Ce se întâmplă în clinicile private: abonaţii reţelelor, trataţi diferit faţă de cei care plătesc pe loc
Pacienţii abonaţi, care solicită consultaţie la un anumit medic, dintr-o anumită clinică, ajung să aştepte şi o săptămână, două sau chiar mai mult până găsesc un loc disponibil, în timp ce un pacient neabonat (care plăteşte consultaţia la recepţie) găseşte un loc disponibil mai repede la acelaşi medic.
„Am avut un abonament medical la MedLife şi, în principiu, în funcţie de specializare şi medicul solicitat aşteptam cam una-două săptămâni pentru obţinerea unei programări. Acelaşi lucru era valabil şi când aveam un abonament la Regina Maria. Pe de altă parte, recent am încercat să-mi fac o programare la Regina Maria cu plata acestei programări, 170 de lei. Obişnuită cu durata mare de aşteptarea din perioada în care am avut abonament, am sunat din timp. Mi-au zis să vin în două zile. M-au luat complet prin surprindere“, spune Roxana, o angajată care a beneficiat în trecut de abonamente medicale.
În prezent, în România sunt circa un milion de abonamente medicale, în medie companiile plătesc între 10 şi 20 de euro pe lună pentru un abonament negociat pentru angajaţi.
„Aproximativ 80% din totalul locurilor din cadrul Regina Maria sunt disponibile pentru abonaţi, lunar, la nivelul întregii reţele, iar diferenţa de 20% este dedicată neabonaţilor“, a explicat Fady Chreih, CEO al reţelei de sănătate Regina Maria, al doilea cel mai mare jucător de pe piaţa locală.