Cate zeci de milioane de euro au rămas la Cluj-Napoca, după UNTOLD 2024
La o primă estimare de calcul realizată de organizatori, autorităţi locale, parteneri comerciali ai festivalului, proprietari de cazare, restaurante şi centre comerciale, participanţii UNTOLD au cheltuit, în medie, în cele 4 zile de festival, cel puţin 750 euro.
Peste 427.000 de participanţi şi 250 de artişti naţionali şi internaţionali şi echipele lor au simţit şi trăit împreună bucuria şi magia UNTOLD în cele 4 zile şi 4 nopţi de festival. Mulţi dintre participanţi au stat mai multe zile în Cluj-Napoca sau în împrejurimi, înainte sau după UNTOLD, festival care ocupă locul 3 în Top 100 cele mai bune festivaluri din lume.
Organizatorii estimează că din totalul participanţilor, 35% sunt din judeţul Cluj, urmat de Bucureşti, Oradea, Sibiu, Satu Mare, Alba Iulia, Timişoara şi restul ţării, iar peste 30% sunt oameni veniţi din străinătate, cu o creştere de peste 5% faţă de 2023.
În acest an, la UNTOLD, au participat fani din 100 de ţări, primele în top fiind Germania, Marea Britranie, Franţa, Italia, Polonia, Spania, Olanda, Belgia, Elveţia, Austria, Norvegia, Ungaria, Irlanda, Slovacia, Danemarca. Au fost şi participanţi din afara Europei, precum SUA, Canada, Israel, Brazilia, Mexic, Emiratele Arabe, India, Singapore sau Japonia.
La o primă estimare de calcul realizată de organizatori, autorităţi locale, parteneri comerciali ai festivalului, proprietari de cazare, restaurante şi centre comerciale, participanţii UNTOLD au cheltuit, în medie, în cele 4 zile de festival, cel puţin 750 euro. Aceşti bani au fost cheltuiţi pentru cazare, transport, mâncare, plimbări, vizite şi cumpărături în oraş. Această primă estimare înseamnă o infuzie de capital în comunitatea locală de peste 75 milioane de euro. Banii cheltuiţi de participanţii UNTOLD se regăsesc în impozitele şi taxele locale, în afacerile locale şi la proprietarii hotelurilor, apartamentelor, caselor şi pensiunilor care au închiriat locuinţele pe perioada festivalului, potrivit organizatorilor festivalului.
UNTOLD, clasat pe locul 3 în top festivaluri mondiale, aduce şi un capital de imagine global pentru România, oraşul Cluj-Napoca şi Transilvania. Artiştii şi echipele lor cu care au venit în festival, oamenii din producţie, jurnaliştii, influencerii, fotografii şi fanii care au venit din străinătate povestesc acum în toată lumea despre UNTOLD, România şi oraşul Cluj-Napoca. Inclusiv marii artişti au postat despre UNTOLD şi România pe conturile lor de Instagram, iar unii dintre ei s-au plimbat prin oraş şi prin festival înainte sau după show-urile lor.
Suma totală plătită de organizatori pentru festivalul UNTOLD 2024 este de peste 1.300.000 lei. Această sumă reprezintă costurile pentru utilizarea spaţiului pe perioada de montaj, demontaj şi cele 4 zile de festival pentru: Parcul Central, Cluj Arena, Sala Polivalentă şi Casino. De asemenea, organizatorii UNTOLD au depus şi o garanţie de 350.000 lei pentru utilizarea Cluj Arena, unde este scena principală, şi au asigurare pentru toate spaţiile unde se desfăşoară festivalul.
Separat de costurile de închiriere ale spaţiilor, organizatorii UNTOLD investesc în acest an, la o primă evaluare, peste 1.000.000 lei pentru menţinerea şi dezvoltarea spaţiilor unde se desfăşoară festivalul. Acestea sunt acţiunile realizate: supraînsămânţarea gazonului de pe Cluj Arena înainte de festival, astfel încât iarba să poată creşte sub modelul de flooring care permite stratului vegetal să respire şi să primească lumină; protecţia pistei de atletism cu echipamente de flooring heavy duty şi echipament de flooring pentru protecţia gazonului de ultimă generaţie (utilizat în toată Europa de către marii organizatori de evenimente); contribuţie la refacerea anvelopei stadionului, precum şi curăţarea jgheaburilor de scurgere a acoperişului; refacerea stratului vegetal aferent parcării stadionului, acolo unde acesta a avut de suferit; refacerea pavajului pietonal din jurul stadionului; investiţie în modernizarea şi conservarea parcului prin montaje de gazon rulat, supraînsămânţări şi fertilizări; modernizarea rigolelor şi a podeţelor de pe aleea principală; extinderea instalaţiei de irigaţie; anterior evenimentului s-au făcut verificări şi modernizări pentru iluminatul din Parcul Central.
Performanţa şi faptele bune sunt apreciate la UNTOLD, care continuă să susţină performanţa în educaţie şi faptele bune. În această vară, 59 de absolvenţi au luat nota 10 la BAC şi au putut intra gratuit la festival. 650 de studenţi, care au terminat cu nota 10 sesiunea de vară, au avut la rândul lor acces gratuit la festivalul numărul 3 în lume. Cei care au salvat vieţi prin campania Blood Network au primit bilet pentru prima zi a festivalului şi au putut achiziţiona abonament pentru cele 4 zile la un preţ special. În acest an, peste 2.200 de tineri au donat sânge în cea mai longevivă campanie de donare de sânge din România, Blood Network.
Cea de-a noua ediţie a festivalului UNTOLD a avut loc între 8 şi 11 august.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro