Chinezii cumpără Europa cu proiecte de sute de miliarde de euro. În era războaielor hibride, comerciale şi monetare, China îşi promovează interesele construind drumuri, poduri şi căi ferate în şi spre Europa
Cu dans, voie bună, politicieni şi mult fast, duminică a fost deschisă circulaţiei o nouă secţiune a autostrăzii sârbe E-763, numită „Milos cel Mare“ după un prinţ sârb îndrăgostit de putere care a făcut din Serbia un principat autonom în cadrul Imperiului Otoman.
A fost o ceremonie în pur stil balcanic, la care preşedintele Aleksandar Vucic a declarat că tronsonul de 62,5 kilometri de autostradă marchează trecerea la „o nouă calitate a vieţii“ pentru Serbia şi va atrage investitori în oraşele şi localităţile aflate de-a lungul drumului.
Secţiunea de autostradă Obrenovac-Ljig a fost construită de Shandong Hi-speed Group din China, unul dintre „prietenii chinezi“, după cum descrie Vucic companiile din China. În ultimii ani, Serbia a făcut un drum lung de la o ţară în pragul falimentului la cea mai atractivă destinaţie pentru investiţii din lume, a spus preşedintele, fost ministru al informaţiilor într-un guvern al dictatorului Slobodan Miloşevici, judecat pentru crime de război, genocid şi crime împotriva umanităţii în timpul războaielor iugoslave.
„O mare parte din succesul Serbiei se datorează cooperării cu prietenii noştri chinezi“, a afirmat Vucic. Statutul Serbiei de cea mai atractivă destinaţie pentru investiţii din lume este o exagerare bazată pe un clasament în care Muntenegru se află la o distanţă foarte mică de Serbia, notează Balkan Insight.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro