Ce puteţi face dacă sunteţi afectaţi de decizia Ryanair şi cum puteţi primi despăgubiri

Autor: Bogdan Angheluţă Postat la 19 septembrie 2017 516 afişări

Compania de transport aerian low cost Ryanair a anunţat că intenţionează să anuleze mai multe zboruri programate şi pentru care au fost vândute deja bilete, din motive comerciale.

Ce puteţi face dacă sunteţi afectaţi de decizia Ryanair şi cum puteţi primi despăgubiri

A fost publicată deja o listă a acestor zboruri care poate fi găsită pe pagina oficială a companiei. https://www.ryanair.com/gb/en/useful-info/help-centre/travel-updates/flight-cancellations7

În această situaţie, pasagerii zborurilor anulate trebuie să ştie că drepturile stabilite prin legislaţia europeană, în speţă Regulamentul UE 261/2004, nu pot fi încălcate. Acest lucru a fost subliniat luni, 18.09.2017, şi de Comisarul European pentru Transporturi, doamna Violeta Bulc.

Prin urmare, dacă aţi fost anunţat că zborul dvs. cu Ryanair a fost anulat, aveţi dreptul în primul rând la rambursare în termen de şapte zile a întregului cost al biletului sau la redirecţionare.

În plus, în funcţie de momentul în care aţi fost anunţat de anulare, puteţi solicita companiei aeriene şi compensaţiile stabilite de Regulamentul UE 261/2004. Acestea sunt calculate având în vedere distanţa zborului anulat şi pot fi de la 250 EUR la 600 EUR.

ECC Romania oferă următoarele staturi:

Citeşte cu atenţie secţiunea Drepturile pasagerilor aerieni din cadrul Întreabă expertul de pe site-ul nostru care îţi explică pe larg care sunt drepturile tale în caz de anulare a unui zbor: http://www.eccromania.ro/informatii/intreaba-expertul/drepturile-pasagerilor-aerieni/

Dacă nu eşti lămurit sau cazul tău este mai complex, sună-ne, trimite-ne un e-mail sau o întrebare pe Facebook (https://www.facebook.com/ECC.Romania) şi îţi vom oferi un sfat gratuit, special pentru situaţia ta.

Transmite companiei aeriene o solicitare de plată a compensaţiilor legale, utilizând formularul disponibil pe site-ul acesteia.( https://www.ryanair.com/gb/en/check-in)

Dacă nu primeşti un răspuns în termen de maxim 30 de zile sau primeşti un răspuns negativ, trimite-ne o reclamaţie însoţită de: confirmare rezervare/itinerariu, reclamaţia transmisă către compania aeriană şi, dacă este cazul, răspunsul primit. Vom încerca să găsim o soluţie pe cale amiabilă, gratuit pentru tine.

Centrul European al Consumatorilor din România – ECC Romania face parte din reteaua ECC-Net si sprijina cetăţenii UE în domeniul achiziţiilor transfrontaliere. Rolul nostru este să oferim consultanţă juridică gratuită în probleme de comerţ transfrontalier şi să încercăm rezolvarea pe cale amiabilă a sesizărilor pe care le primim de la consumatorii români, dar şi din alte state membre.

ECC Romania este cofinanţat de Comisia Europeană şi de Guvernul României, prin Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor. ECC Romania este sprijinit logistic de Asociaţia Pro Consumatori (APC).

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.