Cine este Brian Armstrong, omul din spatele Coinbase, care vrea ca bitcoin să devină un lucru la fel de comun ca emailul
Brian Armstrong este pe cale să devină unul dintre cei mai bogaţi oameni din lume, în contextul în care platforma de exchange de criptomonede Coinbase se pregăteşte de listarea la bursă, potrivit WSJ.
Armstrong este unul dintre cei care au fondat Coinbase în 2012. Compania operează cel mai mare exchange de criptomonede din SUA şi va deveni prima mare companie din aceast piaţă care se listează în America.
Listarea ar putea duce la o evaluare cuprinsă între 65 şi 100 de miliarde de dolari, ceea ce însemnă că participaţia de 20% a lui Armstrong în Coinbase îi va genera o avere de până la 20 de miliarde de dolari.
Pe fondul unei astfel de evoluţii, tânărul de 38 de ani ar putea intra în top 100 cei mai bogaţi oameni din lume – în cazul în care evaluarea ajunge până la pragul superior de 100 de miliarde de dolari.
Chiar şi-aşa, Armstrong este prea puţin cunoscut dincolo de cercurile din piaţa criptomonedelor, neştiindu-se multe despre el nici măcar acolo.
Publicaţia americană notează că Armstrong nu se încadrează pe tiparul obişnuit al fondatorului din Silicon Valley şi nici nu este un evanghelist al criptomonedelor – evanghelişti fiind cei care strigă sus şi tare că bitcoin va ajunge mâine la 100.000 de dolari şi va dărâma sistemul financiar.
Brian Armstrong este discret, nu prea apare în presă şi nici nu participă la foarte multe conferinţe.
Cei care au lucrat cu el susţin de cele mai multe ori că el este un om statornic, pornit în ambiţia sa de a duce bitcoin către mase.
El a fost un entuziast al bitcoin încă de la începuturi, însă aici este de menţionat că începuturile bitcoin înseamnă anul 2008. La acel moment, personajul care poartă pseudonimul Satoshi Nakamoto a lansat prima versiune de bani digitali.
Utilizatorilor li s-a permis să descarce un program care le permitea să „mineze” bitcoini şi le oferea un „wallet” în care să stocheze aceste monede digitale. Ulterior, ei au puteau să facă tranzacţii cu alţi utilizatori înscrişi în reţea. În mod ideal, scopul era de a crea o lume în care oamenii nu ar mai avea nevoie de intermediari când vine vorba de banii lor, adică de bănci.
Această idee a rezonat puternic cu Armstrog, care a auzit pentru prima dată despre bitcoin în 2010, când conducea un startup de e-learning.
„Mă gândeam încontinuu la asta”, a declarat Brian Armstrong într-un interviu.
Încă de la început, Armstrong a realizat un lucru care avea să devină fundaţia dezvoltării Coinbase, şi-anume că bitcoin nu poate fi utilizat de majoritatea oamenilor, întrucât atunci un utilizator era nevoit să descarce programul bitcoin şi să opereze un „nod” pe reţea.
Acest lucru era doar la îndemâna programatorilor, ceea ce l-a determinat pe el să caute o modalitate de deschide această oportunitate pentru toată lumea.
Pornind de la această dorinţă, Armstrong împreună cu Fred Ehrsam au început să lucreze cu reglementatori, bănci şi cu mai mulţi investitori de tip venture capital de pe Wall Street, totul cu un singur scop: bitcoin trebuie să ajungă la fel de comun ca emailul.
Viziunea lui Armstrong era chiar mai mare de atât la acel moment, îşi aminteşte Adam Draper, un venture capitalist care a fost abordat de cofondatorii Coinbase în 2012. Brian Armstrong se gândea încă de atunci la posibilitatea de a dezvolta o întreagă infrastructură pentru mii de monede digitale.
„El spunea că poate fi o piaţă de câteva trilioane de dolari. Niciodată nu am participat la un pitch în care un fondator să arunce aceste cifre într-un mod atât de raţional”.
E posibil chiar ca Armstrong să fi subestimat oportunitatea, în contextul în care luna aceasta valoarea totală a pieţei criptomonedelor a ajuns deja la 2.000 de miliarde de dolari, în contextul în care preţul bitcoin a crecut în ultimele 12 luni de la 7.000 la peste 60.000 de dolari – odată cu intrarea în piaţă a investitorilor instituţionali.
Potrivit Forbes, Brian Armstrong a fost inginer software în cadrul Airbnb, înainte de a fondat Coinbase în San Francisco în 2012.
Coinbase a reuşit să strângă 300 de milioane de dolari într-o rundă de finanţare din 2018, ceea ce i-a adus la acel moment o evaluare de 8 miliarde de dolari.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro