Ce se întâmplă cu magazinele Pepco şi Lidl în România în plină pandemie
Reţelele de magazine cu profil discount - Lidl, Penny şi Supeco - au ajuns să controleze o cincime din vânzările din comerţul modern după ce businessul acestor jucători a crescut anul trecut, în medie, de două ori mai repede ca piaţa.
Cei trei retaileri au obţinut anul trecut afaceri cumulate de 14,1 mld. lei, cu 22,9% mai mari ca în 2018.
„Pandemia a evidenţiat faptul că ceea ce vor clienţii e să aibă magazinul aproape, să fie uşor de accesat, să aibă parcare şi caută să petreacă mai puţin timp la cumpărături“, spune Frank Wagner, executivul care conduce operaţiunile locale ale Lidl în România.
Magazinele de tip discount au venit mai târziu pe piaţă, dar ele cresc mai rapid ca restul formatelor. Mai mult, pandemia a favorizat acest format de magazine care pune accentul pe preţ.
„Share-ul (cota de piaţă - n.red.) discountului din România este mai mic ca în vest. Dacă urmăm trendul, importanţa discounterilor va creşte local“, spune Daniel Gross, executivul român care conduce reţeaua Penny.
Formatul de discount a ajuns la o cotă de piaţă de peste 20% în ansamblul comerţului modern după cifrele publice aferente anului 2019, câştigând astfel aproape două puncte procentuale faţă de 2018, arată calculele făcute de ZF pe baza datelor publice.
În totalul comerţului cu dominantă alimentară ponderea e undeva la 12%, conform aceleiaşi surse.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro