Ce se întâmplă cu magazinele Pepco din România. Lanţul gigant face o mişcare surpriză

Autor: Cristina Roşca Postat la 16 septembrie 2020 1044 afişări

Ce se întâmplă cu magazinele Pepco din România. Lanţul gigant face o mişcare surpriză

♦ Pe piaţa locală, Pepco a deschis primul magazin în 2015 şi a pariat pe o expansiune rapidă, România ajungând să depăşească rapid pieţe mai vechi precum Cehia şi Ungaria.

Discounterul polonez Pepco a deschis de la începutul anului circa 30 de magazine noi şi se apropie de pragul de 300 de unităţi. Compania are în plan noi inaugurări în septembrie, cele mai noi deschideri urmând a avea loc la Bucureşti, Iaşi şi Vlahiţa în această săptămână şi la Băicoi în săptămâna ce vine. 

Spre comparaţie, grupul spaniol Inditex are sub toate cele opt mărci ale sale sub 150 de magazine, iar H&M are circa 60. Cei trei – Inditex, Pepco şi H&M – sunt cei mai mari jucători de pe piaţa de modă din România. Fiecare are însă un model diferit de business şi activează pe unul sau mai multe segmente de piaţă.

Pepco spre exemplu are magazine mici, cu preţuri de discount ce încep la sub 10 lei. H&M are magazine de sute sau chiar peste 1.000 mp cu preţuri medii, iar Zara pariază tot pe suprafeţe mari, dar şi pe preţuri peste medie. Pepco este astfel cel mai extins retailer şi mai mult decât atât continuă expansiunea, oficialii grupului anunţând anterior că e loc de 500 de unităţi de modă sub brand propriu până în 2024. An de an compania deschide în România în medie 50 de magazine noi, având planuri pentru afaceri de 1 mld. euro până în 2024. Discounterul a obţinut anul trecut afaceri de 1,35 mld. lei (peste 250 mil. euro), în creştere cu peste 30% comparativ cu 2018.

Astfel, retailerul menţine ritmul de creştere impus încă de la intrarea pe piaţă. Pe piaţa locală, Pepco a venit în 2014, dar primul magazin l-a deschis un an mai târziu. Discounteril a pariat pe o expansiune rapidă, România ajungând să depăşească rapid pieţe mai vechi precum Cehia şi Ungaria. În Cehia sunt astăzi aproape 220 de unităţi, iar în Ungaria 183. De altfel, România este a doua cea mai dezvoltată ca număr de magazine după piaţa-mamă. Aici însă retailerul a intrat în 2004, pentru ca abia un deceniu mai târziu să se extindă în România. În Polonia discounterul se apropie de 1.000 de magazine.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
Pepco,
magazine,
deschidere,
polonia

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.