Cine sunt cele trei antreprenoare din Cluj-Napoca care au creat un liceu online cu studii în limba engleză. Câţi elevi au deja
♦Până acum, cursurile liceului online au fost accesate de peste 1.000 de utilizatori, iar două treimi dintre elevi provin din şcoli private şi din sistemul homeschooling, în timp ce doar 30-35% vin de la şcoli de stat. @ Un program full-time costă, în medie, 5.000 de euro pe an.
Ruxandra Mercea, Florina Popîrţac şi Raluca Manole, trei antreprenoare din Cluj-Napoca, au dezvoltat în urmă cu aproximativ trei ani proiectul Spark Generation, care a pornit ca o platformă educaţională pentru elevi.
Ideea lor s-a extins şi a luat forma unui liceu online în limba engleză cu program flexibil şi curriculă Cambridge, destinat elevilor care fac performanţă în sport, arte sau alte domenii şi celor care îşi doresc să aprofundeze sau să înveţe discipline care nu se predau în şcoala românească.
„Spark Generation este o soluţie pentru elevii care, din motive obiective, sunt nevoiţi fie să absenteze perioade mai lungi de la şcoală, fie să-şi schimbe liceul sau chiar ţara în locuiesc, fie doresc să acumuleze mai multe informaţii la o anumită materie. Ne-am propus să devenim prima opţiune nu doar pentru elevii români, ci şi pentru elevii din străinătate, interesaţi de curricula Cambridge şi, astfel, să transpunem în practică deschiderea către digitalizare a tinerilor şi viitoarelor generaţii de elevi”, a spus Ruxandra Mercea, fondator şi iniţiatorul proiectului Spark Generation.
Spark Generation a avut la bază o investiţie iniţială de 1,5 mil. euro, oferită de Qubiz, partenerul tehnologic, Seedblink şi o serie de angel investors. Acum, proiectul se pregăteşte pentru o nouă rundă de finanţare, fondurile obţinute urmând să fie folosite pentru creşterea numărului de elevi, dar şi pentru introducerea de noi tool-uri AI.
Liceul online se adresează elevilor cu vârste între 13 şi 19 ani din România şi din străinătate, vorbitori de limbă engleză, care fie sunt sportivi sau artişti şi nu pot urma cursurile clasice offline, fie au urmat programe de homeschooling, fie provin din familii de expaţi care se mută des datorită profesiei.
Totodată, Spark Generation este potrivit şi pentru liceenii din sistemul tradiţional de învăţământ care vor să aprofundeze anumite materii în vederea pregătirii pentru admiterea la facultate sau care vor să urmeze şcoli acreditate Cambridge. Astfel, aceştia pot urma cursurile în sistem full-time sau part-time, cu tutore sau autodidact, organizându-şi singuri programul.
Prin acest proiect, liceenii au parte şi de suport personalizat pentru descoperirea vocaţională sau alegerea universităţii şi a drumului potrivit în viaţă.
Până acum, cursurile liceului online au fost accesate de peste 1.000 de utilizatori, iar două treimi dintre elevi provin din şcoli private şi din sistemul homeschooling, în timp ce doar 30-35% vin de la şcoli de stat.
„Dintre elevii înscrişi, aproximativ 80% sunt români, care locuiesc atât în România, cât şi în străinătate, dar estimăm că, în următorii trei ani ponderea se va schimba. Avem deja elevi din 26 de ţări, iar focusul nostru va fi să ajungem la cât mai mulţi elevi din România, dar şi din alte ţări europene”, a adăugat Raluca Manole, cofondator şi director de marketing al Spark Generation.
Din totalul elevilor înscrişi, 100 au ales programul full-time, care costă, în medie, 5.000 de euro pe an, în funcţie de numărul materiilor alese şi nivelul de studiu.
Cursurile liceului online sunt academice şi sunt destinate celor pasionaţi de o anumită materie, cum ar fi matematica, pe care o studiază în limba engleză, sau celor care îşi doresc să acceseze cursuri pe care nu le au în programa românească de liceu - cum ar fi dreptul.
Spark Generation are şi partea de cursuri care nu au legătură cu programa românească, cum ar fi educaţia sexuală, wellbeing şi pregătirea pentru viitor.
Liceenii din şcolile de stat din România care accesează platforma online, menţionează Raluca Manole, sunt interesaţi cel mai mult de cursurile de limbă străină - engleză, spaniolă, germană sau franceză - , dar şi de materii de actualitate precum business studies, computer science şi combined science, care nu există în curricula românească.
Toate cursurile, explică Florina Popîrţac, cofondator şi CEO al Spark Generation, au fost construite având la bază informaţii din neuroştiinţă referitoare la modul în care învaţă creierul liceenilor. Astfel, acestea sunt împărţite în patru componente: pre învăţare, învăţare, practică, consolidare.
„La final, elevii susţin Cambridge Exams A levels, echivalentul diplomei de Bacalaureat, care certifică finalizarea studiilor de nivel liceal. Curriculumul Cambridge este cel mai răspândit curriculum alternativ internaţional, iar certificatul Cambridge A level le permite elevilor admiterea la toate universităţile din România şi la aproximativ 1.800 de universităţi din întreaga lume”, a punctat ea.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro