Cel mai mare jucător pe piaţa de low-cost, cere compensaţii de la Boeing după ce le-au întârziat avioanele pe fondul scandalurilor de fabricaţie

Autor: Andrei Şerbănescu Postat la 26 februarie 2024 45 afişări

Cel mai mare jucător pe piaţa de low-cost, cere compensaţii de la Boeing după ce le-au întârziat avioanele pe fondul scandalurilor de fabricaţie

Ryanair cere compensaţii de la Boeing pentru întârzierile tot mai mari la livrarea aeronavelor, care au forţat compania aeriană să îşi reducă previziunile privind numărul de pasageri şi să avertizeze că este pe punctul de a anula unele zboruri în această vară, raportează Financial Times.

Directorul executiv al Ryanair, Michael O'Leary, a declarat că nu este „cu adevărat sigur" de câte avioane 737 Max va livra Boeing la timp pentru lunile de vârf ale verii, menţionând că firma aerospaţială americană a fost cufundată într-un „scandal cumplit" în materie de producţie după explozia fuselajului unui zbor Alaska Airlines în ianuarie.

Boeing s-a confruntat cu un control intens din cauza incidentului, iar autoritatea americană de reglementare în domeniul aviaţiei i-a blocat extinderea producţiei de 737 Max, cel mai popular avion al său.

Alaska Airlines şi Copa Airlines din Panama au cerut Boeing să compenseze pierderile cauzate de accident şi de blocarea ulterioară a avioanelor la sol. Comentariile lui O'Leary arată că Boeing s-ar putea confrunta cu mai multe cereri de despăgubire pentru întârzierile din întregul proces de producţie.

Ryanair se aştepta să primească 57 de avioane 737 Max-8 până în iunie pentru a le desfăşura în lunile de vârf ale verii, compania revizuindu-şi între timp estimările în jos, în urma problemelor de fabricaţie care au cuprins Boeing.

„Cred că vom obţine o compensaţie modestă din partea Boeing. Dar obiectivul nostru nu este să obţinem compensaţii din partea producătorului de avioane, ci este să putem primi aeronavele la timp, pentru a ne putea desfăşura corect operaţiunile", a declarat O'Leary.

El a precizat că Ryanair va primi probabil între 40 şi 45 de avioane, deşi numărul acestora ar putea scădea sub 40. Programul de vară pentru anul 2024 al companiei aeriene se bazează pe primirea a cel puţin 50 de avioane de la Boeing, O'Leary susţinând că Ryanair va trebui să anunţe „reduceri minore ale programului" până la sfârşitul lunii martie dacă doar 40 de aeronave vor fi livrate până la sfârşitul lunii martie.

O'Leary a declarat că Ryanair va reduce zborurile de pe rutele cu mai multe frecvenţe zilnice pentru a evita perturbarea clienţilor. „Vom putea oferi clienţilor afectaţi zboruri alternative în aceeaşi zi sau în alte zile".

Ryanair se aşteaptă acum să transporte 183,5 milioane de pasageri în actualul exerciţiu financiar care se încheie în martie, în scădere de la 185 milioane de pasageri planificaţi. Cu toate acestea, O'Leary a declarat că problema Boeing va afecta numărul de pasageri în următorul exerciţiu financiar al Ryanair, care va fi „spre 200 de milioane" în loc de 205 milioane, cât era prevăzut.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.