Cecilia Tudor, Renault: Una din patru maşini pe care le vindem în 2025 va trebui să fie electrică pentru a ne încadra în pragul de CO2 şi piaţa are nevoie de programul Rabla Plus

Autor: Bogdan Alecu Postat la 02 februarie 2025 11 afişări

Anul 2025 a adus o înăs­prire a limitelor de dio­xid de car­bon pentru in­dustria auto europea­nă şi limita a fost scăzu­tă la 93,6 grame de CO2/km, de la 95 de grame în 2021. Odată cu nouă limită, con­structorii auto trebuie să vân­dă şi mai multe maşini elec­trice pentru a com­pensa vânzarea de maşini cu mo­toa­re termice, inclu­siv hibride.

Cecilia Tudor, Renault: Una din patru maşini pe care le vindem în 2025 va trebui să fie electrică pentru a ne încadra în pragul de CO2 şi piaţa are nevoie de programul Rabla Plus

Înmatriculările de autoturisme noi în România au crescut în 2024 cu 5,6% faţă de volumul consemnat în 2023, până la 151.105 unităţi Vânzările de maşini electrice au scăzut cu 36% în 2024 odată cu înjumătăţirea bonusului la 5.000 de euro 93,6 g CO2/km e noua limită de dioxid de carbon la nivel de grup auto în Europa.

Anul 2025 a adus o înăs­prire a limitelor de dio­xid de car­bon pentru in­dustria auto europea­nă şi limita a fost scăzu­tă la 93,6 grame de CO2/km, de la 95 de grame în 2021. Odată cu nouă limită, con­structorii auto trebuie să vân­dă şi mai multe maşini elec­trice pentru a com­pensa vânzarea de maşini cu mo­toa­re termice, inclu­siv hibride. Pe de altă par­te, 2024 a adus o serie de modificări - în Româ­nia programul Rabla Plus a înju­mătăţit prima, la 5.000 de euro, iar în Germa­nia bonusurile au fost eliminate. Ca rezultat, con­struc­torii spun că cel pu­ţin un sfert din ce vor vinde anul a­cesta trebuie să fie elec­tric pentru a nu fi amendaţi. Dacă electri­cele nu se vor vin­de, aceştia vor fi con­strânşi să limite­ze şi livrările de maşini cu motoare pe benzină sau diesel, altfel amenzile sunt mari: 95 de euro per gram de dioxid de car­bon, per maşină vândută.

 

„Trebuie să vindem o maşină elec­trică din patru livrate în acest moment pentru a respecta media de CO2 intrată în vigoare. Si­tuaţia este foarte sensibilă pentru produ­cătorii auto şi toţi reînno­iesc modelele. De asemenea, Renault mo­nitori­zează stocurile şi mizăm pe ma­şini cu emisii reduse de CO2 – elec­trice şi hibride“, a spus Cecilia Tudor, ma­naging director, Renault South Eastern Europe, Re­nault Commercial Rou­manie. a are o experien­ţă de peste 20 ani în Renault Group Ro­mâ­nia, în comerţ, mar­keting şi co­municare pen­tru mărcile Dacia şi Re­nault. A condus, pe rând, departamentele de distribuţie comercială, vân­zări reţea Renault, vânzări vehicule electrice - vehicule de ocazie - vehicule utilitare. Ea explică faptul că indiferent de noile lansări, vânzările de electrice sunt direct dependente de valoarea primei Rabla Plus, care în 2024 s-a redus de la 10.000 la 5.000 de euro. 

„Prima Rabla Plus ar trebui să fie de circa 7.000 – 8.000 de euro pentru a avea un im­pact în piaţă. Mai mult, a­vând în vedere îm­bătrânirea parcului auto naţional, pe fon­dul importurilor de maşini rulate, progra­mul ar trebui dublat de măsuri fiscale pen­tru maşinile vechi aduse din afară, iar astfel impactul asupra mediului s-ar reduce şi ar exista şi venituri suplimentare pentru susţi­nerea Rabla Plus“, a explicat Cecilia Tudor. 

De partea cealaltă, în ciuda noilor mă­suri fiscale, ea explică faptul că cererea pentru vehicule utilitare este în creştere la început de 2025, ceea ce indică o creştere economică în acest an.

„Până acum perspectivele sunt bune pe piaţa vehiculelor comerciale. Cumpără fir­me atât pentru transport mărfuri, cât şi de persoane, iar cererea pentru utilitarele mari este în creştere. Cota de piaţă a acestora a urcat cu două puncte procentuale în 2024 spre exem­plu, de la 10% la 12%. Utilitarele sunt importante şi pentru reţea deoarece acestea parcurg mulţi kilometri şi vin mai des în service pentru mentenanţă“, a spus Cecilia Tudor. 

De partea cealaltă, clienţii sunt tot mai interesaţi de motorizări şi echipări de top, chiar dacă ajung în show­ro­omuri pentru echiparea de bază. 

„Sunt două tendinţe în piaţă - când vine vorba de motorizări, tot mai mulţi clienţi aleg un hibrid, după care există tendinţa de a urca în gamă. Chiar cine vine după modelul de bază, urcă un ni­vel sau chiar două atunci când semnea­ză, deoarece doreşte un automobil mai bine echipat“, a spus Cecilia Tudor. 

În România, în 2024, Renault a atins o cotă de piaţă de 9%, cu un total de 15.486 vehicule înmatriculate, autoturisme şi comerciale uşoare. În segmentul vehiculelor comerciale uşoare, Renault este cel mai bine clasat brand în 2024, cu un volum total de 5,142 de unităţi vândute şi o cotă de piaţă ce depăşeşte borna de 25%.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.