Ce se întâmplă cu magazinele Pepco şi Lidl în România în plină pandemie

Autor: Cristina Roşca Postat la 18 august 2020 1448 afişări

Ce se întâmplă cu magazinele Pepco şi Lidl în România în plină pandemie

Reţelele de magazine cu profil discount - Lidl, Penny şi Supeco - au ajuns să controleze o cincime din vânzările din co­merţul modern după ce businessul acestor jucători a cres­cut anul trecut, în medie, de două ori mai repede ca piaţa.

Cei trei retaileri au obţinut anul trecut afaceri cumulate de 14,1 mld. lei, cu 22,9% mai mari ca în 2018.

„Pandemia a evidenţiat faptul că ceea ce vor clienţii e să aibă magazinul aproape, să fie uşor de accesat, să aibă parcare şi caută să petreacă mai puţin timp la cumpărături“, spune Frank Wagner, executivul care conduce operaţiunile locale ale Lidl în România.

Magazinele de tip discount au venit mai târziu pe piaţă, dar ele cresc mai rapid ca restul formatelor. Mai mult, pandemia a favorizat acest format de magazine care pune accentul pe preţ.

„Share-ul (cota de piaţă - n.red.) discountului din România este mai mic ca în vest. Dacă urmăm trendul, importanţa discounterilor va creşte local“, spune Daniel Gross, executivul român care conduce reţeaua Penny.

Formatul de discount a ajuns la o cotă de piaţă de peste 20% în ansamblul comerţului modern după cifrele publice aferente anului 2019, câştigând astfel aproape două puncte procentuale faţă de 2018, arată calculele făcute de ZF pe baza datelor publice.

În totalul comerţului cu dominantă alimentară ponderea e undeva la 12%, conform aceleiaşi surse.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
discount,
format,
control,
jucatori,
lidl

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.