Cererea masivă a Europei şi Statelor Unite pentru produse vândute online de branduri chinezeşti a dus la o creştere dramatică a tarifelor de transport aerian

Autor: Andrei Şerbănescu Postat la 14 decembrie 2023 47 afişări

Cererea masivă a Europei şi Statelor Unite pentru produse vândute online de branduri chinezeşti a dus la o creştere dramatică a tarifelor de transport aerian

Cererea occidentală aflată în plină expansiune pentru produsele fast fashion şi de comerţ electronic vândute de branduri chinezeşti online, precum Temu şi Shein, determină creşterea tarifelor de transport aerian şi creează o concurenţă acerbă între companiile de logistică care efectuează transporturi din Asia, scrie Financial Times.

Consumatorii din SUA şi Europa au început să cumpere din ce în ce mai mult de pe platformele chineze de comerţ electronic în timpul pandemiei, unele comenzi fiind livrate în decurs de o săptămână. Această cerere a continuat şi a susţinut tarifele de transport aerian de marfă, sprijinind companiile de logistică pe o piaţă altfel destul de firavă.

Unele platforme de comerţ electronic au fost dispuse să plătească, în unele cazuri, aproape dublu faţă de preţul impus clienţilor, pentru a asigura o capacitate suficientă în scopul respectării programelor riguroase de livrare, potrivit directorilor de logistică.

„Există o schimbare de comportament... aplicaţii precum Temu şi Shein sunt [printre] primele aplicaţii descărcate [în SUA]", a declarat Jacob Cooke, director executiv al WPIC Marketing + Technologies, care se ocupă de logistica comerţului electronic pentru mărcile din Asia. 

Executivii din domeniul transportului aerian de mărfuri şi al logisticii spun că efectul boom-ului comerţului electronic chinezesc poate fi văzut într-o comparaţie între tarifele de transport aerian, care au crescut semnificativ în a doua jumătate a anului 2023, şi tarifele pentru încărcăturile maritime, care s-au prăbuşit de când au fost descurcate blocajele lanţului de aprovizionare generate în timpul pandemiei.

În prima jumătate a acestui an, China a expediat produse comandate online în valoare de 1,1 miliarde de Rmb (154 milioane de dolari), echivalentul a aproximativ 5,5% din totalul comerţului său cu bunuri, potrivit datelor vamale oficiale.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.