Ce spune un fost ministru al Educaţiei despre raportul PISA: „Măsurile trebuiau luate acum şapte ani. Nu s-a respectat legea”
Fostul ministru al Educaţiei, Mircea Miclea, a declarat, marţi, că se ştia de şapte ani că există acest procent de elevi cu performanţe sub minimul necesar, după ce au fost evaluaţi în clasa a doua, referindu-se la Raportul PISA. Fostul ministru spune că Legea Educaţiei nu a fost respectată.
„Dacă ne uităm la aceste rezultate, 30% dintre elevi sunt cu performanţe sub minimul necesar, deci sunt cu probleme serioase de analfabetism funcţional. Exact acelaşi procentaj a fost atunci când ei au fost evaluaţi în clasa a doua. Noi ştiam cu 7 ani înainte că există cest procent de elevi, datele de atunci se pot arată. Din păcate, aceasta este cauza principala a acestor rezultate, nu s-a aplicat Legea educaţiei, care spunea că aceste rezultate de la evaluările naţionale din a doua, a patra, a şasea, se iau că evaluări formative, adică pe baza lor, tu iei măsuri, atunci când le ai, deci trebuiau luate măsurile în urmă cu 7 ani şi aveam alte rezultate acum. Atunci când ai aceste evaluări stabileşti pentru cine faci învăţare remedială, adică de exemplu faci meditaţii în after-school cu elevii respectivi, pentru cine faci consolidare”, a spus Mircea Miclea, fost ministru al Educaţiei, la Digi Tv.
Fostul ministru afirmă că legea nu s-a respectat „de la nivelul şcolii până la minister”, iar profesorii când au avut rezultatele le-au ascuns.
„Este vorba de o situaţie de nerespectare a legii de la firul ierbii, de la nivel de şcoală până la nivel de minister, pentru că profesorii când au dat aceste evaluări şi au obţinut rezultatele, le-au ascuns, de fapt, de părinţi şi nu au făcut nimic cu ele, că să optimizeze procesul de învăţare. Nici ministerul prin inspectoratele judeţene nu au luat aceste rezultate să fie luate în calcul, pentru inspecţiile pe care urmau să le facă şi pentru evaluarea profesorilor. A fost, aşadar, o încălcare, o nerespectare a legii şi soluţia era în lege, nu are rost să mai vorbim acum de soluţii. Soluţiile sunt din 2011, sunt paragrafele explicite de lege, care spun ce e de făcut”, a mai spus Miclea.
„Această vinovăţie colectivă, toţi suntem vinovaţi, toţi trebuie să luăm măsuri, este aberantă. Unii au gândit ce trebuie făcut, sunt unii profesori în şcoală care îşi fac treaba, nu toţi sunt vinovaţi, sunt unii care sunt vinovaţi, cei care îşi fac treaba prost, de la nivelul de minister şi până la nivel de şcoală. Dar ca să schimbăm această situaţie ar trebui creşterile salariale să nu fie făcute nediferenţiat, adică creştere egală de salarizare la toată lumea, ci diferenţiat, în funcţie de performanţă profesorilor”, afirmă Miclea, dar recunoaşte că niciun sindicat din Educaţie nu ar accepta acest lucru.
59% dintre elevii români pot înţelege un text de mărime medie şi doar 1% au rezultate foarte bune la citire sau la ştiinţe. Aproape la fel arată procentele la matematică, dar aici 3% fac performanţă, potrivit raportului PISA, care clasează România aproape de Emiratele Arabe, Bulgaria sau Moldova.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro