Cel mai bun an pentru piaţa de lux din România: Care au fost cele cinci veşti care au marcat ultimul an – de la venirea Louis Vuitton pe Calea Victoriei la intrarea Hermès pe piaţă

Autor: Cristina Roşca Postat la 31 decembrie 2024 17 afişări

Cel mai bun an pentru piaţa de lux din România: Care au fost cele cinci veşti care au marcat ultimul an – de la venirea Louis Vuitton pe Calea Victoriei la intrarea Hermès pe piaţă

Ultimul an a fost pentru piaţa de lux din România unul dintre cei mai efervescenţi, dacă nu chiar cel mai, de după perioada de boom 2007-2008. Industria locală de profil este subdezvoltată, atrăgând un număr relativ redus de branduri internaţionale de modă, orologerie sau bijuterii. Totuşi, creşterea numărului de persoane cu venituri mari atrage atenţia. Aşadar, ZF a identificat aşadar cinci evenimente-cheie care au marcat acest sector. Care sunt acestea?

Louis Vuitton a inaugurat magazin pe Calea Victoriei

Brandul de modă Louis Vuitton, unul dintre cele mai importante nume din industria de lux, a deschis un nou magazin la parterul hotelului Athenee Palace Intercontinental de pe Calea Victoriei din Bucureşti. Boutique-ul ocupă atât spaţiul lăsat liber de Gucci, cât şi cel adiacent acestuia, conform datelor ZF.

Magazinul a fost inaugurat oficial pe 3 decembrie, însă pe data de 2 decembrie clienţii casei au fost invitaţi la un tur privat. Tot pe 2 decembrie, seara, a fost închisă unitatea Louis Vuitton din galeria comercială The Grand, din cadrul hotelului JW Marriott din Capitală.

Louis Vuitton, marca fanion al grupului LVMH din Franţa, a venit direct în România în 2008. Atunci, brandul a deschis un magazin de 130 mp în galeria hotelului de cinci stele JW Marriott, în urma unei investiţii care a depăşit un milion de euro. Acesta avea în portofoliu genţi, pantofi şi accesorii.

Spaţiul actual este însă mult mai mare şi are în ofertă mai multe produse.

Magazinul Louis Vuitton din România a fost încă de la început etalonul pieţei de lux din România, ajungând anul trecut la afaceri record de aproape 100 mil. lei, plus 6% faţă de 2022 şi duble faţă de 2020.

Hermès deschide un magazin în centrul Bucureştiului

Grupul francez Hermès, o afacere de familie ajunsă la cea de-a şasea generaţie şi unul dintre cei mai importanţi actori din industria de lux de la nivel mondial, va intra pe piaţa locală cu un magazin propriu în centrul Bucureştiului, spun sursele ZF. Oficialii brandului au venit deja la Bucureşti de mai multe ori şi s-au uitat după spaţii potrivite pentru un asemenea butic monobrand. În final, ei au ales ca dezvoltarea reţelei proprii să aibă loc în zona Ateneului din Capitală, mai spun sursele din piaţă.

Brandul va veni direct, nu în sistem de franciză, acesta fiind modelul de lucru al uneia dintre cele mai exclusiviste mărci din lume. În general, pe piaţa locală, o piaţă mică şi considerată multă vreme a fi subdezvoltată, mărcile de lux au preferat să se dezvolte în sistem de franciză, alegând parteneri autohtoni care cunosc particularităţile din consum şi care înţeleg mai bine mersul lucrurilor. Totodată, e un risc mai mic pentru brand şi mai mare pentru antreprenorul care îşi asumă investiţia.

Există însă unele mărci internaţionale din piaţa de lux care nu operează deloc în franciză, preferând astfel să păstreze un mai bun control asupra afacerii. Este şi cazul Hermès.

Intrarea mărcii pe piaţa din România – cel mai probabil în 2026 - este cea mai importantă veste din ultimii 16 ani pentru industria locală de lux, după ce în 2008 Louis Vuitton deschidea un magazin propriu la Bucureşti.

