CE: Noul Cod de bune practici privind dezinformarea, mai solid şi mai cuprinzător

Autor: Cosmin Pirv Postat la 16 iunie 2022 32 afişări

Comisia Europeană salută publicarea noului Cod de bune practici privind dezinformarea, pe care îl consideră mai solid şi mai cuprinzător.

CE: Noul Cod de bune practici privind dezinformarea, mai solid şi mai cuprinzător

Potrivit unui comunicat al CE, cei 34 semnatari, printre care se numără platforme, companii din sectorul tehnologiei şi organizaţii ale societăţii civile, au ţinut seama de învăţămintele crizei cauzate de pandemia de COVID-19 şi de cele desprinse în urma războiului de agresiune al Rusiei împotriva Ucrainei.

Codul consolidat se bazează pe Codul de bune practici din 2018, primul de acest gen, recunoscut în întreaga lume ca un cadru deschizător de drumuri. Noul cod stabileşte angajamente cu o sferă largă şi precise din partea platformelor şi a industriei de profil de a combate dezinformarea, marcând astfel un nou pas important către un mediu online mai transparent, mai sigur şi mai demn de încredere.

Concret, noul cod cuprinde angajamente privind eliminarea stimulentelor financiare pentru răspândirea dezinformării, dezvoltarea verificării veridicităţii informaţiilor în toate ţările UE şi în toate limbile Uniunii, concomitent cu asigurarea unei remuneraţii echitabile pentru activitatea desfăşurată de verificatori, asigurarea transparenţei publicităţii politice, permiţându-le utilizatorilor să recunoască cu uşurinţă anunţurile publicitare politice, creşterea sprijinului pentru cercetători, prin îmbunătăţirea accesului acestora la datele platformelor sau înfiinţarea unui centru de transparenţă şi a unui grup operativ care să ofere cu uşurinţă o imagine de ansamblu transparentă asupra punerii în aplicare a codului.

Printre cei 34 semnatari se numără importante platforme online, în special Meta, Google, Twitter, TikTok şi Microsoft, precum şi diverşi alţi actori, cum ar fi platforme mai mici sau specializate, sectorul anunţurilor publicitare online, companiile de tehnologia publicităţii, verificatorii veridicităţii informaţiilor, organizaţiile societăţii civile, precum şi alţi actori care furnizează expertiză şi soluţii specifice de combatere a dezinformării.

„Acest nou cod privind combaterea dezinformării intervine în contextul în care Rusia se foloseşte de arma dezinformării ca parte integrantă a agresiunii sale armate împotriva Ucrainei, iar democraţia este ţinta unor atacuri care capătă diverse alte forme. Acum am primit angajamente foarte ferme cu privire la reducerea impactului dezinformării online şi dispunem de instrumente mult mai solide pentru a stabili în ce măsură angajamentele sunt puse în aplicare în întreaga UE şi în toate limbile sale. De asemenea, utilizatorii vor dispune de instrumente mai bune pentru a semnala dezinformarea şi pentru a înţelege ceea ce văd. Noul cod va reduce şi factorii financiari care stimulează diseminarea dezinformării şi va facilita accesul cercetătorilor la datele platformelor”, a declarat Věra Jourová, vicepreşedinta pentru valori şi transparenţă.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
dezinformare,
cod,
ce

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.