CINE ESTE SPAR?

Postat la 17 ianuarie 2006 1 afişăre

Retailerul de origine olandeza Spar a avut in 2004 vanzari de 27,5 miliarde de euro, in crestere cu 4% fata de 2003. Reteaua opereaza la nivel international peste 15.000 de magazine in 34 de tari.

Retailerul de origine olandeza Spar a avut in 2004 vanzari de 27,5 miliarde de euro, in crestere cu 4% fata de 2003. Reteaua opereaza la nivel international peste 15.000 de magazine in 34 de tari.

INCEPUTURILE: Spar a fost fondat in Olanda, in 1932, de Adriaan van Well, sub forma unei retele de magazine alimentare care opera sub numele "De Spar".

DEZVOLTAREA: Conceptul Spar a inceput sa se extinda si in afara granitelor Olandei la sfarsitul anilor ‘40, prima tara fiind Belgia. Trei ani mai tarziu, a aparut Spar International, al carui rol era sa coordoneze schimbul de cunostinte intre tarile in care operau magazine Spar. Pe parcursul anilor ‘50 a avut loc o puternica expansiune a conceptului Spar prin toata Europa. In 1963, au fost deschise primele magazine in Africa de Sud, iar in 1977, Japonia s-a alaturat pe lista tarilor in care era prezent grupul. Cele mai importante piete pe care Spar a intrat in ultimii 20 de ani sunt Argentina si Australia.

FORMATE: Spar opereaza patru tipuri de magazine: supermarket Spar (supermarket de proximitate, cu suprafata cuprinsa intre 200 - 1.000 mp); Eurospar (supermarket pentru cumparaturi saptamanale, cu suprafata cuprinsa intre 1.000 si 3.000 mp); Interspar (hypermarket); Spar Express (magazine de tip convenience, cu o suprafata de 100 - 200 mp).


Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
CINE ESTE SPAR?
/actualitate/cine-este-spar-978296
978296
comments powered by Disqus
0 seconds of 1 minute, 7 secondsVolume 0%
Press shift question mark to access a list of keyboard shortcuts
00:00
01:07
01:07
 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.

www.zf.ro
Impactul real al tarifelor preşedintelui Trump: La ce preţ ar putea ajunge un iPhone dacă tarifele rămân în picioare? Costurile urcă de până la 10 ori