Cât mai costă o poliţă RCA în 2025? Preţul unei poliţe RCA mai poate fi sub 1.000 lei doar pentru perioade sub 12 luni, în schimb poate depăşi 3.000 lei pentru un an. În unele cazuri, chiar şi la perioade de 6 luni preţul unei poliţe RCA depăşeşte pragul de 3.000 lei

Autor: Mircea Nica Postat la 23 martie 2025 35 afişări

Cât mai costă o poliţă RCA în 2025? Preţul unei poliţe RCA mai poate fi sub 1.000 lei doar pentru perioade sub 12 luni, în schimb poate depăşi 3.000 lei pentru un an. În unele cazuri, chiar şi la perioade de 6 luni preţul unei poliţe RCA depăşeşte pragul de 3.000 lei

Preţul unei poliţe RCA nu mai pleacă de la sub 1.000 lei de ceva timp, mai ales pentru şoferii care pornesc de la B0, adică fără discountul din mecanismul bonus-malus. Acum, noua realitate este că cea mai ieftină ofertă este între 1.000 lei şi 1.500 lei, ajunge rapid şi uşor la peste 3.000 lei, iar media ofertelor roieşte în jurul a 2.000 lei, pentru perioadele de 12 luni.

Prima medie RCA a crescut cu 13%, până la 1.298 lei, conform celor mai recente date de la finalul primelor nouă luni din 2024 Preţul unei poliţe RCA pentru exemplul analizat de ZF începe de la peste 1.300 lei pentru 12 luni şi ajunge la peste 3.300 lei, având o clasă de bonus de B4, însemnând că preţul a fost redus teoretic cu 20% Fără reducerea de 20%, aceeaşi poliţă ar fi avut un preţ de pornire de la peste 1.600 lei.

Preţul unei poliţe RCA nu mai pleacă de la sub 1.000 lei de ceva timp, mai ales pentru şoferii care pornesc de la B0, adică fără discountul din mecanismul bonus-malus. Acum, noua realitate este că cea mai ieftină ofertă este între 1.000 lei şi 1.500 lei, ajunge rapid şi uşor la peste 3.000 lei, iar media ofertelor roieşte în jurul a 2.000 lei, pentru perioadele de 12 luni.

Pentru a vedea concret imaginea din teren, ZF a simulat pe o platformă online de brokeraj ofertele asigurătorilor RCA pentru un autovehicul Hyundai Santa Fe, cu un motor de 2.200, o putere de 155 cai, pentru un şofer de peste 50 de ani, care nu este în Bucureşti şi este încadrat la o clasă de bonus-malus, B4, însemnând o reducere de 20% aplicată poliţei. Prin urmare, pentru acest exemplu, cu acea reducere preţul poliţei pleacă de la 1.348 lei pentru perioada de 12 luni şi se duce la peste 3.300 lei, în funcţie de firma de asigurări.

Concret, pentru perioada de 12 luni, preţul unei poliţe RCA pentru exemplul ZF, afişat de platforma de brokeraj în cazul Axeria Iard a fost de 1.348 lei, oferta Asirom a fost de 1.645 lei, Eazy Asigurări 1.817 lei, Grawe 1.890 lei, Hellas Direct 2.179 lei, Dallbogg 2.267 lei, Generali 2.338 lei şi Omniasig 3.308 lei. Acestea sunt preţurile oferite de aceşti asigurători strict pentru exemplul şi caracteristicile autovehiculului şi şoferului simulat de ZF pe platforma de brokeraj. Oferta de la Allianz-Ţiriac nu a fost afişată pentru că cel mai probabil, şoferul deţine o poliţă activă la acest asigurător.

Din perspectiva celorlalte perioade pentru care s-a putut simula preţul la o poliţă RCA, pentru acelaşi exemplu, intervalul începe de la 968 lei şi se duce la peste 3.000 lei. Pentru perioada de 3 luni intervalul este de la 830 lei, până la peste 1.700 lei, în funcţie de firma de asigurări, iar pentru perioada de o lună, preţul unei poliţe pentru acest exemplu începe de la 402 lei şi se duce la peste 1.000 lei. În cazul poliţelor pe perioade sub 6 luni, trei din cei nouă asigurători nu au transmis ofertele pentru că acestea le oferă direct pe site-ul lor.

Prima medie RCA, conform celor mai recente date de la finalul primelor nouă luni din 2024, a crescut cu 13% până la 1.298 lei. Dacă cu o reducere de 20% aplicată exemplului analizat de ZF, putem spera la preţuri cât de cât accesibile, înseamnă că lipsa discountului de la bonus-malus reprezintă din start o penalizare a pieţei?

Momentan, forma de plafonare a tarifelor RCA va continua cu încă trei luni, până la finalul lunii iunie 2025, ceea ce înseamnă că situaţia va continua, ca şi până acum. Pragurile sunt deja cunoscute de asigurătorii RCA de mai bine de 2 ani cu plafonarea în buzunar, iar mişcările şi modificările preţurilor au loc din criteriile de risc interne aplicate de asigurători anumitor segmente. În aceşti doi ani, cel mai probabil companiile de asigurări au fost nevoie să îşi segmenteze mai mult sau să reîncadreze anumite segmente pentru a merge înainte.

Efectul plafonării, împreună cu tot contextul geopolitic, criza energetică, inflaţia, şi creşterea consistentă a preţurilor, în special la piesele autovehiculelor au pus presiune şi mai mare pe preţul poliţelor RCA. Pe de altă parte, această perioadă de plafonare a tarifelor RCA nu a fost una normală, iar după ridicarea plafonării ar putea exista surprize.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
rca,
pret,
polite,
asiguratori,
soferi,
mediere,
costuri

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.