Cât de economice sunt de fapt maşinile electrice?
Firma de închirieri Hertz Global Holdings vinde aproximativ 20.000 de vehicule electrice din flota pe care o deţine în SUA, semn că cererea EV s-a răcit substanţial în ultima perioadă, potrivit Reuters.
Hertz va opta în schimb pentru vehicule pe benzină, a anunţat joi compania chiar dacă şi-a propus să convertească 25% din flota pe care o deţine până la sfârşitul anului 2024.
Directorul general Stephen Scherr a semnalat anul trecut, la conferinţa JPMorgan Auto Conference, dificultăţile cauzate de cheltuielile tot mai mari pentru vehiculele sale EV, în special pentru automobilele Tesla.
Acţiunile companiei, care operează, printre altele, şi vehicule ale producătorului suedez de automobile electrice Polestar, au scăzut cu aproximativ 4%. Acţiunile Tesla au scăzut cu aproximativ 3%.
Hertz se aşteaptă, de asemenea, la o serie de taxe de aproximativ 245 de milioane de dolari legate de cheltuielile de depreciere din vânzarea EV-urilor în al patrulea trimestru din 2023.
Decizia sa subliniază drumul anevoios pe care l-au parcurs vehiculele electrice pe măsură ce creşterea vânzărilor lor încetineşte, determinând producători auto precum General Motors şi Ford să reducă planurile de producţie.
Analistul Adam Jonas de la Morgan Stanley a declarat într-o notă că decizia Hertz este un alt semn că aşteptările privind vehiculele electrice trebuie „mult coborâte”.
În timp ce consumatorii se bucură de experienţa deţinerii unui vehicul electric, Jonas a declarat că există şi alte „costuri ascunse ale operării unui automobil verde".
„Cheltuielile legate de coliziuni şi daune, asociate în principal cu EV-urile, au rămas ridicate în trimestrul al patrulea", a declarat Hertz într-un document de reglementare depus joi.
Compania, care planificase anterior să comande 100.000 de vehicule Tesla până la sfârşitul anului 2022, a declarat că se va concentra pe îmbunătăţirea profitabilităţii pentru restul flotei sale EV.
Firma germană de închiriere de maşini Sixt a declarat în decembrie că nu a mai achiziţionat vehicule Tesla din 2022 şi că plănuieşte să-şi vândă flota compusă din maşinile celebrei companii EV.
Cu toate acestea, Hertz intenţionează în continuare să ofere o gamă solidă de vehicule electrificate şi „să se ţină de obiectivul de a converti între 70 şi 90% din flota pe care o deţine în Europa până în anul 2030", a declarat joi.
„Deşi 20.000 de maşini nu reprezintă un număr mare pe piaţa totală a vehiculelor de ocazie, Hertz va înregistra o pierdere majoră la fiecare dintre aceste vânzări, contribuind în acelaşi timp la tendinţa de scădere a valorii EV-urilor de ocazie", a declarat Karl Brauer, analist la iSeeCars.com.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro