Cecilia Tudor, Renault: Una din patru maşini pe care le vindem în 2025 va trebui să fie electrică pentru a ne încadra în pragul de CO2 şi piaţa are nevoie de programul Rabla Plus
Anul 2025 a adus o înăsprire a limitelor de dioxid de carbon pentru industria auto europeană şi limita a fost scăzută la 93,6 grame de CO2/km, de la 95 de grame în 2021. Odată cu nouă limită, constructorii auto trebuie să vândă şi mai multe maşini electrice pentru a compensa vânzarea de maşini cu motoare termice, inclusiv hibride.
♦ Înmatriculările de autoturisme noi în România au crescut în 2024 cu 5,6% faţă de volumul consemnat în 2023, până la 151.105 unităţi ♦ Vânzările de maşini electrice au scăzut cu 36% în 2024 odată cu înjumătăţirea bonusului la 5.000 de euro ♦ 93,6 g CO2/km e noua limită de dioxid de carbon la nivel de grup auto în Europa.
Anul 2025 a adus o înăsprire a limitelor de dioxid de carbon pentru industria auto europeană şi limita a fost scăzută la 93,6 grame de CO2/km, de la 95 de grame în 2021. Odată cu nouă limită, constructorii auto trebuie să vândă şi mai multe maşini electrice pentru a compensa vânzarea de maşini cu motoare termice, inclusiv hibride. Pe de altă parte, 2024 a adus o serie de modificări - în România programul Rabla Plus a înjumătăţit prima, la 5.000 de euro, iar în Germania bonusurile au fost eliminate. Ca rezultat, constructorii spun că cel puţin un sfert din ce vor vinde anul acesta trebuie să fie electric pentru a nu fi amendaţi. Dacă electricele nu se vor vinde, aceştia vor fi constrânşi să limiteze şi livrările de maşini cu motoare pe benzină sau diesel, altfel amenzile sunt mari: 95 de euro per gram de dioxid de carbon, per maşină vândută.
„Trebuie să vindem o maşină electrică din patru livrate în acest moment pentru a respecta media de CO2 intrată în vigoare. Situaţia este foarte sensibilă pentru producătorii auto şi toţi reînnoiesc modelele. De asemenea, Renault monitorizează stocurile şi mizăm pe maşini cu emisii reduse de CO2 – electrice şi hibride“, a spus Cecilia Tudor, managing director, Renault South Eastern Europe, Renault Commercial Roumanie. a are o experienţă de peste 20 ani în Renault Group România, în comerţ, marketing şi comunicare pentru mărcile Dacia şi Renault. A condus, pe rând, departamentele de distribuţie comercială, vânzări reţea Renault, vânzări vehicule electrice - vehicule de ocazie - vehicule utilitare. Ea explică faptul că indiferent de noile lansări, vânzările de electrice sunt direct dependente de valoarea primei Rabla Plus, care în 2024 s-a redus de la 10.000 la 5.000 de euro.
„Prima Rabla Plus ar trebui să fie de circa 7.000 – 8.000 de euro pentru a avea un impact în piaţă. Mai mult, având în vedere îmbătrânirea parcului auto naţional, pe fondul importurilor de maşini rulate, programul ar trebui dublat de măsuri fiscale pentru maşinile vechi aduse din afară, iar astfel impactul asupra mediului s-ar reduce şi ar exista şi venituri suplimentare pentru susţinerea Rabla Plus“, a explicat Cecilia Tudor.
De partea cealaltă, în ciuda noilor măsuri fiscale, ea explică faptul că cererea pentru vehicule utilitare este în creştere la început de 2025, ceea ce indică o creştere economică în acest an.
„Până acum perspectivele sunt bune pe piaţa vehiculelor comerciale. Cumpără firme atât pentru transport mărfuri, cât şi de persoane, iar cererea pentru utilitarele mari este în creştere. Cota de piaţă a acestora a urcat cu două puncte procentuale în 2024 spre exemplu, de la 10% la 12%. Utilitarele sunt importante şi pentru reţea deoarece acestea parcurg mulţi kilometri şi vin mai des în service pentru mentenanţă“, a spus Cecilia Tudor.
De partea cealaltă, clienţii sunt tot mai interesaţi de motorizări şi echipări de top, chiar dacă ajung în showroomuri pentru echiparea de bază.
„Sunt două tendinţe în piaţă - când vine vorba de motorizări, tot mai mulţi clienţi aleg un hibrid, după care există tendinţa de a urca în gamă. Chiar cine vine după modelul de bază, urcă un nivel sau chiar două atunci când semnează, deoarece doreşte un automobil mai bine echipat“, a spus Cecilia Tudor.
În România, în 2024, Renault a atins o cotă de piaţă de 9%, cu un total de 15.486 vehicule înmatriculate, autoturisme şi comerciale uşoare. În segmentul vehiculelor comerciale uşoare, Renault este cel mai bine clasat brand în 2024, cu un volum total de 5,142 de unităţi vândute şi o cotă de piaţă ce depăşeşte borna de 25%.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro