Ce şansă are comerţul stradal în România într-o perioadă în care supremaţia mallurilor stă sub semnul întrebării? „E nevoie de implicarea autorităţilor“
Comerţul stradal ar putea să câştige teren în această perioadă în care spaţiile mari şi aglomerate, cum e cazul mallurilor, sunt evitate de cumpărătorii tot mai atenţi şi prudenţi.
Comerţul stradal ar putea să câştige teren în această perioadă în care spaţiile mari şi aglomerate, cum e cazul mallurilor, sunt evitate de cumpărătorii tot mai atenţi şi prudenţi.
Totuşi, retailerii şi consultanţii spun că există o serie de inconveniente care fac stradalul să fie greu de dezvoltat.
Printre motive se numără lipsa spaţiilor de parcare, nivelul prea ridicat al chiriilor şi numărul mic de spaţii renovate şi compatibile cu acest tip de comerţ amplasate în zone cu potenţial.
„Există potenţial după modelul din Praga sau Viena, dar trebuie să avem facilităţi“, spune Petru Chiriac, cofondator al retailerului de încălţăminte Il Passo, poziţionat pe segmentul premium al pieţei. Compania are 14 magazine fizice şi unul online. Povestea businessului a început la Iaşi acum mai bine de 20 de ani, cu un magazin stradal care nu mai există. Astăzi toate unităţile fizice sunt la mall.
„Dacă nu există facilităţi de parcare, dacă nu transformi străzile în zone pietonale în weekend, e greu să mergi cu comerţul în stradal. Degeaba merg zece retaileri şi încearcă să ridice o zonă dacă infrastructura nu ajută. Un astfel de lucru se poate face pe termen lung şi trebuie coordonare cu autorităţile“, spune şi Eugen Păturan, antreprenorul care dezvoltă local cele trei mărci de încălţăminte în sistem de franciză. Este vorba de Bata, AW Lab şi New Balance.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro