Cemacon şi-a crescut afacerile cu 13% în primul semestru al anului

Autor: Ioana Matei Postat la 10 august 2016 109 afişări

Cemacon şi-a crescut afacerile cu 13% în primul semestru al anului
Producătorul de blocuri ceramice Cemacon încheie primul semestru din anul curent cu un rezultat net pozitiv de 829.771 lei şi o cifră de afaceri în creştere cu 13% faţă de aceeaşi perioadă din 2015, cu câteva procente peste evoluţia previzionată a pieţei. Această evoluţie confirmă că 2016 este al şaselea de creştere pentru companie.
 
În primul semestru al anului curent, veniturile operaţionale, scăzând impactul restructurării financiare implementate în 2015, au crescut cu 9%, componentele principale fiind vânzarea de produse finite şi cea de marfă, ambele cu creşteri de două cifre. Variaţia stocurilor are un impact negativ întrucât s-au vândut cantităţi mai mari decât cele produse în perioada de referinţă (ian-iun 2016). Ambele facilităţi de producţie - Recea (cea mai nouă fabrică de cărămidă din România) şi Zalău – au funcţionat la capacitate 100%, în condiţii competitive de productivitate, eficienţă calorică şi calitate; operarea fabricii de la Zalău timp de 6 luni în 2016 faţă de 3 luni în primul semestru din 2015 a contribuit substanţial la creşterea cheltuielilor operaţionale cu 18%.  
 
Dinamica EBITDA de la an la an, scăzând impactul restructurării datoriilor implementată în 2015, în condiţiile unei cifre de afaceri în creştere, este determinată de impactul semnificativ negativ al variaţiei stocurilor.
Eficienţa operaţională şi implementarea restructurării datoriilor bancare au influenţat pozitiv indicatorii financiari, îmbunătăţindu-se semnificativ gradul de îndatorare şi lichiditatea.
 
“Evoluţia pozitivă înregistrată de Cemacon în primele şase luni din 2016 se datorează vânzării eficiente a blocurilor ceramice şi aducerii pe piaţă a unor buiandrugi foarte performanţi, fapt dovedit de cererea în creştere pentru acest produs şi atingerea ţintelor de vânzare a produselor complementare. Pasul următor este ca, având asigurată producţia şi planul comercial pentru restul anului, să ne concentrăm asupra valorificării activelor neproductive deţinute şi îmbunătăţirii condiţiilor de finanţare pentru companie, totodată consolidând poziţia de cel mai inovator şi competitiv jucător din piaţa materialelor de zidărie din România”, a declarat Liviu Stoleru, CEO şi Preşedinte al Consiliului de Administraţie Cemacon.
 
Potrivit informaţiilor trimise de reprezentanţii companiei, pentru anul în curs, Cemacon îşi propune: creşterea cifrei de afaceri cu minimum 13%, consolidarea cotei de piaţă la nivel naţional, valorificarea activelor neproductive deţinute, fructificarea oportunităţilor de creştere din piaţa materialelor de construcţii.
 
 
 

Urmărește Business Magazin

Citeşte pe Gandul.ro

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.