LIVE: ZF Real Estate by Storia - Ce trebuie să ştii ca să devii agent imobiliar?

Cine alege câştigătorii competiţiei Destinaţia Anului 2024?

Autor: Ioana Mihai-Andrei Postat la 02 aprilie 2024 46 afişări

Cine alege câştigătorii competiţiei Destinaţia Anului 2024?

Competiţia Destinaţia Anului 2024 a intrat în etapa de selecţie a finaliştilor. Juriul responsabil de această selecţie este condus de Simona Constantinescu şi este format din peste 100 de lideri de comunităţi, primari şi preşedinţi de consilii judeţene, reprezentanţi ai asociaţiilor profesionale din turism, antreprenori, manageri şi experţi, dar şi bloggeri, jurnalişti. Aceştia vor acorda o treime din punctajul total necesar pentru câştigarea trofeului. Pentru imparţialitate, aceştia nu pot vota în categorii în care au destinaţii înscrise.

De la startul competiţiei pe 31 ianuarie, peste 200 de destinaţii şi atracţii turistice s-au înscris în cele 13 categorii ale competiţiei. Misiunea juriului în această etapă este de a selecta un maximum de zece finaliste pentru fiecare categorie.

Începând de pe 15 aprilie, competiţia va intra în etapa finală, în care destinaţiile câştigătoare vor fi alese pe baza punctajului calculat pe trei paliere: votul juriului, votul publicului pe platforma www.destinatiaanului.ro şi pe baza rezultatelor cercetării Destinaţii Vizionare, cel mai vast studiu despre obiceiuri şi atitudini ale turiştilor români, din ultimii zece ani.

Anul acesta, în premieră, competiţia s-a extins şi în Republica Moldova, într-un parteneriat de promovare cu Oficiul Naţional al Turismului şi Ministerul Culturii din Republica Moldova. Astfel, destinaţii din Republica Moldova concurează alături de destinaţiile din România şi pot câştiga oricare dintre categoriile compeţiţiei, dacă are punctajul cel mai mare. De asemenea, în cadrul Galei se va acorda şi premiul special „Destinaţia Anului în Republica Moldova”, pentru destinaţia cu cel mai mare punctaj.

În etapa de selecţie a finalistelor, juriul va trebui să asigure o evaluare obiectivă şi imparţială, bazată pe datele înscrise de destinaţiile participante pentru fiecare din cele 13 categorii ale competiţiei:

Categoriile deschise localităţilor sau regiunilor:  Oraşe care inspiră, Tărâmuri cu istorie şi tradiţie, categorie prezentată de berea Caraiman, Regiuni eco-turistice, categorie prezentată de Asociaţia de Ecoturism România, Staţiuni turistice, Sat de poveste - categorie prezentată de Antreprenoreşti, Cea mai bună campanie de promovare.

Categoriile dedicate atracţiilor turistice, susţinute de Metro: Parcuri de distracţie şi aventură, Atracţii cultural-educative – categorie prezentată de BCR, Wellness, Cazări epice – resorturi,  Cazări epice – boutique, categorie prezentată de Epic Visits, Experienţe gastronomice, Cea mai bună campanie de promovare.

”Competiţia are ca obiectiv premierea unor destinaţii turistice apreciate şi recunoscute de călători pentru ceea ce au de oferit ca obiective, experienţe si servicii turistice, ducând la creşterea vizibilităţii acestora. Ne dorim să premiem acele locuri care reprezintă o inspiraţie pentru publicul larg şi care au o viziune sustenabilă pe termen lung”, declară Simona Constantinescu, preşedintele juriului. 

”Destinaţia Anului© nu este doar cea mai cunoscută competiţie pentru destinaţii turistice din România. E în acelaşi timp şi o platformă de promovare cu zeci de milioane de vizualizări şi o platformă de educare pentru managerii de destinaţie. Ambiţia noastră este să ajutăm prin inspiraţie si promovarea exemplelor bune la creşterea brandurilor turistice ale tuturor destinaţiilor României”, a declarat Mihai Bârsan, iniţiatorul competiţiei Destinaţia Anului.

Câştigătorii competiţiei vor fi anunţati pe 21 mai, în cadrul Galei Destinaţia Anului, care va avea loc la Bucureşti, la Ateneul Român.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
competitie,
destinatie,
castigatori,
destinatii,
juriu

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.