Cine este în spatele celui mai nou proiect de retail din proximitatea Capitalei, Crevedia Retail Park, un ”strip mall” de 11.400 mp
Crevedia Retail Park, unul dintre cele mai mari centre comerciale de tip „strip mall” din ţară – după suprafaţa totală închiriabilă de 11.400 mp – şi-a deschis porţile, iar dezvoltatorul REPACO Capital se aşteaptă la zeci de mii de vizitatori pe lună, de-a lungul anului 2025.
REPACO Capital este deţinută în proporţie de 25% de Muntenia Engineering & Construction, deţinută la rândul ei integral de Silviu Grigorescu, fostul şef al Hanner România, dezvoltatorul proiectului rezidenţial The Park din proximitatea Parcului Tineretului Din Capitală.
Restul de 75% este deţinut de GELD Capital Management, companie deţinută de Liviu Arnăutu, fost dealer-şef al Emporiki Bank şi fost director general al societăţii de brokeraj Ieba Trust, Dragoş Balaci care a fost la rândul său bancher, lucrând ca dealer-şef la ABN Amro şi preşedinte al societăţii de administrare Piscator Capital şi George Nistor, de asemenea bancher şi investitor în alte proiecte comerciale.
Cele mai recente tranzacţii cu parcuri de retail din România s-au realizat cu valori de circa 1.800 – 1.900 de euro/mp închiriabil, astfel încât valoarea de piaţă a Crevedia Retail Park ar fi de circa 20-21 mil. euro, în cazul în care investitorii ar decide vânzarea sa.
În condiţiile în care investiţia totală, a REPACO Capital şi a partenerului său Weststar Real Estate, se ridică la 15 milioane de euro, o parte fiind cofinanţată de Banca Transilvania printr-un credit de investiţii, iar construcţia a demarat efectiv în februarie 2024, dezvoltatorii ar putea marca deja un profit de 5 mil. euro în cazul vânzării proiectului.
În ultimul an companii precum Mitiska REIM au mizat puternic pe dezvoltări şi tranzacţii cu astfel de proiecte. În urmă cu mai bine de un an Mitiska vindea către britanicii de la M Core portofoliul din România. Tot M Core a mai cumpărat la final de 2024 şi şapte strip malluri de la MAS Real Estate contra sumei de aproape 50 mil. euro, acestea având 27.000 mp suprafaţă cumulată închiriabilă .
În cazul Crevedia Retail Park 100% din suprafaţa de 11.400 mp închiriabili a fost contractată de 18 retaileri români şi internaţionali, între care se regăsesc Annabella, CCC, Deichmann, DM, Dr Max, Fressnapf, KiK, JYSK, New Yorker, Sinsay, Pepco, TEDi şi alţii.
Crevedia Retail Park a creat 250 de locuri de muncă şi vizează să devină un centru de reper pentru circa 70.000 de locuitori din împrejurimile nord-vestice ale Bucureştiului, aflaţi în localităţi precum Crevedia, Chitila sau Mogoşoaia, care au înregistrat o creştere accelerată a populaţiei în ultimul deceniu.
Estimarea are în vedere potenţialul unei clientele de cel puţin 70.000 de locuitori pentru comercianţii care au închiriat spaţii în Crevedia Retail Park, dintr-o arie situată în imediata apropiere a nord-vestului Bucureştiului, întinsă în judeţele Ilfov (IF) şi Dâmboviţa (DB), în care s-a înregistrat o creştere de populaţie consistentă, în ultimii ani.
Astfel, populaţia din Crevedia (DB) a crescut cu 13%, iar cea din Mogoşoaia (IF) a urcat cu 28%, la recensământul din 2021, faţă de cel din 2011. În plus, Ilfovul este judeţul cu cea mai mică medie de vârstă din ţară (38,6 ani, faţă de 42,5 ani – media naţională), odată cu mutarea în localităţile limitrofe Bucureştiului a mii de oameni, între care numeroase familii cu copii.
Între chiriaşii Crevedia Retail Park se numără un supermarket de 1.800 mp (Annabella) şi alte magazine specializate în comerţul de: încălţăminte (CCC şi Deichmann); cosmetice, îngrijirea sănătăţii şi farmacie (DM, Dr Max); îmbrăcăminte (New Yorker, Sinsay); jucării (Noriel); mobilier (JYSK); produse diverse, de la vestimentaţie până la obiecte casnice şi decoraţiuni (KiK, Pepco, TEDi).
Acestora li se adaugă un restaurant de tip drive-in, deschis de lanţul de fast-food finlandez Hesburger (cu o cifră de afaceri de 458 de milioane de euro, în 2023) şi o sală de fitness Stay Fit Gym (având o reţea de săli în peste 20 de judeţe).
Demarată la 1 martie 2024, construcţia şi amenajarea Crevedia Retail Park a fost finalizată în circa nouă luni de la începerea construcţiei, respectiv 11 luni de la primirea autorizaţiei de construcţie, iar în prezent asigură peste 250 de locuri de muncă.
„Premisa de la care am demarat proiectul Crevedia Retail Park – aceea că există încă localităţi de mai mici dimensiuni decât marile municipii, în mai multe zone din România, unde nevoia de centre comerciale moderne nu este acoperită – s-a dovedit întemeiată. Interesul retailerilor s-a văzut încă dinainte de a turna fundaţia centrului comercial, prin închirierea a 100% din suprafaţa disponibilă, şi am convingerea că interesul cumpărătorilor va fi la fel de mare. Crevedia Retail Park este cel mai amplu proiect de dezvoltare imobiliară la care au participat, până în prezent, REPACO Capital, firmă deţinută de GELD Capital Management şi Muntenia Engineering & Construction, în parteneriat cu Weststar Real Estate, una dintre companiile de investiţii imobiliare ale International Alexander Holding (IAH). Consultanţa pentru proiect a fost oferită de CEE Estate.
REPACO Capital în derulare alte proiecte de dezvoltare imobiliară a unor parcuri de retail: două aflate în faza de construcţie, la Curtea de Argeş (6.100 mp) şi Breaza (3.100 mp), iar alte două aflate în procesul de autorizare, la Timişoara (4.500 mp) şi Braşov (5.500 mp).
Urmărește Business Magazin
![](https://cnt.m.ro/c.gif?id=22666921&pid=341)
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro