Ce-i reţine pe antreprenori să iasă pe pieţele externe? Lipsa sprijinului din partea statului, birocraţia sau diferenţa de cultură
Principalele motive pentru care firmele româneşti nu îşi duc producţia peste graniţe sunt lipsa sprijinului din partea statului, birocraţia, necunoaşterea legilor din ţara ţintă sau diferenţa de cultură, spun atreprenorii, potrivit unui studiu realizat Start-Up Bridge, un proiect de internaţionalizare a afacerilor româneşti, iniţiat de Romanian Business Leaders în 2017.
Studiul a fost realizat pe un eşantion de 200 de firme antreprenoriale, din domenii precum agricultura, FMCG, automotive, mobilă, retail, transporturi, media şi telecom, tehnologie, cercetare-dezoltare, turism şi resurse umane.
„Dacă analizăm barierele externe care frânează extinderea firmelor pe pieţele externe, vedem un potenţial mare pentru statul român săsprijine exporturile şi internaţionalizarea. Din studiul nostru reiese că antreprenorii români au nevoie de o tranziţie uşoară în piaţa ţintă, prin minimizarea riscurilor printr-un ajutor mai mare pe pieţele externe”, a declarat Claudiu Vrînceanu, coordonatorul proiectului Start-Up Bridge, în cadrul evenimentului dedicate împărtăşirii rezultatelor.
El a adăugat că doi din trei antreprenori consideră că au întâmpinat bariere personale în procesul de internaţionalizare, cum ar fi lipsa conexiunilor, a cunoştinţelor şi a informaţiilor despre piaţa ţintă.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro