Cine este noul CEO al McDonald's, cel care i-a luat locul şefului prins că a avut o relaţie cu o angajată. De un an, el mănâncă zilnic un produs al restaurantului fast food

Autor: Ioana Matei Postat la 30 noiembrie 2020 16145 afişări

Cine este noul CEO al McDonald's, cel care i-a luat locul şefului prins că a avut o relaţie cu o angajată. De un an, el mănâncă zilnic un produs al restaurantului fast food

Jurnaliştii de la Financial Times au avut un interviu faţă în faţă cu  cu Chris Kempczinski, CEO al McDonald's. El are experienţă în marketing, dobândită atât prin studii teoretice, la Harvard Business School şi Boston Consulting Group, cât şi prin experienţă practică la Proter & Gamble. Este, de altfel, descris de autorul articolului drept un „tip de brand”.

Kempczinski este noul CEO al McDonald's şi a obţinut acest rol în urmă cu un an, după ce s-a descoperit că predecesorul său, Steve Easterbrook, a avut o o relaţie cu o angajată, împotriva politicii companiei.

La prânzul cu jurnalistul FT, „Chris K”, aşa cum pare că este numit de colegii săi, cere un Filet-O-Fish, o porţie medie de cartofi prăjiţi, o Cola dietetică şi o îngheţată de vanilie sundae.

„Mănânc asta în fiecare zi - de fapt de două ori pe zi, de luni până vineri.”

Executivul de 52 de ani spune că reuşeşte să îşi menţină condiţia fizică alergând 50 de mile săptămânal şi renunţând la sosul tartar din sandvişurile cu peşte, precum şi la şunca din Egg McMuffins.

După un an în care a avut acest regim spune: „Începi să înveţi ce ţi se potriveşte după un an”.

Închiderile forţate au afectat şi businessul McDonald's, care a înregistrat un profit mai mic cu 13% în primele două trimestre ale anului, comparativ cu anul trecut - dar fast-food-ul se dovedeşte a fi unul dintre cele mai reziliente domenii în pandemie, cel puţin în Statele Unite.

„Avem un meniu foarte Darwinian. Orice se vinde, punem în meniu; ce nu se vinde, scoatem din meniu”, dar „există un anumit nivel al cererii care trebuie susţinut. Nu ne merge bine dacă vindem unu sau două produse pe oră”, spune el, întrebat când vor introduce în meniu un burger fără carne.

Nu poate să îşi creeze cererea compania care are un buget de marketing de 4 miliarde de dolari? El răspunde că produsele pe bază de plante nu sunt suficient de mainstream - cel puţin nu acum.

Kempczinski a fost recrutat chiar de către Easterbrook, fostul CEO, de la Kraft, în 2015, iar cei doi bărbaţi au creat o strategie prin care au inclus meniurile de mic-dejun toată ziua, precum şi ecranele digitale.

Vestea că el este noul CEO l-a surprins, iar primele reacţii au fost să se gândească la impactul avut asupra prietenului său, propria carieră şi organizaţia pe care trebuia să o aducă pe calea cea bună.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.