Ce planuri are Salt Bank, cea mai nouă bancă lansată în România 100% românească, 100% digitală. Care sunt rezultatele de la lansare şi până acum?

Autor: Claudia Medrega Postat la 31 iulie 2024 76 afişări

Salt Bank, cea mai nouă bancă lansată în România, 100% românească şi 100% digitală, se declară o bancă vizionară, o bancă altfel, care schimbă regulile jocului în lumea financiară, o bancă care vrea să reprezinte un salt în tehnologie, un salt în banking, combinând stabilitatea financiară a unei bănci cu agilitatea unui fintech. Se adresează românilor din ţară, dar şi românilor din diaspora. Şi intră în competiţie atât cu băncile tradiţionale, cât şi cu fintech-urile.

Ce planuri are Salt Bank, cea mai nouă bancă lansată în România 100% românească, 100% digitală. Care sunt rezultatele de la lansare şi până acum?

Salt Bank s-a lansat oficial în aprilie 2024  Pentru strategia şi dezvoltarea băncii, pachetul de investiţii planificat iniţial pentru primii doi-trei ani se ridică la 80-100 mil. euro  „Pregătim pentru sfârşitul de an un produs de creditare, respectiv creditul de consum, pe care suntem convinşi că îl va aprecia piaţa, şi avem în vedere şi lansarea produsului depozite în moneda euro“, spune Gabriela Nistor, CEO al Salt Bank  În ceea ce priveşte numărul de clienţi, ţinta propusă în planurile iniţiale ale Salt Bank pentru perioada imediată postlansare a fost depăşită de ceva timp, banca având în prezent peste 240.000 de clienţi persoane fizice, adaugă şefa băncii. În aceste condiţii, ţinta de 250.000 de clienţi în primul an de la lansare va fi atinsă curând.

Salt Bank, cea mai nouă bancă lansată în România, 100% românească şi 100% digitală, se declară o bancă vizionară, o bancă altfel, care schimbă regulile jocului în lumea financiară, o bancă care vrea să reprezinte un salt în tehnologie, un salt în banking, combinând stabilitatea financiară a unei bănci cu agilitatea unui fintech. Se adresează românilor din ţară, dar şi românilor din diaspora. Şi intră în competiţie atât cu băncile tradiţionale, cât şi cu fintech-urile.

De la început de drum, Salt Bank a promis să aibă preţuri fair, nu ascunse, cursuri valutare bune, flexibilitate, rapiditate şi simplitate. Aprilie 2024 a fost momentul când s-a lansat oficial Salt Bank, entitatea nou creată ca urmare a achiziţionării Idea Bank de către Banca Transilvania.

„Acum un an şi ceva s-a scris prima linie de cod şi s-au făcut primele setări în cloud pentru acest proiect. Am avut o abordare diferită. Suntem la intersecţia, la mijlocul dintre ce înseamnă un fintech şi o bancă tradiţională. Am vrut să aducem ce este mai bun din cele două lumi. Din lumea fintech venim cu o abordare fresh, de la băncile tradiţionale aducem siguranţă, încredere. Da, reprezentăm un salt în tehnologie, un salt în banking. Dar, vrem să rămânem modeşti, cu picioarele pe pământ. Aducem primul neobank făcut 100% în România“, spunea Gabriela Nistor, CEO al Salt Bank, la evenimentul de lansare a băncii din luna aprilie.

Iniţial, banca anticipa că va ajunge la un număr de 250.000 de clienţi în primul an, iar în trei ani a plănuit să ajungă la 1 milion de clienţi.

În prezent, Salt Bank are deja peste 240.000 de clienţi persoane fizice, după cum spune şefa băncii. În aceste condiţii, ţinta de 250.000 de clienţi în primul an de la lansare va fi atinsă curând.

Concret, ţinţa propusă în planurile iniţiale ale Salt Bank pentru perioada imediată post-lansare a fost depăşită de ceva timp în condiţiile în care banca are în momentul de faţă peste 240.000 de  clienţi persoane fizice, în mare parte tineri, activi, din mediul urban, angajaţi în domeniile IT, media, vânzări, finanţe şi construcţii. Astfel, cu siguranţă ţinta respectivă, de 250.000 de clienţi,  va fi atinsă curând.

Salt Bank se îndreaptă pentru început doar către persoanele fizice, urmând să se extindă la persoanele fizice autorizate, iar ulterior posibil şi la microcompanii. „Avem un calendar de extindere către alte categorii de utilizatori, freelancerii fiind prima categorie care va fi adresată, dar anul acesta ne focusăm să adăugăm noi funcţionalităţi aplicaţiei bancare Salt destinată persoanelor fizice“, după cum a transmis banca.

În ceea ce priveşte produsele băncii, planul este ca Salt Bank să ofere spre sfârşitul anului un produs de creditare, precum şi depozite în euro.

„Pregătim pentru sfârşitul de an un produs de creditare, respectiv creditul de consum, pe care suntem convinşi că îl va aprecia piaţa, şi avem în vedere şi lansarea produsului depozite în moneda euro“, spune şefa Salt Bank. Gabriela Nistor a devenit în 2022 CEO la Idea Bank, redenumită Salt Bank, după aproape trei decenii la Banca Transilvania, din care 10 ani pe poziţia de director general adjunct retail.

În prezent, aplicaţia Salt Bank oferă o serie de produse şi servicii destinate persoanelor fizice, precum cont curent, card de debit multicurrency care are posibilitatea de a ataşa până la 17 conturi disponibile în 17 monede, depozite în lei, Spaces, puşculiţe virtuale purtătoare de dobândă ataşate contului principal. Spaces ajută clientul să pună bani deoparte  pentru obiective personale stabilite,  iar acesta poate activa inclusiv opţiunea Round-Up, astfel că la fiecare cheltuială se poate economisi o sumă sau un procent prestabilit în mod automat pentru proiectele personale. Clienţii sunt interesaţi de gestionarea veniturilor şi cheltuielilor proprii, după cum susţine banca, iar „Gogoaşa de Cheltuieli“ a intrat deja în limbajul uzual urban şi este folosită pentru vizualizarea rapidă a bugetului personal.

Pe palierul dobânzilor, Salt Bank oferă clienţilor o dobândă promoţională la contul curent principal şi Spaces de 3% pe an, dacă clienţii fac plăţi de minimum 1.000 lei/lună, oferta fiind valabilă în perioada 1 aprilie - 1 octombrie.

Pe lânga contul curent şi Spaces, Salt Bank oferă  produse de economisire, respectiv depozite cu durată de constituire pe 3, 6, 12 luni, în lei, suma minimă pentru deschiderea unui depozit la termen fiind de 500 de lei, iar dobânda maximă ajunge la 6% /an.

În perspectivă, banca vrea să permită şi achiziţionarea de unităţi de fond, acţiuni, titluri de stat, dar nu şi crypto.

Un alt obiectiv al băncii este ca în patru ani Salt Bank să intre pe profit. „Salt Bank are obiective clare, inclusiv în zona de profitabilitate, ne-am propus să ajungem să avem profit după patru ani de activitate şi semnele sunt de bun augur“.

Pentru strategia şi dezvoltarea băncii, pachetul de investiţii planificat iniţial pentru primii 2-3 ani se ridică la 80-100 mil. euro. Iar ulterior, banca vrea să genereze venituri care să contribuie la creştere.

Importantă în strategia Salt Bank este şi partea de suport pentru clienţi, atunci când utilizatorii simt nevoia să sune şi să vorbească cu o persoană, nu cu un robot. Astfel, banca are în call center pentru început persoane, nu roboţi.

Un element de diferenţiere este cel prin care Salt Bank, deţinută integral de Grupul Banca Transilvania, a oferit clienţilor săi posibilitatea unică de a deveni fondatori şi, în timp, acţionari ai băncii, în eventualitatea listării la Bursă. Dar ce înseamnă mai exact acest statut de fondator? Clienţii înscrişi înainte de lansare beneficiază de o serie de beneficii tangibile, de opţiuni descrise drept exclusiviste, precum cinci puncte de fondator şi câte un punct suplimentar pentru fiecare persoană convinsă să îşi facă cont accesând codul de recomandare. În timp, aceste puncte vor putea fi transformate în bani, iar dacă banca se va lista la bursă, punctele vor putea fi transformate în acţiuni Salt Bank. Totodată, fondatorii primesc o asigurare de călătorie Allianz, card Mastercard Platinum şi prioritate pe viaţă în Care Center, după cum a promis banca.

