Carlos Tavares, CEO Stellantis (Fiat, Chrysler, Peugeot), a primit o creştere de salariu de 56%, până la 36,5 mil. dolari. Acum 10 ani el conducea proiectul Dacia

Autor: Andrei Şerbănescu Postat la 23 februarie 2024 63 afişări

Carlos Tavares, CEO Stellantis (Fiat, Chrysler, Peugeot), a primit o creştere de salariu de 56%, până la 36,5 mil. dolari. Acum 10 ani el conducea proiectul Dacia

Remuneraţia directorului general al Stellantis, Carlos Tavares, a crescut cu 56%, ajungând la 36,5 milioane de euro în 2023, ceea ce îl face unul dintre cei mai bine plătiţi şefi din industrie, după un an în care negocierile salariale dure cu sindicatele americane au afectat profitabilitatea companiei, raportează Financial Times.

O mare parte din creşterea salarială a lui Tavares a provenit din bonusuri legate de obiective pe termen lung, iar Stellantis, care deţine mărci precum Peugeot, Fiat şi Jeep, a fost unul dintre cei mai profitabili producători auto din industrie în ultimii ani.

Dar salariul ridicat al lui Tavares a provocat în trecut ciocniri cu sindicatele franceze şi cu acţionarii, inclusiv în 2022, când investitorii au votat împotriva pachetului său salarial la adunarea anuală a companiei. 

Pachetul de anul trecut se compară cu salariul total de 23,5 milioane de euro pe care Tavares l-a primit pentru 2022. În 2023, salariul său fix de 2 milioane de euro a rămas neschimbat, iar salariul său variabil de 11,5 milioane de euro, legat de obiective precum fluxul de numerar liber, a fost cu 1,4 milioane de euro mai mic decât în anul precedent.

Cu toate acestea, Tavares a primit şi un bonus de 10 milioane de euro legat de anumite obiective de transformare la Stellantis, care, la fel ca şi alţi constructori auto, se orientează către creşterea producţie de vehicule electrice.

Salariul lui Tavares ameninţă să provoace o nouă dispută politică, pe lângă presiunea cu care se confruntă din partea guvernului italian pentru a creşte producţia în ţară.

Anul trecut, cei mai mari trei constructori auto din SUA - Ford, General Motors şi Stellantis - au suferit greve în timpul negocierilor salariale cu sindicatul United Auto Workers. 

Nivelul tot mai ridicat al salariilor directorilor executivi de la cele trei companii a reprezentat unul dintre argumentele centrale pe care sindicatul le-a folosit în negocieri, afirmând că salariile muncitorilor nu au reuşit să ţină pasul cu recompensele de la nivelul conducerii.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.