CEO Deutsche Bahn: Nu suntem interesaţi de CFR Marfă, ci de o creştere organică

Autor: Ioan Dornescu Postat la 09 martie 2015 47 afişări

Deutsche Bahn nu este interesată să participe la privatizarea CFR Marfă, fiind focusată pe creştere organică, nu pe achiziţii, a declarat luni CEO-ul Căilor Ferate Germane, Rüdiger Grube.

"Suntem o companie foarte mare, nu este nevoie în acest moment de achiziţii suplimentare. În prezent, ne concentrăm pe o creştere organică", a afirmat Grube, la Bucureşti, întrebat dacă CFR Marfă ar fi interesantă pentru Deutsche Bahn, în contextul anunţului autorităţilor de reluare a procedurii de privatizare.

Grube a afirmat că eventualele achiziţii depind de oportunităţile de pe piaţă, iar grupul este bine poziţionat în România şi nu sunt necesare preluări în acest moment.

CEO-ul Deutsche Bahn a spus, răspunzând altei întrebări, că nu poate oferi o evaluare legată de performanţele CFR Marfă, neavând la dispoziţie cifrele, dar că pentru ca o companie să fie interesantă pentru investitori este nevoie, printre altele, de calitate, îmbunătăţiri constante şi profitabilitate.

Grube a participat luni la inaugurarea sediului Centrului de Contabilitate Deutsche Bahn pentru Europa la Bucureşti, într-un spaţiu închiriat în cadrul Hermes Business Campus, amplasat în Pipera.

Suprafaţa închiriată în prezent totalizează 2.000 metri pătraţi, urmând să fie extinsă la 6.000 metri pătraţi.

În prima etapă, în acest centru vor lucra circa 160 de persoane până la finele acestui an, urmând ca la finele anului 2018 numărul angajaţilor să urce la 600 de persoane.

Din acest centru vor fi gestionate activităţile de contabilitate ale tuturor locaţiilor Deutsche Bahn din afara Germaniei, respectiv pentru 35 de ţări.

La eveniment au mai participat, printre alţii, ministrul federal al Afacerilor Externe al Germaniei, Frank-Walter Steinmeier, şi ministrul Transporturilor, Ioan Rus.

Deutsche Bahn este prezentă în România prin companiile Schenker Romtrans şi DB Schenker Rail România, cu un rulaj total de aproximativ 150 milioane euro în 2013. Cele două firme, controlate prin filiala DB Schenker, furnizează servicii de transport rutier, feroviar, maritim şi aerian, depozitare şi operatorie portuară.

Premierul Victor Ponta a anunţat recent că Ministerul Transporturilor vrea să lanseze procedura de selectare a consultantului pentru reluarea procesului de privatizare a companiei CFR Marfă.

GFR, parte a grupului Grampet, deţinut de omul de afaceri Gruia Stoica, a câştigat în 2013 licitaţia de privatizare a CFR Marfă, dar vânzarea pachetului majoritar nu a fost finalizată până la termenul limită, pentru că unele bănci creditoare ale CFR Marfă nu şi-au dat acordul pentru schimbul de acţiuni, iar Consiliul Concurenţei nu a avut timpul necesar pentru a se pronunţa asupra tranzacţiei.

De privatizarea CFR Marfă au mai fost interesate compania americană OmniTRAX şi Asocierea Transferoviar Grup şi Donau-Finanz Austria.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
DEUTSCHE BAHN,
CFR,
/actualitate/ceo-deutsche-bahn-nu-suntem-interesati-de-cfr-marfa-ci-de-o-crestere-organica-13957551
13957551
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.