Ce face diferenţa dintre eşec şi supravieţuire într-o criză. Ce spun consultanţii despre reţeta rezilienţei
Criza din 2007-2009 a fost o criză a încrederii şi de aceea s-au prăbuşit preţurile, dar ceea ce traversăm acum este o criză a ofertei sau o suprapunere de crize, spune Cristian Bisa, Managing Partner, Virtual Board.
”Există o criză la nivel sanitar-medical, una a materiilor prime, o criză a increderii şi a predictibilităţii data de război, totul suprapunându-se peste această tendinţă de a schimba modelele de business. Modelul se schimbă mult mai repede acum. Jucătorii mari au resurse pentru a face faţă provocărilor, dar sunt antreprenori pentru care aceasta este prima criză de care se lovesc”.
Dar ce este rezilienţa? Cristian Bisa spune că, de regulă, companiile reziliente sunt de două ori ori mai profitabile decât cele nonreziliente. Iar prin performantă, el se referă la randamentul capitalului investit de acţionari.
În opinia consultantului, reţeta succesului ţine de pregătire, atenţie şi viteza de reacţie.
”Pregătirea înseamnă stabilitate financiară, rezerve de cash, structură flexibilă de costuri şi capabilitatea de a acţiona pe oportunităţi strategice şi de a schimba modelul de business în concordanţă cu situaţia”, a precizat el în cadrul conferinţei ZF Cei Mai Mari Jucători din Economie.
Acelaşi pattern a fost şi în criza din pandemie. Pentru a fi rezilientă la crize, o companie trebuie să investească din timp, pentru a se pregăti de atenuare socurilor şi minimizarea reacţiilor negative instinctuale din criză, să creeze zone buffer, stocuri, redundanţă în sisteme critice şi apoi să accelereze la finalul crizei.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro