Cine a pierdut şi cine a câştigat din scăderea TVA-ului

Autor: Ioana Mihai-Andrei Postat la 04 decembrie 2015 163 afişări

Cum s-a văzut în piaţă reducerea TVA-ului la produse alimentare şi la băuturi non-alcoolice aplicată în iunie anul acesta? Conform datelor INSSE, acest lucru s-a tradus într-o inflaţie negativă medie a preţurilor de -6.8% în perioada iunie - septembrie 2015. Întrebarea cea mai des regăsită pe buzele jucătorilor din această industrie este “Ce s-a întâmplat cu aceşti bani?”

Cine a pierdut şi cine a câştigat din scăderea TVA-ului

Compania de cercetare de piaţă GfK lansează maiAvem mai multe ipoteze:

•           Românii au avut acelaşi comportament de cumpărare, păstrând astfel suma rămasă în portofelul lor

•           Au cumpărat mai mult

•           Au cumpărat mai scump

•           S-au reorientat către alte categorii

Cu ajutorul studiului Panel de Gospodării, GfK România a urmărit modificările din structura coşului de cumpărături.

În concluzie, din suma totală pe care românii ar fi putut să o economisească în urma unor preţuri mai mici, 76% a fost reintrodusă în circuitul cumpărăturilor de larg consum.

Mai exact:

•           Mai mult de jumătate din această sumă a fost direcţionată către produsele alimentare şi băuturile non alcoolice.

•           17 procente au mers către zona produselor ne-alimentare - produse de îngrijire personală şi de îngrijire a casei.

•           Restul sumei a rămas în buzunarul românilor, fie pentru alte cheltuieli, fie pentru economisire.

Comportamentul de cumpărare a suferit modificări faţă de momentul prim al impactului scăderii preţurilor. La început, deşi tot aproximativ 70% reveneau în FMCG, proporţia dintre produsele alimentare şi cele ne-alimentare a fost aproximativ egală (iunie – iulie 2015).

Studiul GfK remarcă, în special pentru produsele de îngrijirea personală, tendinţa de a cumpăra produse dintr-un segment de preţ superior.

Între timp, acest fenomen s-a diminuat, banii revenind în cea mai mare parte către bunurile alimentare.

Studiul are la bază date din Panelul de Gospodării GfK România, fiind analizate 3.000 gospodării, reprezentative la nivel naţional.

Prezentă pe piaţa locală din 1992, GfK România este, de peste 12 ani, institutul numărul 1 de cercetare de piaţă, cu o cifră de afaceri de 16,2 milioane euro în 2014.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
tva,
scadere,
alimente,
piata,
preturi
/actualitate/cine-a-pierdut-si-cine-a-castigat-din-scaderea-tva-ului-14909127
14909127
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.