O altă direcţie de diferenţiere este orientarea noii bănci şi către românii din diaspora, nu doar către românii din ţară.

Salt Bank, cu sediul în România, este deţinută integral de Grupul Financiar Banca Transilvania, grup din care face parte liderul pieţei bancare din România. În anul 2022 s-a finalizat integrarea Idea Bank, redenumită Salt Bank, în Grupul Banca Transilvania, această bancă rămânând ca o entitate de sine stătătoare. Salt Bank, fosta Idea Bank, cu obligaţiuni listate la Bursa de Valori Bucureşti, şi-a majorat în decembrie 2023 capitalul social cu 165 mil. lei prin aport în numerar de la Banca Transilvania (163 mil. lei) şi BT Investments (2 mil. lei). Ca urmare a majorării, capitalul social al Salt Bank ajunsese la 417 mil. lei, integral subscris şi vărsat, împărţit în 4.169.760.000 acţiuni, cu o valoare nominală de 0,10 lei fiecare.   

Ce strategie are Salt Bank

► Banca s-a îndreptat la început doar către persoanele fizice, urmând să se extindă la persoanele fizice autorizate, iar ulterior posibil şi la microcompanii.

► Pe partea de creditare, pentru început vor fi lansate credite de nevoi personale până la finalul anului 2024.

►80-100 mil. euro este pachetul de investiţii planificat iniţial pentru primii 2-3 ani pentru strategia şi dezvoltarea băncii. Iar ulterior, banca vrea să genereze venituri care să contribuie la creştere.

►3% este dobânda promoţională oferită de Salt Bank clienţilor la contul curent principal şi Spaces, dacă clienţii fac plăţi de minimum 1.000 lei/ lună, oferta fiind valabilă în perioada 1 aprilie - 1 octombrie.

►250.000 de clienţi a planificat banca pentru primul an, iar în 3 ani vrea să ajungă la 1 milion de clienţi.

►În 4 ani Salt Bank intenţionează să intre pe profit. Listarea, ulterior.

►Planul este să ajungă la 300 de angajaţi până la sfârşitul anului 2024, însă este posibil să fie depăşit acest număr.

► În perspectivă, banca vrea să permită şi achiziţionarea de unităţi de fond, acţiuni, titluri de stat, dar nu şi crypto.

► Aplicaţia Salt Bank este live nu doar în România, ci şi în diaspora, în câteva ţări, pentru românii care au buletine sau paşapoarte româneşti. Aceştia se pot înrola şi pot folosi aplicaţia, aşa cum o foloseşte orice român din ţară.

► Un card multicurrency cu tranzacţionare în 17 valute din toată lumea este oferit de Salt Bank clienţilor.

► Competitorii sunt şi fintechurile şi băncile tradiţionale.

► În Call Center banca are la început persoane, nu roboţi.

Cine este Gabriela Nistor, director general (CEO) al Salt Bank

►Œ Gabriela Nistor are aproape 30 de ani de experienţă în banking. Este, din octombrie 2022, director general al Idea Bank, transformată în Salt Bank, parte din Grupul Banca Transilvania.

► Până la Salt Bank (fosta Idea Bank), ea a coordonat activitatea de retail, private banking şi reţea în cadrul BT, din 2013 fiind director general adjunct al Băncii Transilvania.

Ž► În cei 27 de ani de carieră la Banca Transilvania, a implementat multe proiecte inovatoare  la momentele respective, a pus pe picioare businessul de carduri în BT, a setat activitatea de call center şi a condus digitalizarea retailului în BT, cel mai recent exemplu fiind digital walletul BT Pay.

► Gabriela Nistor a fost în perioada 2021-2024 vicepreşedinte al Asociaţiei Române a Băncilor.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.