Zegna a revenit pe piaţa din România după un deceniu

Brandul italian de modă de lux Zegna a revenit pe piaţa din România după o pauză de un deceniu şi a deschis un magazin monobrand într-o vilă istorică din centrul Capitalei. Magazinul este operat în sistem de franciză de către Terminal of Fashion, compania care deţine şi francizele locale ale Valentino Garavani sau Dolce & Gabbana. Businessul este deţinut de familia Coman, cunoscută pentru că a dezvoltat companii în energie (Transenergo) şi retail IT (Best Computers).

Magazinul monobrand este amplasat pe strada George Enescu 11, într-o vilă istorică restaurată, ocupând 450 mp desfăşuraţi pe două niveluri. Spaţiul găzduieşte piese ready-to-wear, accesorii şi articole emblematice, dar oferă şi servicii made-to-measure.

Brandul italian ce are o istorie de peste 110 ani a mai fost prezent pe plan local, tot în franciză, însă magazinul ce se afla la parterul hotelului Radisson Blu de pe Calea Victoriei a fost închis în 2014. Francizatul era Srdjan Kovacevic, antreprenor de origine sârbă care a deschis porţile pieţei de lux în România. El a adus pe piaţa locală mai multe branduri precum Max Mara, Ermenegildo Zegna, Coccinelle sau Emporio Armani. Între timp, s-a retras din lumina reflectoarelor, iar brandurile, dacă ele mai există azi pe plan autohton, au în spate alţi antreprenori, conform informaţiilor ZF.

La momentul acela, Zegna fusese activ pe piaţă timp de şapte ani.

Acum, el revine tot în inima Bucureştiului, la câţiva paşi de Calea Victoriei, adus de un alt francizat. Terminal of Fashion are în portofoliu brandurile Valentino Garavani, Dolce & Gabbana, Philipp Plein, Billionaire, Ermanno Scervino şi, cel mai recent, ZEGNA.

Fratele mai mic al Rolex, Tudor, are propriul butic monobrand la Bucureşti

Compania Chronolink, importatorul brandului de ceasuri Rolex în România, ce deţine două magazine şi un centru de service sub această marcă, a deschis pe plan local, în urmă cu un an, şi primul butic monobrand al orologeriei Tudor.

Cele două branduri de top din industria ceasurilor de lux - Rolex şi Tudor - sunt parte din aceeaşi familie, fiind controlate de Hans Wilsdorf Foundation.

Magazinul Tudor este amplasat în galeria The Grand a hotelului JW Marriott, în spaţiul unde a funcţionat anterior orologeria Galt. El este totodată în proximitatea buticului Rolex din incintă.

Chronolink face parte dintr-un grup de companii care dezvoltă afaceri similare de circa 40 de ani, fiind prezent în ţări precum Grecia, Cipru şi Liban, conform unor informaţii anterioare ZF.

Pe piaţa locală sunt deschise astăzi două magazine monobrand Rolex, unul în cartierul Primăverii şi un altul în incinta galeriei comerciale The Grand din cadrul hotelului de cinci stele JW Marriott din Bucureşti. Există în cadrul aceluiaşi hotel şi un centru de service.

În 2021, compania a relocat magazinul de pe Calea Victoriei în cartierul Primăverii din zona de nord a Bucureştiului.

Rolls Royce anunţă deschiderea unui showroom începând cu 2025

 

Michael Schmidt, antreprenorul care controlează MHS Holding, grupul care deţine Automobile Bavaria şi MHS Truck & Bus în România, mizează pe segmentul de lux în perioada următoare şi investeşte un milion de euro în amenajarea primului showroom oficial Rolls-Royce din România. Acesta va fi deschis în 2025 şi organizat la etajul 1 al centrului Automobile Bavaria din Băneasa.

Anunţul a venit după mai mulţi ani în care înmatriculările de automobile Rolls-Royce au continuat să crească, de la câteva unităţi la 15 în 2022 la peste 30 anual în prezent.

 

Acestor evenimente li se adaugă şi deschiderea unor hoteluri sub branduri internaţionale de top precum Swissotel, Hyatt, Mondrian sau Handwritten. Unele hoteluri au fost deschise, altele urmează.

 

 

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
retail,
lux,
branduri,
LV,
Louis Vuitton,
Hermes

Citeşte pe Gandul.ro

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.