, li s-a părut mai uşor să aleagă.

5. AI Ambivalent: Cu cât AI-ul a căpătat mai mulţi adepţi, cu atât consumatorii şi autorităţile din domeniul reglementării s-au arătat mai îngrijoraţi privind erorile pe care le-au descoperit. Totuşi, oamenii nu întorc spatele tehnologiei. Ei analizează argumentele pro şi cele contra şi fac alegeri în cunoştinţă de cauză. Circa 43% dintre consumatori consideră informaţii oferite de AI ca fiind de încredere.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.